Jak zrobiłem projekt na technikę?
Jakiego programu użyłem? Do zrobienia mojego projektu użyłem prostego w obsłudze programu ,,Pivot Stickfigure Animator’’. Jest to bezpłatny ogólnodostępny program do robienia animacji.
Tak wygląda główne okno programu ,,PIVOT’’.
NAJPIERW USTALIŁEM WIELKOŚĆ OKNA W, KTÓRYM Jak zrobiłem animację? NAJPIERW USTALIŁEM WIELKOŚĆ OKNA W, KTÓRYM ROBIŁEM ANIMACJĘ. Aby to zrobić wystarczy wejść do menu opcji i tam wybrać odpowiedni rozmiar do swojej animacji.
Następnie znalazłem w internecie obraz, który miał być tłem.
Potem wkleiłem ten obraz do ,,PIVOTA’’. Najpierw musiałem dostosować wielkość obrazu do wielkości tła animacji. Zrobiłem to w programie ,,Paint’’.
Następnie dodałem figury.
Jak zrobiłem bardziej skomplikowane figury? Aby zrobić bardziej skomplikowane figury niż ,,Stickman’’, musiałem skorzystać z edytora figur.
Następnie wszystkie figury pomalowałem Następnie wszystkie figury pomalowałem. Aby to zrobić wystarczy nacisnąć na pasku przycisk ,,Colour”. Po jego naciśnięciu można już wybierać kolor.
Kolejną czynnością było robienie klatek. Najpierw trzeba rozstawić figury tak jak się chce, a następnie należy nacisnąć przycisk ,,Next Frame”. Potem trzeba wykonywać małe ruchy figurami, pozycje w, których były we wcześniejszej klatce będą zaznaczone na szaro.
Aby zrobić ruch figurą należy złapać ją za któryś z czerwonych punktów i przeciągnąć go.
MAŁE ODSTĘPY DUŻE ODSTĘPY UWAGA!!! Najczęściej robionym popełnianym błędem w animacjach jest robienie za dużych odstępów pomiędzy starą a nową pozycją figury! MAŁE ODSTĘPY DUŻE ODSTĘPY
Inne opcje, które są w ,,PIVOCIE’’.
AUTOR: KONRAD MANDZIUK KLASA I G. LUBLIN, KWIECIEŃ 2008
KONIEC