Word (2007) Znaki specjalne, Edytor równań, Spis treści,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracował: Nowak Paweł
Advertisements

Procesor tekstu Word część 2
Procesor tekstu Word część 1
Komputerowa edycja tekstu – materiały na zajęcia z metodyki nauczania informatyki Ewa Kołczyk.
GRAFICZNE ROZMIESZCZANIE TEKSTU W KORESPONDENCJI
Tworzymy GAZETKĘ SZKOLNĄ w programie Publisher
Budowa i układ strony dokumentu
Fundacja Edukacji Ekonomicznej Polskie Centrum Kompetencji Administracji i Edukacji Elektronicznej (PCC) ul. Kopernika Warszawa tel./fax: (+48.
Podstawy redagowania dokumentów tekstowych
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Edytor tekstu MS WORD.
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
Tajemnice klawiatury.
Tajemnice klawiatury Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
Ćwiczenia z Worda
Opracowała Urszula Guzikowska
Word to proste!.
Poznajemy edytor tekstu Word
Kurs komputerowy - podstawy
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
MAKRA 1.
Korespondencja seryjna
Edytor tekstu Word.
Opracowała: Iwona Kowalik
zasady edycji, rodzaje i formy czcionek, formatowanie tekstów,
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Aplikacje internetowe Grafika na stronach WWW ciąg dalszy Atrybuty znacznika body.
Poznajemy klawiaturę Przygotowała: Barbara Tomkowiak.
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
Podstawowe zasady pisania tekstu za pomocą klawiatury komputera
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
MS Word – „proste” akapity
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
MS Word – problemy efektywności
ZASADY WPROWADZANIA TEKSTU DO KOMPUTERA Magdalena Szorc Mirosław Brozio
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Formatowanie dokumentów
Procesor tekstu Word część 3
Przewodnik Wprowadzenie do
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
1.Zaznaczyć w dokumencie równanie, które chcesz dodać. 2.W obszarze Narzędzia równań na karcie Projektowanie w grupie Narzędzia kliknąć przycisk.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Dariusz Nikiel. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia akapitu, a nie na końcu każdej linijki tekstu lub zdania. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia.
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
LaTeX Michail Mokkas.
Technologie Informacyjne Systemy składu tekstu
Poznajemy edytor tekstu Word
Zasady edycji tekstów.
Zapis prezentacji:

Word (2007) Znaki specjalne, Edytor równań, Spis treści, Wstawianie i edytowanie równań Często używane równania Spis treści, Wprowadzany „ręcznie” Automatyczny Formatowanie Aktualizowanie

Znaki specjalne Za pomocą okna dialogowego Wstawianie Symbol jest możliwość wstawienia znaków specjalnych, takich jak wielokropek (…), czy też zastrzeżony znak towarowy (®), które nie znajdują się na klawiaturze.

Możliwe jest korzystanie z poniższych skrótów Znaki specjalne Możliwe jest korzystanie z poniższych skrótów Znak Klawisze Pole CTRL+F9 Podział wiersza SHIFT+ENTER Podział strony CTRL+ENTER Podział kolumny CTRL+SHIFT+ENTER Pauza ALT+CTRL+MINUS Półpauza CTRL+MINUS Łącznik opcjonalny CTRL+ŁĄCZNIK Łącznik nierozdzielający CTRL+SHIFT+ŁĄCZNIK Spacja nierozdzielająca CTRL+SHIFT+SPACJA

Znaki specjalne Znak Klawisze Znak zastrzeżenia praw autorskich ALT+CTRL+C Zastrzeżony znak towarowy ALT+CTRL+R Znak towarowy ALT+CTRL+T Wielokropek ALT+CTRL+KROPKA Otwierający cudzysłów drukarski CTRL+`(pojedynczy cudzysłów), `(pojedynczy cudzysłów) Zamykający cudzysłów drukarski CTRL+' (pojedynczy cudzysłów), ' (pojedync2zy cudzysłów) Podwójny otwierający cudzysłów drukarski CTRL+` (pojedynczy cudzysłów), SHIFT+' (pojedynczy cudzysłów) Podwójny zamykający cudzysłów drukarski CTRL+' (pojedynczy cudzysłów), SHIFT+' (pojedynczy cudzysłów) Pozycja Autotekstu ENTER (po wpisaniu pierwszych kilku znaków nazwy pozycji Auto-tekstu i po wyświetleniu etykietki ekranowej

Znaki specjalne Nie trzeba pamiętać poszczególnych skrótów znaków specjalnych. Można je znaleźć w: Wstawianie  Symbol zakładka „Znaki specjalne”

Edytor równań Na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć strzałkę obok pozycji Równanie. Wybierz przykładowe równanie lub kliknij pozycję Wstaw nowe równanie, aby stworzyć własne równanie.

Edytor równań Wstawianie powszechnie stosowanej struktury matematycznej

Edytor równań Jeśli struktura zawiera symbole zastępcze, kliknąć w symbolach zastępczych i wpisać odpowiednie cyfry lub symbole. Symbole zastępcze równania to małe kropkowane pola w równaniu .

Edytor równań Dodawanie równania do listy często używanych równań Zaznaczyć w dokumencie równanie, które chcesz dodać. W obszarze Narzędzia równań na karcie Projektowanie w grupie Narzędzie kliknąć przycisk Równanie, a następnie kliknąć polecenie Zapisz zaznaczenie w galerii równań.

Edytor równań W oknie Tworzenie nowego bloku konstrukcyjnego wpisać nazwę równania. Z listy Galeria wybrać pozycję Równania. Ustawić resztę opcji wedle uznania.

Spis treści Wprowadzany „ręcznie” UWAGA Z karty Narzędzia główne kliknąć w okno dialogowe Akapit Tabulatory. W miejscu Pozycja tabulatora ustawić odległość, która ma dzielić poszczególne nagłówki z numerami stron. Wyrównanie ustawić Do prawej. Wybrać preferowany Znak wiodący. W dalszym kroku przy każdym wypisywanym nagłówku nacisnąć klawisz Tab i wpisać odpowiedni numer strony. Powtarzać tą czynność, aż nie stworzy się całego spisu treści.  UWAGA    Jeśli zostaną wprowadzone zmiany w nagłówkach lub na stronach dokumentu, należy ręcznie zaktualizować spis treści.

Spis treści Automatyczny Aby utworzyć automatyczny spis treści należy zadbać, aby nagłówki w tekście (tytuły rozdziałów) były odpowiedniego stylu. Do tego służą wbudowane style nagłówka. Ustawić kursor w miejscu, w którym zamierza się utworzyć spis treści. Następnie w zakładce Odwołania, w sekcji Spis treści, kliknąć przycisk Spis treści.

Spis treści Formatowanie spisu treści Wygląd spisu treści utworzonego automatycznie w programie Word można dopasować do własnych potrzeb. Można na przykład zrezygnować z wypunktowania oddzielającego nagłówki od numerów stron lub zmienić formatowanie tekstu w spisie treści. Co ważne wszystkie nowe ustawienia w formatowaniu nie ulegną zmianie nawet, gdy zaktualizujemy spis treści.   Jeśli w dokumencie istnieje już spis treści, to zostanie on zamieniony na niestandardowy spis treści.

Spis treści Formatowanie spisu treści By dokonać koniecznych zmian należy kliknąć w Spis treści w zakładce Odwołania i wybrać Wstaw spis treści (uruchamia się okno dialogowe, w którym dokonujemy wszelkich zmian). Przykładowo można: użyć innego formatu spisu treści, zrezygnować z numerów stron, wybrać inny znak wiodący tabulacji, zmienić liczbę poziomów wyświetlanych w spisie.

Spis treści W programie Word jest również możliwość zmiany formatowania tekstu w spisie treści. Dla każdego z poziomów możemy dobrać inny styl. Te modyfikacje nie mają wpływu na styl nagłówków umieszczonych w dokumencie. Zmiany są uwzględniane dopiero po zaktualizowaniu spisu treści.

Spis treści Odwołania  Spis treści   Wstaw spis treści  Modyfikuj Na liście Style wybierz poziom, który chcesz zmienić. Po czym kliknij Modyfikuj. W wyświetlonym oknie dialogowym można zmodyfikować czcionkę, rozmiar i wielkość wcięcia.

Spis treści Aktualizowanie spisu treści Po dodaniu lub usunięciu nagłówków albo innych modyfikacji spisu treści trzeba zaktualizować spis treści. Można to zrobić w szybki sposób korzystając z polecenia Aktualizuj spis (Odwołania obszar Spis treści) Zależnie od potrzeb kliknąć opcję Aktualizacja wyłącznie numerów stron lub Aktualizacja całego spisu.

Koniec dziękuję za uwagę Opracowała : Natalia Skopińska