Ćwiczenia 4: Sugarscape Mateusz Zawisza 1 Zakład Analizy i Wspomagania Decyzji Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Modelowanie wieloagentowe 1 Stypendysta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Izokwanty.
Advertisements

dr Małgorzata Radziukiewicz
Produkcyjność krańcowa
Studium przypadku „Estymacja krzywej popytu”
Ćwiczenia 3: System kolejkowy
Spaghetti po bolońsku. Składniki 500 g spaghetti 4 łyżki świeżo startego parmezanu do posypania Sos: 1 łyżka oleju roślinnego lub oliwy z oliwek 1 posiekana.
Przygotował: Adrian Walkowiak
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Temat: Okres półtrwania
Ćwiczenia 2: Zero-Intelligence Traders
Ćwiczenia 5: Analiza wyników symulacji
Moim ulubionym miejscem jest Paryż
"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji
CZAS W PÓŹNEJ NOWOCZESNOŚCI Problem czasu wolnego w kontekście czasu wolnego Socjologia czasu wolnego WYKŁAD II.
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Józefa Dietla i Przedszkole nr 21
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
Jak przygotować prezentację multimedialną?
Szkolenie dla pedagogów Szkolenie dla pedagogów Comenius Regio Radom 2011.
Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PATRIOTYZM.
Cz ęść naszego ż ycia polega na poszukiwaniu tej jednej osoby, która zrozumie nasz ą histori ę. Cz ę sto okazuje si ę, ż e wybrali ś my niewła ś ciwie.
Praktyka w ramach projektu
ZDROWY TRYB ŻYCIA.
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
Naszym głównym celem podczas przeprowadzonych zajęć było:
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Tutoring luty- marzec 2011.
Cz.8 Zdarzenia. Refleksja – przypomnienie Event Programowanie zdarzeniowe Do dzieła!
Soczewka skupiająca Wiązka równoległa po przejściu przez soczewkę wypukłą skupia się w jednym punkcie. Ten punkt nazywa się ogniskiem soczewki F.
Ruch niejednostajny Wykres zależności Wykres w zależności od prędkości susającego zająca (1) i poruszającego się żółwia (2) od czasu trwania ruchu.
STOP PORNOGRAFII !!.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
P ROMOCJA PROJEKTU Działaj Lokalnie, Rokosowo. D LA SIEBIE, DLA INNYCH.
Janusz Korczak.
CIAŁO DOSKONALE CZARNE
Instytut Systemów Informatycznych
Podstawy przetwórstwa spożywczego
Podstawy przetwórstwa spożywczego
PARAMETRY OBSERWACYJNE W KOMOLOGII
Prywatyzacja Uczelni Wyższych Małgorzata Cieślak Karolina Kosiacka.
Procedura wydania opinii o zasadności realizacji projektów z zakresu budowy sieci szerokopasmowych finansowanych z funduszy strukturalnych Warszawa.
Socjologia rozwoju i strategie rozwoju lokalnego
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Fizyka ruchu drogowego
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Aleksandra Polachowska Segovia-Hiszpania
Pomorze 2030 – scenariusze rozwoju i kluczowe technologie Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Informacja nt. projektu Gdańsk, listopad 2009 r.
Instrukcje sterujące: W instrukcjach sterujących podejmowane są decyzje o wykonaniu tych czy innych instrukcji programu. Decyzje te podejmowane są w zależności.
Witamy w Łodzi – tutaj Ty decydujesz Chwytaj dzień w sercu Polski – tu rządzą Młodzi!
KREŚLARZ WĘZŁY A - wyjście kanalizacji B - wlot do osadnika B
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im.Matki Wincenty Jadwigi Jaroszewskiej w Jurkach.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska WYBÓR KONSUMENTA
R.I ZBIORY I FUNKCJE CWICZENIA 1.
Zapis prezentacji:

Ćwiczenia 4: Sugarscape Mateusz Zawisza 1 Zakład Analizy i Wspomagania Decyzji Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Modelowanie wieloagentowe 1 Stypendysta projektu Weź stypendium – dla rozwoju

Plan zajęć 1.Przedstawienie opisu modelu Sugarscape 2.Zapoznanie się z implementacją w Netlogo 3.Przedstawienie rozszerzenia Sugarscape o handel. 4.Zaimplementowanie handlu. 2

Typy agentów Sugarscape Typy agentów: -Ludzie / Turtles -Poletka / Patches 3

Cechy i metody poletka Cechy – Ilość cukru (psugar) – Maksymalna ilość cukru (max-psugar) Metody: – Regeneracja cukru G α : psugar t+1 = min(psugar t + α, max-psugar) 4

Cechy i metod ludzi Cechy – Zasób cukru (sugar) – Stopa zużywania cukru w jednostce czasu (metabolism) – Wzrok (vision) 5

Modele Sugarscape Sugarscape 1 - Immediate Growback: ({G }, {M}) Sugarscaspe 2 – Constant Growback: ({G 1 }, {M}) Sugarscaspe 3 – Wealth Distribution: ({G 1 }, {M, R [60, 80] }) 6

Handel w sugarscape Funkcja użytności typu Cobba - Douglasa: Gdzie: – w 1 – zasób cukru – w 2 – zasób przyprawy – m 1 – metabolizm cukru – m 2 – metabolizm przyprawy – m T = m 1 + m 2 7

Nowa metoda poruszania M 8

Reguła handlowania MRS informuje nas jak ważny jest dla nas cukier relatywnie do przyprawy, tj. informuje nas o wartości 1 jednostki cukru wyrażonej w jednostkach przypraw. 9

Reguła handlowania T 10