Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a SSP nr 6 we Wrześni pod kierunkiem Anny Andrzejewskiej
Uczestnicy projektu: Zespół matematyków: J. Sieczkarek, W. Bzowy A. Kozka, A. Górecka Zespół językowców: D. Piechocki, M. Jankowiak, J. Muchowicz, D. Grabowski Zespół historyków: S. Wojtasiński, M. Hylińska, Z. Górecka, B. Koczorowski Zespół informatyków: J. Przybylski, P. Jałocha, W. Andrzejewski, S. Haremza Zespół techników: W. Kobielak, K. Charemsa, M. Dutkiewicz, M. Matuszak
Cele projektu: Zdobycie informacji na temat różnych sposobów pomiaru czasu Umiejętność korzystania z różnych źródeł wiedzy [Internet, książka, wycieczka przedmiotowa, itp.] Umiejętności dzielenia się wiedzą i komunikowanie się
Opis projektu Projekt „Czym jest czas?” zaangażował całą klasę. Uczniowie po raz pierwszy pracowali metodą projektu. Podzielili się na grupy tematyczne. Sami zbierali i opracowywali potrzebne materiały do wykonania zadań. Konsultowali się z nauczycielem na spotkaniach po lekcjach, przez e-mail, e-dziennik. Pomocą służyli też rodzice.
Zespół techników Wykonali modele zegarów (gnomon, klepsydrę, zegar wahadłowy i inne) Spotkali się z osiedlowym zegarmistrzem. Poznali wnętrze i zasadę działania wybranych zegarów Wykonali zdjęcia
Zespół historyków Przygotowali plakat na gazetkę z historii zegarów W multimedialnych zasobach biblioteki szkolnej znaleźli film „Mierzenie czasu” z serii „Byli sobie wynalazcy” i za pomocą tablicy interaktywnej wyświetlili go na godzinie wychowawczej W oparciu o wyszukanie wiadomości w Internecie przygotowali informacje na temat „Czym jest czas?”
Zespół językowców Wykonali prezentację na temat określania czasu w różnych językach (niemieckim, angielskim, francuskim) Wyszukali w serwisie Internetowym YouTube piosenkę reklamującą projekt
Zespół matematyków Wykonali prezentację multimedialną z różnymi zadaniami na temat czasu Przygotowali zadania z programu „Matlandia” oraz zagadki i pytania związane z czasem
Zespół informatyków Wykonali prezentację multimedialną przedstawiającą działania i efekty końcowe projektu Założyli bloga i umieszczają tam krótkie informacje
Narzędzia i programy wykorzystywane w projekcie Każdy uczeń został wyposażony w pendrive Poczta elektroniczna E-dziennik Blog Aparat fotograficzny PowerPoint
Dziękujemy za uwagę