"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„PRACA Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
Advertisements

PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Made by : Jakub Maćkowiak
portale społecznościowe
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Małgorzata Pietroczuk
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Podsumowanie ćwiczeń Justyna Zajączkowska gr.KrDZTo1011 Justyna Zajączkowska Justyna Zajączkowska.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Tworzenie tabel na stronach internetowych Program NVU Spis prezentacji: 1.Wstawianie tabeliWstawianie tabeli 2.ZakładkiZakładki.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Zbieramy używane podręczniki szkolne dla dzieci i młodzieży z ubogich rodzin. Prosimy o przynoszenie niepotrzebnych podręczników. Każda książka ma wielkie.
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Szkolenie dla pedagogów Szkolenie dla pedagogów Comenius Regio Radom 2011.
System pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ALGORYTM.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Tutoring luty- marzec 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Ruch jednostajny po okręgu Ciało porusza się ruchem jednostajnym oraz torem tego ruchu jest okrąg.
ZNAKI EWAKUACYJNE.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
KINECT – czyli z czym to się je?. Damian Zawada
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO-POMORSKIM RADZIEJÓW, r.
Janusz Korczak.
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Co powinniśmy wiedzieć o redagowaniu tekstu zaproszenia?
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
ZACHOWANIA GODNE NAŚLADOWANIA
RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZANIA TEGO SAMEGO ZADANIA NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
PROCEDURA LOGOWANIA SIĘ DO PANELU Ogólnopolski Program Partnerski dla Nauczycieli TWÓRCZY NAUCZYCIEL – TWÓRCZA EDUKACJA 1. Kliknij na wybraną zakładkę
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
L.I.P.S.S. Helmut Loidl koordynator Transfer po uko ń czeniu szko ł y podstawowej jest obecnie najgor ę tszym tematem w Europie. Nie przyj ę cie na.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich. Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich w SP 189 Oddziały 0 w naszej szkole prowadzone są od wielu.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„ mgr Stanisław Bobula psycholog Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „Sophia” dr Jakuba Kołodziejczyka NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)

Czym będziemy się dziś zajmować? Model uzyskiwania pomocy i diagnozy ADHD. System wsparcia dzieci z ADHD w szkole. Praca w naturalnym środowisku dziecka. Praca w klasie z dzieckiem z ADHD. Behawioralne metody kierowania dzieckiem z ADHD. Metody pracy z konkretnym zachowaniem. Współpraca z rodzicami. NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)

Model uzyskiwania pomocy i diagnozy ADHD. Źródło: CBT w Warszawie NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)

System wsparcia dzieci z ADHD w szkole. Źródło: CBT w Warszawie NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)

NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej) Praca z dzieckiem z ADHD odbywa się „tu i teraz”, czyli w jego naturalnym środowisku, tzn. tam, gdzie dziecko się znajduje w danym momencie. W domu W szkole Na wycieczce Podczas wyjścia do znajomych itp.. NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)

Praca w klasie z dzieckiem z ADHD Układ sali lekcyjnej i miejsce, jakie uczeń powinien zajmować. Ograniczanie bodźców. Dzielenie pracy na etapy. Planowanie. Metody dydaktyczne ułatwiające dzieciom z ADHD przyswajanie materiału. NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)

Behawioralne metody kierowania dzieckiem z ADHD. Tworzenie systemu zasad i procedur. Skuteczne wydawanie poleceń. Stosowanie konsekwencji pozytywnych i negatywnych. NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)

Metody pracy z konkretnym zachowaniem. Analizujemy zachowanie, które chcemy zmienić. Wyznaczamy sobie cele, które mamy osiągnąć w pracy nad danym zachowaniem. Zawiązujemy z dzieckiem kontrakt behawioralny. Pracujemy nad jednym zachowaniem na raz!!! NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)

Współpraca z rodzicami. Pedagogizacja rodziców. Pomoc szkoły w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Ścisła współpraca wspierająca przyswajanie wiedzy przez dzieci z ADHD. NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)

Szkolenia organizowane przez NODN „Sophia” dr Jakuba Kołodziejczyka: NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA (ADHD) -  praca z dzieckiem nadpobudliwym w szkole (10-15 godzin) Prowadzi mgr Stanisław Bobula PEŁNA OFERTA SZKOLEŃ NA STRONACH: www.nodnsophia.pl www.republika.pl/betazoid NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)

Indywidualne porady dla rodziców i nauczycieli w Krakowie: mgr Stanisław Bobula marlowe@poczta.onet.pl www.republika.pl/betazoid tel. (12) 647 86 88 kom. 0 503 96 80 45 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)

NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej) DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! mgr Stanisław Bobula NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)