Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rachunkowość zajęcia nr 7
Advertisements

Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa.
Badania podaży i popytu turystycznego
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Mikrootoczenie Przedsiębiorstwa Turystycznego.
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa
Turystyka krajoznawcza
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA
Cenowe decyzje przedsiębiorstwa turystycznego Karolina Bąk Kamil Szary Piotr Dobkowski Magda Kopyta Damian Kardasz.
Polityka turystyczna pańswa
Logistyczna obsługa ruchu turystycznego
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Turystyka zdrowotna.
WATA - Światowe Stowarzyszenie Agencji Podróży
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
TURYSTYKA W INTERESACH
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Podstawy programowania
Szkoła w chmurze.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
UCHO – Narząd słuchu i równowagi.
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
1.
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
Internet Media Services S A Ekran LED. Reklama emitowana na EKRANIE LED umieszczonym na rynku Centrum handlowego Manufaktura.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
System gospodarki rynkowej
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Ruch jednostajny po okręgu Ciało porusza się ruchem jednostajnym oraz torem tego ruchu jest okrąg.
Międzynarodowa Konferencja Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji Kielce, 9-10 kwietnia 2010 r. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Leszek Strzembicki.
Międzynarodowa Konferencja Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji Kielce, 9-10 kwietnia 2010 r.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Wydarzenia charytatywne jako sposób komunikacji tożsamości przedsiębiorstwa. Opracowanie: Dagmara Lustyk Event marketing jako nowa forma procesów komunikacyjnych.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Planowanie strategiczne w ośrodkach innowacji i przedsiębiorczości Marzena Mażewska SOOIPP.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Wpływ warunków.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Biznes plany w ramach PO RYBY Przemysław Osiński, r.
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
WoF PLATFORMA KOMUNIKACJI. WoF jest platformą komunikacji systemem wspomagającym obieg informacji oraz zarządzanie w firmie Zapewnia elektroniczny obieg.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Finansowanie przedsiębiorczości akademickiej. Co wiesz o finansowaniu? Czy potraficie wymienić potencjalne źródła finansowania komercjalizacji badań?
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Mirosław Drewnicki 39729 Bernard Bystrek 42853 Michał Ostrowski 44158

Wzrost znaczenia usług i ich rynkowy charakter oraz gwałtowny rozwój turystyki, to jedne z ważniejszych cech polskiego rynku. Zaistnienie procesów integracyjnych w polityce i gospodarce, liberalizacja w przekraczaniu granic - znoszenie barier wizowych, celnych i walutowych zwiększa skłonność do podróżowania. Następuje rozwój kontaktów międzynarodowych, spowodowanych inwestowaniem za granicą, powstawaniem ponadnarodowych przedsiębiorstw. Wzrasta stopa życiowa społeczeństwa, co zwiększa częstotliwość podróży wypoczynkowych, krajoznawczych, biznesowych i innych.

Głównym celem dystrybucji jest dostarczanie nabywcom produktów o właściwej jakości w odpowiednim czasie i miejscu, w najbardziej dogodnych formach i warunkach dokonywania zakupów i po możliwie najtańszych kosztach.

Do transakcji kupna i sprzedaży towarów służą kanały dystrybucyjne, które decydują o warunkach dostępności produktu turystycznego dla konsumenta. Typowymi funkcjami kanałów dystrybucji w turystyce są: sprzedaż, serwis, kredytowanie klientów oraz realizowanie ich specjalnych zamówień.

Kanałem dystrybucji jest droga, dzięki której produkt przechodzi od wytwórcy do odbiorcy. Specyfika procesu produkcji w turystyce powoduje, że w dystrybucji usług turystycznych wykorzystuje się różnorodne drogi w celu powiązania przedsiębiorstwa turystycznego z rynkiem. Kanał dystrybucji oznacza kombinacje wszystkich podmiotów uczestniczących w procesie oferowania produktów i usług konsumentom. Budowanie kanałów dystrybucji rozpoczyna się od określenia celów dystrybucji, pozostających w ścisłym związku z wybranym rynkiem docelowym i planowanym udziale w tym rynku. Wymaganie jakie mają spełniać kanały dystrybucji: - Produkt firmy powinien być dostępny maksymalnej ilości konsumentów rynku docelowego, - Kanał powinien umożliwiać fizyczne przemieszczenie odpowiedniej ilości produktu w czasie i przestrzeni w sposób zgodny z oczekiwaniami rynku docelowego, - Uczestnicy kanału dystrybucji muszą być zdolni do realizacji założonych działań dystrybucyjnych, - Zaplanowane cele dystrybucji powinny być osiągnięte przy najniższym możliwym koszcie.

W sferze dystrybucji mamy do czynienia z następującymi zjawiskami: - Nierzetelnością wielu dystrybutorów, którzy rezerwują miejsca noclegowe ze znacznym wyprzedzeniem , nie realizują potem nawet 50% planowanej wielkości sprzedaży, - Rosnącą rangą bezpośrednich, osobistych kontaktów z szefami biur podróży, - Wzrostem roli targów i giełd jako forum wymiany doświadczeń i nawiązywania współpracy, - Rozróżnianiem i modyfikowaniem kanałów dystrybucji w zależności do docelowego segmentu rynku, - Wykorzystywanie prasy turystycznej jako istotnego nośnika informacyjnego o ofercie, - Negocjowanie z dystrybutorami warunków intensywniejszej niż dotychczas współpracy w okresie posezonowym.

- Ustalania sposobu dotarcia do finalnego odbiorcy Decyzje mające na celu stworzenie lub przekształcenie kanału dystrybucji dotyczą: - Ustalania sposobu dotarcia do finalnego odbiorcy - Określenia długości i szerokość kanału - Doboru uczestników kanału dystrybucji - Bieżące kierowanie kanałem dystrybucji

Sprzedaż usług turystycznych System dystrybucji budowany na podstawie jednego lub kilku kanałów przez przedsiębiorstwo turystyczne powinien umożliwić przepływ różnorodnych strumieni związanych z oferowaniem produktu na rynku a więc strumieni rzeczowych, finansowych i informacyjnych. Sprzedażą usług turystycznych określa się wszelkie działania marketingowe podejmowane przez przedsiębiorstwo turystyczne, prowadzące do zaspokojenia potrzeb klientów związanych z podrożą, będących poza miejscem swojego zamieszkania.

W działaniach dystrybucyjnych trzeba zwrócić uwagę na pewne czynniki mające ogromny wpływ na sprzedawany produkt. Niewątpliwie takim czynnikiem jest właściwa lokalizacja. Wybór odpowiedniej dla hotelu lub biura podróży lokalizacji wiąże się z decyzją, odpowiednim usytuowaniem siedziby sprzedawcy, w której będą świadczone usługi turystyczne. Drugim czynnikiem jest dobór odpowiedniej formy dotarcia do turysty czyli wybór drogi za pomocą której informacje dotrą do klienta.

Zmianie niekorzystnych zjawisk w sferze dystrybucji w turystyce powinny służyć następujące działania: - zintegrowanie dystrybucji z pozostałymi instrumentami marketingowymi - zwiększanie stopnia integracji w kanałach dystrybucji, - intensywniejsze wejście na docelowe rynki zagraniczne, - szersze wykorzystanie kanałów do przepływów materiałów informacyjnych i promocyjnych, - tworzenie zintegrowanego systemu rezerwacji turystycznej w regionie, - stałe monitorowanie skuteczności kanałów.

Coraz większą rolę w dystrybucji produktu turystycznego na świecie odgrywają nowoczesne technologie informatyczne, a przede wszystkim komputerowe systemy rezerwacji. Na naszym rynku obecnie funkcjonują trzy systemy rezerwacji: Gest – system rezerwacji biletów lotniczych, Start – Amadeus – system rezerwacji biletów na różnorodne środki transportu i usług turystycznych, Kurs 90 – lokalny system rezerwacji biletów PKP.

Dziękujemy 