Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 roku Pojawia się tam zapis język obcy ukierunkowany zawodowo- Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowanie programów nauczania wg nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego
Advertisements

Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
Wyniki egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe 2010/2011.
Kształcenie zawodowe a kadra pedagogiczna
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Publikacje zawodowe WSiP 2013
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Szkoły wchodzące w skład CKU w Ciechanowie: 1
Modyfikacja Mariola Przybylska
Technik ekonomista.
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Struktura egzaminu zawodowego
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
REKRUTACJA na rok szkolny 2013/2014 TECHNIKUM MECHANICZNO - BUDOWLANE ul. Brzeźnicka Radomsko tel
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
Egzamin potwierdzaj ą cy kwalifikacje zawodowe. STRUKTURA EGZAMINU Etap pisemny Część I – zakres wiadomości i umiejętności właściwych dla kwalifikacji.
Technik Organizacji Reklamy
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
Zespół Szkół w Zabrodziu
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
KSZTAŁCENIE W ZAWODACH
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Szkoła zawodowa Rzeszów Szkoły Zawodowe w Rzeszowie ZS Agroprzedsiębiorczości ZS Kształcenia Ustawicznego ZS Ekonomicznych ZS Elektronicznych ZS.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
OFERTA EDUKACYJNA ROK SZKOLNY 2014/2015 Z e s p ó ł S z k ó ł Z a w o d o w y c h w R a c i b o r z u.
OFERTA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA POZIOMIE PONADGIMNAZJALNYM
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej Technik Ekonomista
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Gostynińskie Centrum Edukacyjne
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
TECHNIK ŻYWIENIA I ORGANIZACJI USŁUG GASTRONOMICZNYCH
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO PIERWSZĄ KWALIFIKACJE
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
KWALIFIKACYJNY KURS ZAWODOWY
PREZENTACJA: OFERTA EDUKACYJNA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH prowadzonych przez Powiat Bytowski na rok szkolny 2016/2017.
Technik żywienia i usług gastronomicznych Technik eksploatacji portów i terminali Technik obsługi turystycznej Technik architektury krajobrazu Technik.
PATRONAT PREZYDENT MIASTA CZĘSTOCHOWY DYREKTOR DELEGATURY KURATORIUM OŚWIATY W CZĘSTOCHOWIE CentrumInformacjiZawodowej Centrum Kształcenia Praktycznego.
OFERTA EDUKACYJNA ELBLĄSKICH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego Radom Radom tel tel.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół Rzeszów 2016.
KLASA WIELOZAWODOWA. Wybierz zawód i kształć się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami!
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
1 Rafał Juszkiewicz kontakt: Oferta zawodowa WSiP – 170 publikacji do nowej podstawy programowej (NPP) 7 kluczowych branż: ekonomiczna.
WEZ 1 Egzamin zawodowy dla absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. Króla Bolesława Chrobrego Łódź, ul. Drewnowska 88
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
System szkolnictwa ponadpodstawowego
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół
I Liceum Ogólnokształcące im. Gen. Józefa Bema w Ostrołęce ul
Szkolnictwo ponadgimnazjalne w roku szkolnym 2016/2017
Spotkanie dyrektorów szkół zawodowych
Podsumowanie rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na rok 2016/2017
dobry start w przyszłość
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 roku Pojawia się tam zapis język obcy ukierunkowany zawodowo- Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru Efekty właściwe dla zawodu opisane w kwalifikacjach

Język obcy zawodowy przestaje być traktowany jako szczególne rozszerzenie kształcenia ogólnego Język obcy ukierunkowany zawodowo realizowany w ramach kształcenia zawodowego teoretycznego!- ścisły związek z efektami kształcenia zawodowego- korelacja

1. Posługuje się zasobem środków językowych ( leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiających realizację zadań zawodowych; 2. Interpretuje wypowiedzi dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych artykułowane powoli, wyraźnie, w standardowej odmianie języka; 3. Analizuje i interpretuje krótkie teksty pisemne dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych; 4. Formułuje krótkie i zrozumiałe wypowiedzi oraz teksty pisemne umożliwiające komunikowanie się w środowisku pracy 5. Korzysta z obcojęzycznych źródeł informacji

Technikum: - Kelner 2,5 h - Technik architektury krajobrazu- 1 h - Technik budownictwa- 1,5 h - Technik ekonomista- 4 h - Technik geodeta- 1 h - Technik żywienia i usług gastronomicznych- 3,5 h - Technik logistyk- 9,5 h

ZSZ - Kucharz- 3 h - Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie- 1 - Sprzedawca- 3h

Różnice wynikają z faktu, iż kształcenie języka obcego ukierunkowanego zawodowo ma wpływ na egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe. W opisie efektów można odnaleźć związek kształcenia zawodowego teoretycznego z kształceniem języka obcego ukierunkowanego zawodowo

Efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru administracyjno- usługowego PKZ(A.p) Uczeń: - 2) sporządza dokumenty z uwzględnieniem treści w języku obcym

Efekty kształcenia właściwe dla zawodu technik logistyk A.30 Organizacja i monitorowanie przepływu zasobów i informacji w procesach produkcji, dystrybucji i magazynowania 3.3. Sporządza dokumenty dotyczące przepływów między kanałami dystrybucji w języku polskim i obcym

A.31 Zarządzanie środkami technicznymi podczas realizacji procesów transportowych 1.9. sporządza dokumentację transportową w języku polskim i obcym 2.7. sporządza i gromadzi dokumentację środków technicznych w języku polskim i obcym

A.32 Organizacja i monitorowanie przepływu zasobów i informacji w jednostkach organizacyjnych i administracyjnych 1.6. sporządza dokumentację procesów logistycznych jednostki gospodarczej w języku polskim i obcym

W planowaniu kształcenia języka obcego ukierunkowanego zawodowo /ilość godzin/ należy zapoznać się z opisem efektów /I.II.III/ Język obcy ukierunkowany zawodowo jest częścią kształcenia zawodowego- a nie ogólnego! Najważniejsze umiejętności: płynna i efektywna komunikacja w sytuacjach zawodowych /ustna i pisemna/- wybór metod nauczania Metoda projektu, ćwiczeń itp… Dla osiągnięcia efektów- podział na grupy Konieczna korelacja z kształceniem zawodowym

Dziękuję za uwagę