Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Psycholog szkolny.
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Jestem psychologiem i doradcą zawodowym. Zapraszam wszystkich, którzy chcą z kimś życzliwym porozmawiać o swoich problemach Jako psycholog Diagnozuję
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
realizacja VIII punktu
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Szkoła wspomaga wychowanie
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Szkoła Współpracy.
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Debata pracowników szkoły
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
Prezentacja pedagoga szkolnego Violetta Orska
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Ul. Czajkowskiego Łódź GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Prezentacja pedagoga szkolnego Violetta Orska
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
Zadania pedagoga szkolnego
Co chcieliśmy osiągnąć?
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły przykłady dobrych praktyk.

Rozpoczęcie nauki w nowej szkole, to nie tylko nowy etap w życiu młodego człowieka. Jest to również nowy etap w życiu rodziców. Oddając dziecko do szkoły rodzice, bardzo często, odczuwają lęk przed nową sytuacją. Często ich uczucia są bardzo podobne do odczuć ich dzieci: nadzieja i niepewność, radość i lęk. Priorytetem powinno być dobre wprowadzenie rodzica i dziecka do szkoły, dzięki czemu ma szansę powstać silna więź między rodzicem i szkołą, a przez to między szkołą a uczniem.

Współpraca między rodzicami a szkołą zawsze przynosi korzyści obu stronom.

Korzyści dla rodzica: Rodzic – wolontariusz wspomagający działania wychowawcze i profilaktyczne szkoły – ma okazję poznać pracę szkoły na tyle, by jej cele stały się mu bliskie i mógł brać czynny udział w ich realizacji.

Korzyści dla rodzica: Na co dzień rodzic ze swoim dzieckiem jest w kontakcie indywidualnym, w szkole ma okazję obserwować je w grupie rówieśniczej, czyli oprócz „domowej” poznaje „szkolną twarz” dziecka. Może zaobserwować na ile jego wyobrażenia o dziecku pokrywają się z tym co widzą nauczyciele oraz w jakim stopniu udało się przekazać mu „rodzinny” system wartości i postaw oraz na ile został on uwewnętrzniony.

Korzyści dla rodzica: Rodzic ma możliwość zapoznać się z warsztatem pracy nauczyciela, wychowawcy, pedagoga. Uświadomić sobie z jakimi problemami mierzą się na co dzień uczniowie i nauczyciele we wzajemnej pracy. Tak pozyskana wiedza może być wskazówką do własnej pracy wychowawczej i profilaktycznej.

Korzyści dla rodzica: Rodzic współpracujący ze szkołą może być „łącznikiem” między nauczycielami a resztą rodziców – jest dla nich bardziej wiarygodny. Objaśnia „szkolną rzeczywistość” i przybliża problemy szkolne pozostałym rodzicom.

Korzyści dla szkoły: Pomoc rodziców np. prawników, w tworzeniu statutu i innych dokumentów szkoły. Spotkania dla uczniów przybliżające przepisy prawa – postępowanie w sprawach nieletnich (czyny zabronione) oraz prawo rodzinne. Pogadanki na temat bezpieczeństwa –rodzice pracujący w policji. Umożliwienie udziału gimnazjalistów w rozprawach sądowych i przybliżenie całokształtu pracy sądu.

Korzyści dla szkoły: Pomoc dla uczniów i nauczycieli ze strony rodziców pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych (prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych, pomoc w analizowaniu opinii i organizowaniu wsparcia).

Korzyści dla szkoły: Zajęcia o dojrzewaniu psychoseksualnym prowadzone przez seksuologa dla dziewcząt i chłopców w grupach. Spotkania z ginekologiem dla dziewcząt. Organizacja wolontariatu na terenie Zespołu Szkół Specjalnych w Łodzi.

Dziękuję za uwagę. Bogusław Olejniczak Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Króla Bolesława Chrobrego w Łodzi