Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Joanna Sawicka Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
WIELOMIANY HARALD KAJZER ZST NR 2 HARALD KAJZER ZST NR 2.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
6-LATEK W SZKOLE.
Dyskretny szereg Fouriera
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
SZEŚCIOLATKI IDĄ DO SZKOŁY
6-latek w szkole – radość czy problem?.
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
SZEŚCIOLATKI IDĄ DO SZKOŁY
Mój sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
ROZWÓJ RUCHOWY PRZEDSZKOLAKA
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
Przygotowały: Monika Meyer Agnieszka Stacherzak
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Lekcja 13 Strona 15. Lekcja 13 Strona 16 Lekcja 13 Strona 17 Vertical primary and secondary Tesla coil Jacobs ladder.
6-LATEK W SZKOLE.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
6-LATEK W SZKOLE.
Moje dziecko idzie do szkoły
PORADNIK DLA RODZICÓW DZIECI 6 ORAZ 7 LETNICH.
Opracowanie – Joanna Grządka
Gotowość szkolna to taki stopień rozwoju fizycznego, emocjonalno-społecznego i intelektualnego, który umożliwia dziecku sprostanie obowiązkom szkolnym.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
,,Moje dziecko w przedszkolu i w szkole”
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
Jak wspomagać pierwszoklasistę w nauce czytania i pisania
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
POTENCJAŁ DZIECKA SZEŚCIOLETNIEGO
GOTOWOŚĆ SZKOLNA - ZADBAJMY O DOBRY START DZIECKA W SZKOLE
Kalendarz 2020.
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Jak pomagać dziecku w nauce?
Przygotowanie dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego
GOTOWOŚĆ SZKOLNA.
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Zapis prezentacji:

Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami, -wzbudzać w nim radość, że idzie do szkoły, -pozwolić na aktywne uczestnictwo w czynnościach przygotowawczych (zakupy przyborów szkolnych, przygotowanie pokoju, czy kącika do nauki

-stworzyć odpowiednie warunki dla prawidłowego rozwoju : ład, spokój, pogodna atmosfera w domu, utrzymanie kontaktu emocjonalnego z dzieckiem, przestrzeganie stałego rozkładu dnia, wdrażanie do samodzielności, obowiązkowości, punktualności, zapewnienie kontaktu z rówieśnikami zainteresowanie jego pobytem w szkole, przeglądanie zeszytów, chwalmy, zachęcajmy do pracy, w przypadku trudności szukajmy pomocy, współpracujmy z nauczycielami, nie wyręczajmy dziecka w obowiązkach szkolnych.

Wysyłając swoje dziecko do szkoły należy się zastanowić nad wszystkimi czynnikami gwarantującymi sukces. Jeśli wszytko jest w porządku, nie ma się nad czym zastanawiać, jeśli potrzebna jest pomoc specjalisty, nie obawiajcie się po nią sięgnąć. Stawka jest niebagatelna, a od startu w dużej mierze zależy miejsce na mecie.

Lista pytań jakie powinni zadać sobie rodzice dzieci sześcioletnich Czy dziecko potrafi : 1.Samo zawiązać sznurowadła i zapiąć guziki tak / nie 2. Skakać na jednej nodze, na obu nogach tak / nie 3. Czy chętnie bierze udział w zabawach ruchowych tak / nie 4. Lepić z plasteliny tak / nie 5. Ciąć nożyczkami wg wytyczonej linii prostej i krzywej tak / nie 6. Czy prawidłowo wymawia wszystkie głoski? tak / nie 7. Czy w opowiadaniu posługuje się pełnymi zdaniami? tak / nie 8. Czy wyraża się poprawnie pod względem gramatycznym tak / nie 9. Czy łatwo dobiera właściwe słowa? tak / nie 10. Czy odróżnia lewą stronę swego ciała od prawej? tak / nie

11. Czy posługuje się zawsze jedną ręką w pracach wymagających wyboru? tak / nie 12. Kolorować obrazek nie wykraczając poza linie tak / nie 13. Obchodzić się z przyborami do pisania, czy lubi rysować tak / nie 14. Narysować postać ludzką, która jest kompletna, a części ciała rozmieszczone są właściwie tak / nie 15. Grupować klocki wg barwy, kształtu, wielkości tak / nie 16. Znaleźć kilka różnic w dwu obrazkach pozornie identycznych tak /nie 17. Grupować przedmioty i obrazki wg określonych kryteriów tak / nie 18. Kojarzyć przedmioty lub obrazki pasujące do siebie np. sanki - śnieg tak / nie 19. Dobrać do wzoru takie same obrazki, litery, słowa tak / nie 20. Odtworzyć wzór z klocków tak / nie

21. Prawidłowo różnicować dźwięki z otoczenia tak / nie 22. Wyróżnić głoskę na początku wyrazu tak / nie 23. Różnicować dźwięki podobne np. kura - góra (k - g) tak / nie 24. Rozwiązywać proste zagadki tak / nie 25. Skupić się na wykonywanej czynności tak / nie 26. Wysłuchać poleceń, następnie zastosować się do nich tak / nie 27. Po skończonej pracy posprzątać po sobie tak / nie 28. Dokończyć rozpoczętą pracę tak / nie 29. Bawić się z rówieśnikami tak / nie 30. Podporządkować się poleceniom dorosłych tak / nie