KLASOWY OŚRODEK BADAŃ STATYSTYCZNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Kształtowanie motywacji pracowników
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
ZESPÓŁ SZKÓŁ W MĘTOWIE W LICZBACH.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
STATYSTYKA ZBIERANIE DANYCH Odczytywanie i sporządzanie diagramów słupkowych i kołowych.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Przygotowała: mgr Jolanta Brzozowska-Kłys
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Planujemy place zabaw na zlecenie Urzędu Miasta i Gminy Nekla
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Co chcieliśmy osiągnąć?
“Szkoła w procentach”.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Dobre Praktyki OK.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Lekcje z komputerem, 2006.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH DZIAŁA Ń SZKOŁY Z KLAS Ą 2.0 OPIEKUN: mgr MARTA KARMELITA REALIZATORKI: KAROLINA WINIARSKA KAROLINA DŁUGOSZ KAROLINA KOPE Ć.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Nasza szkoła w procentach
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Program eTwinning Planowanie projektów
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Szkolny Kodeks 2.0  .
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

KLASOWY OŚRODEK BADAŃ STATYSTYCZNYCH Nauczyciel: Jolanta Fic Uczniowie: Alicja ,Paulina, Maja, Wiktoria, Patrycja, Klaudia, Mariusz, Eryk, Nikodem, Karolina, Aleksandra, Małgorzata, Konrad, Jarosław, Albert, Weronika, Wojciech, Florian. Opracowała: Jolanta Fic

Opracowała: Jolanta Fic CELE PROJEKTU uczeń potrafi zebrać potrzebne informacje dotyczące prostej i dobrze mu znanej sytuacji oraz przedstawić je w czytelny sposób; uczeń potrafi zbierać dane, które mogą posłużyć do znalezienia odpowiedzi na postawione wcześniej pytania; uczeń potrafi przedstawiać zebrane informacje w postaci tabelki oraz prezentuje je graficznie; uczeń potrafi wyciągnąć wnioski z zebranych danych, uczeń potrafi wykonywać obliczenia procentowe, uczeń rozumie potrzebę właściwej organizacji czasu wolnego młodzieży, uczeń potrafi wykorzystać komputer w procesie uczenia się, uczeń potrafi sporządzić w oparciu o program komputerowy diagram procentowy, uczeń potrafi wyszukać informacje w dostępnych źródłach. Opracowała: Jolanta Fic

Opracowała: Jolanta Fic OPIS PROJEKTU Uczniowie nauczą się przygotowywać ankietę w edytorze Word, następnie ją przeprowadzą, posortują dane i umieszczą je w tabeli. Uczniowie sporządzą diagramy procentowe korzystając z arkusza kalkulacyjnego Excel, następnie przedstawią efekty swojej pracy korzystając z oprogramowania SMART Notebook i Power Point. Opracowała: Jolanta Fic

PEŁNA LISTA TEMATÓW TEGO PROJEKTU Udział uczniów w kołach zainteresowań – zadaniem uczniów było opracować, jaki procent uczniów uczęszcza na poszczególne koła, określenie, jakiego rodzaju zajęcia warto by wprowadzić w roku przyszłym. Ulubione dyscypliny sportowe naszych uczniów – zadaniem uczniów było znalezienie najbardziej popularnej dyscypliny sportu wśród uczniów naszej szkoły. Co najczęściej kupujemy w sklepiku szkolnym? – Zadaniem uczniów było określenie grupy produktów najpopularniejszych wśród uczniów, znalezienie produktów, które nie są dostępne w sprzedaży, a cieszyłby się powodzeniem wśród dzieci. Stan czytelnictwa w naszej szkole – zadaniem uczniów było określenie poziomu czytelnictwa, wyłonienie najlepszych klas w tej dziedzinie. W jaki sposób uczniowie „dostają” się rano do szkoły? – zadaniem uczniów było podanie jaki procent uczniów dojeżdża do szkoły autobusem, ile jeździ rowerem, ilu przychodzi do szkoły pieszo. Uczniowie korzystający ze świetlicy, stołówki szkolnej i zajęć logopedycznych i pedagogicznych?- zadaniem uczniów było określenie ilu uczniów korzysta z pomocy pedagoga, logopedy, zajęć świetlicowych a ile chodzi na obiady. Opracowała: Jolanta Fic

NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE I INTERNETOWE Microsoft Office Outlook – liderzy grup za pośrednictwem poczty elektronicznej kontaktowali się z nauczycielem i przedstawiali stopień zaawansowania prac, lub konsultowali się w sprawach niejasnych. Microsoft Office Excel– program wykorzystaliśmy do analizy danych i tworzenia wykresów Microsoft Power Point -ten program pozwolił na pokazanie innym efektów pracy grup roboczych, do wykonania prezentacji. SMART Notebook – to niesamowite narzędzie do prezentacji efektów pracy dzieci. Opracowała: Jolanta Fic

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH Zespoły powołałam na podstawie indywidualnych możliwości uczniów oraz co było równie ważne miejscem zamieszania uczniów. Wyznaczyłam w każdej grupie lidera grupy. Obowiązkiem lidera grupy jest przedstawianie zaawansowania prac grupy na poszczególnych etapach projektu poprzez kontakt e-mailowy z nauczycielem prowadzącym projekt. Zadaniem każdego zespołu było: Przygotowanie ankiety w edytorze Word, Zebranie potrzebnych informacji, Analiza zgromadzonych materiałów, Wykonanie diagramów w Microsoft Office Excel, Przygotowanie szkicu prezentacji w Microsoft Office PowerPoint, Wykonanie ostatecznej wersji na SMART Notebook, Prezentacja wyników pracy. Opracowała: Jolanta Fic

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH Zasady pracy zespołów zadaniowych: współpracujemy w grupie (sprawiedliwie dzielimy się zadaniami); przestrzegamy ustalonych terminów; każdy ma prawo do wypowiedzi i swojego zdania, każdy odpowiada za przydzielone mu zadanie, w razie jakichkolwiek wątpliwości śmiało zadajemy pytania materiały przygotowywane w domu przesyłamy pocztą mailową do weryfikacji na adres nauczyciela, każdego dnia sprawdzamy pocztę elektroniczną. Opracowała: Jolanta Fic

Opracowała: Jolanta Fic ROLA NAUCZYCIELA Wybór tematu projektu, podział grupy na zespoły i koordynowanie działań zespołów, Udzielanie pomocy przy redagowaniu pytań do ankiety, Przedstawienie sposobu zaprezentowania badania społeczności szkolnej, Udzielanie pomocy w pracy z programem Excel, Pomoc przy ułożenie informacji w prezentacji, w sposób czytelny i przejrzysty, Ustalenie terminu publicznej prezentacji oraz przygotowanie sali, Ocena pracy uczniów. Opracowała: Jolanta Fic

Opracowała: Jolanta Fic DZIAŁANIA UCZNIÓW wywiady przeprowadzone wśród uczniów szkoły, rozmowa z nauczycielem informatyki, rozmowy z logopedą, pedagogiem szkolnym, opiekunami świetlicy szkolnej, rozmowa z kierownikiem biblioteki szkolnej, przygotowanie ankiety w edytorze Word analiza zgromadzonych materiałów, wykonanie diagramów w Microsoft Office Excel, przygotowanie szkicu prezentacji w Microsoft Office PowerPoint, wykonanie ostatecznej wersji na SMART Notebook, Opracowała: Jolanta Fic

Opracowała: Jolanta Fic DZIAŁANIA UCZNIÓW Uczniowie przeprowadzając badanie ankietowe „Udział uczniów w kołach zainteresowań”, „Ulubione dyscypliny sportowe naszych uczniów”,  mogli przedstawić Dyrektorowi szkoły propozycję zajęć pozalekcyjnych ,także sportowych,  które obecnie nie są prowadzone, a cieszyłyby się wśród uczniów zainteresowaniem. Propozycje zostały wsparte na wynikach badania. Przeprowadzając badanie ankietowe „ Co najczęściej kupujemy w sklepiku szkolnym?” uczniowie mogli negocjować wprowadzenie do sklepiku towarów, których dotąd w nim nie było, a które byłyby mile widziane przez społeczność szkolną. Wyniki  badania „Stan czytelnictwa w naszej szkole” posłużą do sporządzenia listy tytułów, które uczniowie chętnie widzieliby w księgozbiorze naszej biblioteki. Opracowała: Jolanta Fic

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Przygotowanie pytań ankietowych i przeprowadzenie badania Opracowała: Jolanta Fic

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Sporządzenie diagramów słupkowych i kołowych Opracowała: Jolanta Fic

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Przygotowanie prezentacji Opracowała: Jolanta Fic

Opracowała: Jolanta Fic PREZENTACJA PROJEKTU Prowadząca Weronika powitała wszystkich i krótko przedstawiła istotę projektu. Każda z grup uczniów przedstawiała swoją prezentację. Uczniowie bardzo płynnie zmieniali się przy tablicy, na której wyświetlane były kolejne slajdy ich prezentacji. Opracowała: Jolanta Fic

Opracowała: Jolanta Fic PREZENTACJA PROJEKTU Na zakończenie wszystkim podziękowano, Uczestnicy projektu odetchnęli z ulgą po dobrze wykonanej pracy. Po uprzątnięciu sali odbyła się rozmowa na temat wrażeń uczniów z prezentacji i tego, jak oceniają swoją pracę.  Opracowała: Jolanta Fic

Opracowała: Jolanta Fic WNIOSKI Uczniowie nauczyli się: przygotowywać ankietę w edytorze Word, sporządzać diagramy procentowe korzystając z arkusza kalkulacyjnego Excel, przygotowali prezentację korzystając z oprogramowania SMART Notebook i Power Point. Zwracali szczególną uwagę na jej estetykę, animacje, czcionki i wszelkie elementy, które wpływają na odbiór pokazu. Uczniowie rozwinęli umiejętność pracy w grupie, mogli przekonać się, jak reagują w sytuacji stresu, w czasie występu przed większą publicznością. Opracowała: Jolanta Fic

Opracowała: Jolanta Fic WNIOSKI Co ja zyskałam realizując projekt? nowe doświadczenia w pracy metodą projektu nowe umiejętności informatyczne lepszy kontakt z moimi uczniami Jak to doświadczenie wykorzystam w przyszłości? wprowadzę metodę projektu do procesu dydaktycznego na szerszą skalę Opracowała: Jolanta Fic