Wiersze Jana Kochanowskiego oczami Młodzieży XXI wieku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Advertisements

Ochrona prawa autorskiego Prezentacja multimedialna
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Joanna Okoń, Maciej Kulczycki
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
W jaki sposób przygotować filmik edukacyjny?
Krzysztof Kamil Baczyński Żołnierz, poeta, czasu kurz…
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
STOP Cyberprzemocy.
Opr. Agnieszka Czarniecka i Henryka Klimach
Droga, prędkość, czas nasza strona uczy Was… 
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Co to jest Windows Live Movie Maker ?
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
opracowanie: Katarzyna Sielska, SP28 w Rybniku, nauczyciel informatyki
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
1. Korzystamy z mobilnych pracowni komputerowych na wszystkich przedmiotach. 2. Prace domowe możemy przesyłać drogą mailową po uzgodnieniu z nauczycielem.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.
HAPPY KOBYLNICA. Zadanie zrealizowane w ramach projektów „Szkoła z klasą 2,0” i „WF z klasą”
Projekt: Blogi w szkole Uczniowie klasy: IV C i VI A p. Kinga Gawrońska i p. Ewa Indulska - Pikul.
Znaczenie produktów zbożowych
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie! Daniel Skowronek KL.6 Szkoła z klasą 2.0.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Patron Szkoły Podstawowej Nr 2 w Ząbkach.
O prawie autorskim i wykorzystaniu źródeł internetowych
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki
KONKURS MUZYCZNY ZAPRASZAM WSZYSTKICH UCZNIÓW DO WZIĘCIA UDZIAŁU W INTERNETOWYM KONKURSIE MUZYCZNYM ORGANIZOWANYM PRZEZ WSZYSCY UCZNIOWIE ZA UDZIAŁ KONKURSIE.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Tworzenie wizytówki : Ustawienia/omnie 1. Załączamy zdjęcia (klikamy „przeglądaj” i po wybraniu pliku klikamy „wyslij”lub avatar 3.Klikamy „zapisz zmiany”
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Przykłady nadużyć telekomunikacyjnych. Oszustwa i wyłudzenia. 1.Wyłudzanie kodów doładowania poprzez SMS. Nadużycie polega na próbie podszycia się pod.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
To co na papierze w twoim komputerze.  co to jest digitalizacja, czego dotyczy i do czego służy;  Czy mamy świadomość, że pamięć o wydarzeniach, ich.
Lekcja Temat: „Dziś umarłym śpiewać muszę” – jakie pytania kryją treny J. Kochanowskiego?
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

Wiersze Jana Kochanowskiego oczami Młodzieży XXI wieku Pierwszy Web Quest klasy 1 B T 2011/2012

Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ocenianie

Wprowadzenie W trakcie realizacji tego Web Questu dowiecie się wiele o biografii Jana Kochanowskiego, spróbujecie także na nowo odczytać jego poezję. Sadzę, że czynności te mogą Wam sprawić wiele radości, której nawet w tej chwili nie podejrzewacie. Stwórzcie mini antologię dzieł Kochanowskiego na miarę XXI wieku – multimedialną, ciekawą, pełną odniesień do współczesności – aby już nigdy żaden uczeń MERITUM nie musiał się nudzić poznając wiersze Jana z Czarnolasu. Życzę wiele satysfakcji przy wykonywaniu zdań

Zadanie Wykorzystując podane dalej źródła internetowe stwórzcie, wykorzystując wskazane oprogramowanie, filmiki prezentujące tekst wybranych utworów czytany przez kogoś z Was z celowo dobraną muzyką odpowiadającą nastrojem tekstowi z ilustracjami dotyczącymi kontekstów ( np. w przypadku trenów - śmierci Urszulki, nawiązań do antyku w niektórych pieśniach , fraszkach i trenach ) konieczne napisy z obsadą – Waszym wkładem pracy 1 utwór = 1 filmik = 1 plik Każda grupa tworzy płytkę z tak opracowanymi utworami i z wierzchu ją opisuje a potem przynosi na lekcję i puchnie z dumy podczas pokazywania materiałów klasie

Proces Podzielcie się na grupy Fraszki I ( „Fraszki pierwsze” i ew. coś z „Fraszek trzecich”) 6-10 tekstów Fraszki II ( „Fraszki wtóre „i ew. coś z „Fraszek trzecich” 6 – 10 tekstów Pieśni 3 – 5 pieśni Treny 3 - pierwszy z trenów 1-7, drugi 8-11 i trzeci koniecznie 19 Pracujemy w ciągu 6 tygodni 1 tydzien – podział na grupy, założenie bloga, przesłanie polonistce adresu bloga 2 tydzień – dokonanie wyboru tekstów – informacja o dokonanych wyborach na blogu 2 – 5 tydzień – zbieranie materiałów, Prezentacja strony podczas lekcji w klasie 4 kwietnia 2012 W czasie trwania WQ kontaktujemy się z polonistką w sprawach WQ przez Internet ewak-j@wp.pl

Źródła : Teksty Fraszki : http://literat.ug.edu.pl/fraszki/index.htm Pieśni : http://literat.ug.edu.pl/jkpiesni/index.htm Treny :http://literat.ug.edu.pl/kochan/index.htm O Kochanowskim : http://literat.ug.edu.pl/autors/kochan.htm http://kochanowski.nasz.info/ http://kochanowski.klp.pl/ Inne źródła po uzgodnieniu z opiekunką projektu

Programy potrzebne do wykonania pracy: Do stworzenia filmu : Windows Movie Maker http://epliki.info/multimedia/tworzenie-i-edycja- filmow/windows-movie-maker Do bloga i strony internetowej serwis blogger Na koniec program do „wypalania” płytek CD - prace będą przyjmowane w takiej formie

Ocenianie ocena Antologia 1 Brak istotnych informacji biograficznych lub muzyki lub obrazu albo niezrozumienie treści prentowanych tekstów, za mało tekstów , zignorowanie pochodzenia ilustracji/ muzyki ( gwałt na prawach autorskich) 2 Gwałt na prawach autorskich, braki w rozpoznaniu kontekstów biograficznych i innych, muzyka niedopasowana do całości 3 Praca zawiera nie wszystkie informacje a na dodatek ma błędy 4 Zawiera nie wszystkie informacje lub ma błędy 5 Fajne !

Ocenianie blog Częstotliwość wpisów (wpis min. raz na tydzień Rzetelność relacji Język Każdy wpis 1 pkt Lakoniczna, jednozdaniowa „na odczepne” 1 pkt Krótka ale treściwa 2 pkt Rzetelna , dłuższa 3 pkt 0 błędów językowych 3 pkt Błąd ort, gramat, stylist każdy -1 pkt Razem 5 pkt 15