Word (2007) Znaki specjalne, Edytor równań, Spis treści, Wstawianie i edytowanie równań Często używane równania Spis treści, Wprowadzany „ręcznie” Automatyczny Formatowanie Aktualizowanie
Znaki specjalne Za pomocą okna dialogowego Wstawianie Symbol jest możliwość wstawienia znaków specjalnych, takich jak wielokropek (…), czy też zastrzeżony znak towarowy (®), które nie znajdują się na klawiaturze.
Możliwe jest korzystanie z poniższych skrótów Znaki specjalne Możliwe jest korzystanie z poniższych skrótów Znak Klawisze Pole CTRL+F9 Podział wiersza SHIFT+ENTER Podział strony CTRL+ENTER Podział kolumny CTRL+SHIFT+ENTER Pauza ALT+CTRL+MINUS Półpauza CTRL+MINUS Łącznik opcjonalny CTRL+ŁĄCZNIK Łącznik nierozdzielający CTRL+SHIFT+ŁĄCZNIK Spacja nierozdzielająca CTRL+SHIFT+SPACJA
Znaki specjalne Znak Klawisze Znak zastrzeżenia praw autorskich ALT+CTRL+C Zastrzeżony znak towarowy ALT+CTRL+R Znak towarowy ALT+CTRL+T Wielokropek ALT+CTRL+KROPKA Otwierający cudzysłów drukarski CTRL+`(pojedynczy cudzysłów), `(pojedynczy cudzysłów) Zamykający cudzysłów drukarski CTRL+' (pojedynczy cudzysłów), ' (pojedync2zy cudzysłów) Podwójny otwierający cudzysłów drukarski CTRL+` (pojedynczy cudzysłów), SHIFT+' (pojedynczy cudzysłów) Podwójny zamykający cudzysłów drukarski CTRL+' (pojedynczy cudzysłów), SHIFT+' (pojedynczy cudzysłów) Pozycja Autotekstu ENTER (po wpisaniu pierwszych kilku znaków nazwy pozycji Auto-tekstu i po wyświetleniu etykietki ekranowej
Znaki specjalne Nie trzeba pamiętać poszczególnych skrótów znaków specjalnych. Można je znaleźć w: Wstawianie Symbol zakładka „Znaki specjalne”
Edytor równań Na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć strzałkę obok pozycji Równanie. Wybierz przykładowe równanie lub kliknij pozycję Wstaw nowe równanie, aby stworzyć własne równanie.
Edytor równań Wstawianie powszechnie stosowanej struktury matematycznej
Edytor równań Jeśli struktura zawiera symbole zastępcze, kliknąć w symbolach zastępczych i wpisać odpowiednie cyfry lub symbole. Symbole zastępcze równania to małe kropkowane pola w równaniu .
Edytor równań Dodawanie równania do listy często używanych równań Zaznaczyć w dokumencie równanie, które chcesz dodać. W obszarze Narzędzia równań na karcie Projektowanie w grupie Narzędzie kliknąć przycisk Równanie, a następnie kliknąć polecenie Zapisz zaznaczenie w galerii równań.
Edytor równań W oknie Tworzenie nowego bloku konstrukcyjnego wpisać nazwę równania. Z listy Galeria wybrać pozycję Równania. Ustawić resztę opcji wedle uznania.
Spis treści Wprowadzany „ręcznie” UWAGA Z karty Narzędzia główne kliknąć w okno dialogowe Akapit Tabulatory. W miejscu Pozycja tabulatora ustawić odległość, która ma dzielić poszczególne nagłówki z numerami stron. Wyrównanie ustawić Do prawej. Wybrać preferowany Znak wiodący. W dalszym kroku przy każdym wypisywanym nagłówku nacisnąć klawisz Tab i wpisać odpowiedni numer strony. Powtarzać tą czynność, aż nie stworzy się całego spisu treści. UWAGA Jeśli zostaną wprowadzone zmiany w nagłówkach lub na stronach dokumentu, należy ręcznie zaktualizować spis treści.
Spis treści Automatyczny Aby utworzyć automatyczny spis treści należy zadbać, aby nagłówki w tekście (tytuły rozdziałów) były odpowiedniego stylu. Do tego służą wbudowane style nagłówka. Ustawić kursor w miejscu, w którym zamierza się utworzyć spis treści. Następnie w zakładce Odwołania, w sekcji Spis treści, kliknąć przycisk Spis treści.
Spis treści Formatowanie spisu treści Wygląd spisu treści utworzonego automatycznie w programie Word można dopasować do własnych potrzeb. Można na przykład zrezygnować z wypunktowania oddzielającego nagłówki od numerów stron lub zmienić formatowanie tekstu w spisie treści. Co ważne wszystkie nowe ustawienia w formatowaniu nie ulegną zmianie nawet, gdy zaktualizujemy spis treści. Jeśli w dokumencie istnieje już spis treści, to zostanie on zamieniony na niestandardowy spis treści.
Spis treści Formatowanie spisu treści By dokonać koniecznych zmian należy kliknąć w Spis treści w zakładce Odwołania i wybrać Wstaw spis treści (uruchamia się okno dialogowe, w którym dokonujemy wszelkich zmian). Przykładowo można: użyć innego formatu spisu treści, zrezygnować z numerów stron, wybrać inny znak wiodący tabulacji, zmienić liczbę poziomów wyświetlanych w spisie.
Spis treści W programie Word jest również możliwość zmiany formatowania tekstu w spisie treści. Dla każdego z poziomów możemy dobrać inny styl. Te modyfikacje nie mają wpływu na styl nagłówków umieszczonych w dokumencie. Zmiany są uwzględniane dopiero po zaktualizowaniu spisu treści.
Spis treści Odwołania Spis treści Wstaw spis treści Modyfikuj Na liście Style wybierz poziom, który chcesz zmienić. Po czym kliknij Modyfikuj. W wyświetlonym oknie dialogowym można zmodyfikować czcionkę, rozmiar i wielkość wcięcia.
Spis treści Aktualizowanie spisu treści Po dodaniu lub usunięciu nagłówków albo innych modyfikacji spisu treści trzeba zaktualizować spis treści. Można to zrobić w szybki sposób korzystając z polecenia Aktualizuj spis (Odwołania obszar Spis treści) Zależnie od potrzeb kliknąć opcję Aktualizacja wyłącznie numerów stron lub Aktualizacja całego spisu.
Koniec dziękuję za uwagę Opracowała : Natalia Skopińska