SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Juan Pablo Concari Anzuola
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
PREZENTACJA PROGRAMU. Corbo Polska Sp. z o.o. Co to jest ISO Manager? ISO-Manager jest wygodnym i skutecznym narzędziem dla wszystkich organizacji mających.
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
Wdrażanie i certyfikacja, systemu zarządzania jakością
Audity Opracował: Tomasz Greber
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
ZASADY AUDITOWANIA PLANOWANIE AUDITU
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
10 błędów / wg E. Cochran’a /
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Jakość pracy laboratoriów wg PN-EN ISO/IEC Jacek WĘGLARCZYK
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Geneza norm ISO serii 9000 ISO 9000:2005 – Systemy Zarządzania Jakością. Podstawy i terminologia ISO 9001:2008 – Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
Marek Bugdol Zarządzanie jakością w administracji
„Jakość jest tym, czego brak oznacza straty dla wszystkich” Taguchi
CENTRUM TECHNOLOGII PRÓŻNI
„Audit to systematyczny, niezależny i udokumentowany proces uzyskiwania dowodu z auditu oraz jego obiektywnej oceny w celu określenia stopnia spełnienia.
PN-EN ISO/IEC 17025:2000 Anna Serejko Emilia Marjuszyc
Norma PN-EN ISO 9001 Wymagania.
BCMS czyli……… 1.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Zakłady Chemiczne Organika – Sarzyna S.A. Zakłady Chemiczne Organika-Sarzyna S.A. PL Nowa Sarzyna ul. Chemików 1 Tel.+48(17) ;
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
Zarządzanie jakością projektu
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Kompetencje techniczne laboratoriów badawczych
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
NIEPEWNOŚĆ POMIARU Politechnika Łódzka
STEROWANIE JAKOŚCIĄ W LABORATORIUM
opracowała: Dominika Jach-Adamczewska
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
OD KONTROLI DO AUDITU HACCP
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Przewidywany harmonogram dostosowania do zmian akredytowanej certyfikacji wg ISO 14001:2015 Barbara Zengel Warszawa, r.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Audit wewnętrzny – proces oceny zgodności systemu z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ wg ISO 9001 : 2000
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
System Zarządzania BHP
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
ISO 22000:2005 a HACCP (CAC/RCP (Rev )) Aleksandra Kurzyńska.
1 Zarządzania ryzykiem.  Audyty, audity i kontrole Pod koniec każdego roku trzeba przygotować:  plany audytu wewnętrznego,  plany kontroli, wykonywanych.
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY. AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Opracowała: Dominika Jach-Adamczewska luty/marzec 2016
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według projektu normy ISO/DIS dr inż. Zofia Pawłowska.
Zapis prezentacji:

SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny dr inż. Maciej Wojtczak

Audit jakości usystematyzowane i niezależne badanie mające stwierdzić, czy działania odnoszące się do jakości i ich wyniki są zgodne z zaplanowanymi ustaleniami oraz, czy ustalenia są skutecznie realizowane i pozwalają na osiągnięcie celów

Rodzaje autitów Audit zewnętrzny Audit wewnętrzny Audit akredytacyjny Audit na zlecene klienta Audit wewnętrzny Audit systemu zapewnienia jakości Audit procedur badawczych Audit sprawozdań z badań

Audit wewnętrzny nie jest kontrolą na zlecenie dyrekcji Audit ma być pomocą dla osoby bezpośrednio zainteresowanej Auditor zawsze działa w imieniu Klienta

4.13 Audity wewnętrzne Laboratorium powinno okresowo i zgodnie z wcześniej ustalonym planem oraz procedurą, przeprowadzać wewnętrzne audity swojej działalności.(...) Program auditów powinien dotyczyć wszystkich elementów systemu (...)

4.13 Audity wewnętrzne Audity powinny być przeprowadzane przez wyszkolony i kwalifikowany personel, który jeżeli na to pozwalają zasoby, nie jest związany z auditowanymi działami. Jeżeli wyniki auditu nasuwają wątpliwosci (...) należy podjąć działania korygujące

4.13 Audity wewnętrzne Auditowany obszar działania, ustalenia poczynine podczas auditu oraz wynikające z nich działania korygujące, powinny być zapisane W trakcie działań po auditowych powinno się spawdzić i zapisać wdrożenie i skuteczność podjętych działań korygujących.

OBSZARY AUDITOWANIA System zapewnienia jakości AUDIT DOKUMENTÓW Procedury badawcze AUDIT PRODUKCJI Sprawozdania z badań AUDIT PRODUKTU

SPOSOBY AUDITOWANIA AUDIT PIONOWY W ślad za jednym zleceniem (próba losowa) od Księgi Jakości poprzez personel i jego pracę, aż do wyników i sprawozdań AUDIT POZIOMY jeden temat kompletnie np.: o szkoleniach, o wzorcach i wzorcowaniu, o środowisku i jego monitorowaniu

CELE AUDITU JAKOŚCI Odtwarzalność (czy są procedury, oznakowania, zapisy) Dokumentacja (czy jest celowa, kompletna, aktualna, odnajdywalna) Ryzyko i zagrożenia (czy jest rozpoznane, czy są metody przeciwdziałania, czy są skuteczne) Cele (czy sformułowano cele działalności) Kryteria (oceny wyników i skuteczności działań)

Środki auditu Plan auditu jakościowego Lista kontrolna Formularze Plan auditów Potwierdzenie auditu Protokół z auditu Zestawienie niezgodności i dzaiłań korygujących Meldunek o nie wykonaniu działań korygujących

PLAN AUDITU Planowanie Uzgodnienie Przeprowadzenie auditu Rozmowa wstępna Badanie na miejscu Narada podsumowująca Nadzorowanie auditu

4.14 Przeglądy zarządzania Kierownictwo laboratorium powinno okresowo (12 mc) i zgodnie z programem oraz procedurą przeprowadzać przegląd systemu jakości laboratorium, aby zapewnić ich stałą odpowiedniość i skuteczność oraz wprowadzić niezbędne zmiany i ulepszenia

W przeglądzie należy brać pod uwagę Stosowność polityki o procedur Sprawozdania personelu Wynki auditów Działąnia korygujące i zapobiegawcze Oceny przez organizacje zewnętrzne Wyniki porównań międzylaboratorjnych Zmiany w zakresie i rodzaju prac Sygnały od klientów Skargi i inne istotne czynniki