Mitologia na wesoło Prezentacja projektu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Made by : Jakub Maćkowiak
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Nasza parafia Nasza wieś Kaszów w liczbach Nasza szkoła.
portale społecznościowe
Justyna Urodziła się 19 stycznia 1983 r. w Limanowej. Wychowywana Była przez obydwoje rodziców, Janinę i Józefa Kowalczyk.
Baw się, graj i ….. ucz się matematyki Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Opolu.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Katarzyna Kopeć Nauczyciel matematyki w klasach pierwszych i drugich w Gimnazjum w Miłkowicach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Sanktuaria Maryjne w Polsce
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
Wycieczka klas 1a i 1f na ziemię kielecką w dniach maja 2009 r.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Wpływ religii świata na politykę
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Sukcesem była realizacja projektu w czasie kampanii wyborczej do władz samorządowych.
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
fotografie - Marcel Cohen
Przewodnik dla początkujących
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 12 im.Sybiraków ID grupy: 96/88_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Małe pstryk Semestr/rok szkolny:
Można powiedzieć, że nasi dziadowie, jeżeli chodzi o kuchnię i gotowanie byli dużo bardziej ekologiczni niż my czy choćby nasi rodzice. Potrawy były zazwyczaj.
Na lekcjach Pani Barbara Czech zapoznała uczniów naszej klasy z ideą programu Szkoła z Klasą 2.0. Zadaniem każdego ucznia było zapoznanie się w domu z.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Czy znasz? GŁÓWNE PRAWDY WIARY.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
Antonie de Saint-Exupery
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
RELACJA NA ŻYWO POBYT TATUSIA W POLSCE Skrzyszów, 6 czerwca 2006 r.
Komputerowe prezentacje
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Wycieczka kl. 4c i 5c do Bałtowa i Opatowa w ramach projektu Pa!Pa!
HABEMUS PAPAM..!!.
Jan Paweł II orędownik prawdy
Prawo lokalne w Internecie Jakub Kasprzycki
JANUSZ KORCZAK.
Program Uczenie się przez całe życie Leonardo da Vinci 2008/09 Projekt nr PL/08/LLP-LdV/VETPRO/ Doradztwo zawodowe w przygotowaniu absolwenta przedsiębiorczego.
ZAGADKOWA NIEDZIELA AUDYCJA PROGRAMU TRZECIEGO POLSKIEGO RADIA Cezary Rubin Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach, kl. I A.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
To śmieszne...
Nasz absolwent na wyższej uczelni
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
To, co zapami ę ta ł am…. Klasa 0 Moja pierwsza szkolna wycieczka… Byłam w Krakowie na Wawelu i w Smoczej Jamie razem z kolegami i kole ż ankami ze szkoły.
Chrząszcz Jan Brzechwa.
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Przypominasz sobie jak bolą łzy.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Witamy w Łodzi – tutaj Ty decydujesz Chwytaj dzień w sercu Polski – tu rządzą Młodzi!
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Moja Szkoła .
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Mitologia na wesoło Prezentacja projektu

Planując swój projekt wybrałam tematy z kręgu kształcenia kulturowo – literackiego dotyczące mitologii. Zależało mi na tym, by młodzież nie tylko przyswoiła kolejny zakres wiadomości, chciałam sięgnąć po coś, co wpłynie na ich postawy, na system wartości, na kształtowanie się tożsamości. Zależało mi na tym, by zrobić to w nietuzinkowy sposób. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, każda z nich realizowała inne zagadnienie. Korzystali z szerokiej bibliografii, tworzyli wiele prezentacji multimedialnych, prezentowali rekwizyty, brali udział w dramie, przedstawiali plakaty, wygłaszali referaty. Lekcje prowadzone były w większość przez dzieci.

Grecja – kolebką Europy. W czasie tej lekcji uczniowie dowiedzieli się dlaczego właśnie Grecję nazywamy kolebką Europy, jaki wpływ kultura, sztuka i wierzenia antycznych Greków wywarły na  kształtowanie się mentalności współczesnego Europejczyka i Polaka. Na tej jednostce lekcyjnej prezentowali swoje prace uczniowie z grupy drugiej i trzeciej. Zadaniem drugiej grupy było przedstawienie sylwetek najważniejszych filozofów greckich wraz z ich koncepcjami filozoficznymi. Chłopcy zaprezentowali klasie Sokratesa, Platona, Arystotelesa, mówili o Epikurze i Zenonie z Kition. Cytowali najbardziej znane przysłowia tych myślicieli np. „Carpe diem”, czy „Wiem, że nic nie wiem”. Uczniowie wygłosili bardzo ciekawy referat.

Trzecia grupa omawiała sztukę starożytnej Grecji, architekturę, rzeźbę, malarstwo. Dziewczynki przyniosły katalogi, zrobiły plakaty, recytowały poezję Safony.

Prezentacja multimedialna wykonana przez dzieci

2. Na początku był Chaos… Podczas tych zajęć młodzież poznała zagadnienia: mitologia, monoteizm, politeizm, a także poznali genealogię bóstw greckich. Podstawą do dyskusji stał się mit o początku świata według Parandowskiego. (Fragment z podręcznika: Język Polski 5. Podręcznik do kształcenia kulturowo – literackiego. Małgorzata Składanek, Wyd. Operno).  Tu prace swoje prezentowały grupy pierwsza i czwarta.

Zadaniem pierwszej grupy było przedstawienie zagadnień: mitologia, politeizm, monoteizm, Biblia. Dzieciaki przygotowały bardzo dobrze wykonane prezentacje multimedialne. Uczniowie świetnie poradzili sobie prowadząc lekcję. Przygotowując swoją pracę korzystali z tradycyjnych i internetowych źródeł informacji.

Czwarta grupa korzystając z programu Power Point  stworzyła prezentację multimedialną, przedstawiającą rodowód bogów greckich.

Ja zaś skorzystałam z lekcji interaktywnej prezentującej stworzenie świata i bogów według mitologii greckiej, przedstawiającej mity kosmogoniczne i teogoniczne autorstwa Marty Zaremby. (http://www.scholaris.pl/frontend,4,74802.html ).

3.Za co został ukarany Prometeusz…? Uczniowie poznali mit o powstaniu człowieka według mitologii greckiej. Podstawą do dyskusji był mit o Prometeuszu według Parandowskiego. (Fragment z podręcznika: Język Polski 5. Podręcznik do kształcenia kulturowo – literackiego. Małgorzata Składanek, Wyd. Operno).  

4. Upadek Ikara. W czasie tych zajęć piątoklasiści poznali inne ciekawe mity greckie. Czytaliśmy i interpretowaliśmy  historię Dedala i Ikara oraz dzieje Heraklesa.  (Fragmenty z podręcznika: Język Polski 5. Podręcznik do kształcenia kulturowo – literackiego. Małgorzata Składanek, Wyd. Operno).  

5.Biblijny mit o stworzeniu świata. Podczas lekcji uczniowie dowiedzieli się czym jest Biblia, jak jest zbudowana, kiedy powstała, w jakich językach była pisana.  Mogliśmy wówczas obejrzeć prezentację multimedialną pierwszej grupy. Młodzież w czasie zajęć porównywała biblijny i grecki obraz stworzenia świata i człowieka. Dzieci zwróciły uwagę na archaizmy w języku biblijnym oraz na związki frazeologiczne zaczerpnięte z historii rajskiej.  Podstawą do dyskusji był mit rajski według Biblii Tysiąclecia (Fragment z podręcznika: Język Polski 5. Podręcznik do kształcenia kulturowo – literackiego. Małgorzata Składanek, Wyd. Operno).  

6. Początek stworzenia w mitologiach świata. Tu chętne dzieciaki prezentowały zadanie domowe (tzw. „dla chętnych”).  Ich zadaniem było przygotowanie mitu o początku świata według wybranej mitologii. Młodzież okazała się bardzo ambitna, tak wiele osób się przygotowało, że zeszła nam cała godzina lekcyjna. Poznaliśmy obrazy stworzenia świata według mitologii słowiańskiej, chińskiej, indyjskiej.

7. Starożytność, a współczesna polszczyzna... Lekcja zostało poświęcona poznaniu frazeologizmów, przysłów zaczerpniętych z mitologii greckiej oraz z Biblii. Tu swoją pracę prezentowała piąta grupa. Uczniowie przedstawili zabawny quiz, bawiliśmy się świetnie.

8. Panteon bogów greckich. Ostatnią godzinę przeznaczyłam na lekcję z mini dramą. Uczniowie przebrani za wybrane bóstwo, dzierżąc odpowiedni atrybut recytowali fragment poezji lub prozy.

Klasie 5c dziękuję za kreatywność, ambicję, pracowitość i zaangażowanie. Jesteście wspaniali!!!

dziękuję