Konferencja Szkoła wspomaga wychowanie Marzenna Piekarska RAZEM Gdańsk 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Advertisements

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
ZESPÓŁ LECZENIA ŚRODOWISKOWEGO SZPITALA BIELAŃSKIEGO W WARSZAWIE
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
KONFERENCJA WSPÓLNA SPRAWA- WSPÓLNE ROZWI Ą ZANIA PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z BUDŻETU POWIATU EŁCKIEGO.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Podstawy Pomocy Psychologicznej
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
PSYCHO-FALA I PSYCHO-FALOCHRON 900 tys. dzieci i nastolatków potrzebuje pomocy psychologiczno-psychiatrycznej.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Indywidualne nauczanie
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
PEDAGOG SZKOLNY.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
psychologiczno –pedagogiczne
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
RODZICE W SZKOLE.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Artur Kochański.  Samorząd Miasta Lublin  Placówki służby zdrowia  Jednostki pomocy społecznej  Organizacje pozarządowe  Instytucje rynku pracy 
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Środowiskowy Dom Samopomocy
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Środowiskowy Dom Samopomocy
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
POMORSKIE CENTRUM EDUKACYJNO- LECZNICZE Gdańsk, uL.Srebrniki 5a? Projekt międzyresortowego systemu wsparcia dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
deinstytucjonalizacja, współpraca między-silosowa, koordynacja
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
w części dotyczącej wydatków
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Dobry dom miejsce troski o psychikę człowieka
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Konferencja Szkoła wspomaga wychowanie Marzenna Piekarska RAZEM Gdańsk 2006

Młody człowiek ma za zadanie pokonać swoje własne słabości, nauczyć się wchodzić w związki z rówieśnikami, osiągnąć odpowiedni status w swojej grupie społecznej i uniezależnić się od rodziny, pozostając jednocześnie z nią związanym. Jest to jeden z tych okresów w życiu, w których profesjonalna pomoc jest najbardziej poszukiwana, a skutki interwencji psychoterapeutycznej mogą trwać o wiele dłużej niż na jakimkolwiek innym etapie życia. ( Jay Haley niezwykła terapia)

Uchwała nr XXXII/1014/01 Rady Miasta Gdańsk z dnia r. działalność w znacznej mierze oparta jest na projekcie ŚDS przygotowany przez mgr Hannę Straszewską, mgr Marzennę Piekarską, lek. med. Romana Ludkiewicza, założycieli Fundacji Wspomagania Rozwoju Miejskiego Ośrodka Szkolno- Terapeutycznego MOST

Źródła projektu: –obserwacja i doświadczenie zawodowe autorów projektu (potrzeba dłuższego wsparcia, powroty do szpitala psychiatrycznego, niemożność udzielenia pomocy wszystkim, którzy tej pomocy potrzebują; porzucanie szkoły lub powtarzanie klas, a nauczanie indywidualne – oprócz kosztów – nie rozwiązuje problemów, lecz pogłębia izolację –Środowiskowy Dom Samopomocy dla młodych mieszkańców Gdańska od 13-go do 21-go roku życia dotkniętej chorobami i zaburzeniami psychicznymi, w tym zaburzeniami nerwicowymi, depresyjnymi, fobia szkolną, zaburzeniami nastroju i emocji, trudnościami adaptacyjnymi –przedział wiekowy to wynik dwojakiego charakteru placówki: terapeutyczno-rehabilitacyjnej i edukacyjnej.

Aspekt szkolny w pomaganiu: Placówka od początku działalności ściśle współpracuje z Zespołem Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego Nr 32 w Gdańsku, który zapewnia możliwość kontynuowanie nauki i realizację obowiązku szkolnego: –nauka to podstawowa aktywność w życiu młodego człowieka, –prawie nie ma metod leczniczych, których skuteczność wykazano by metodami naukowymi, –odwoływanie się do pracy nauczycieli, własnych doświadczeń praktycznych, wyjściowych założeń teoretycznych czy tez wyników badań u dorosłych jest standardem w pomaganiu dzieci i młodzieży.

Zasady uniwersalne: –nie ma możliwości pracy z młodzieżą bez oddziaływań wychowawczych, –działania pojedyncze, wybiórcze są mniej skuteczne i wymagają większego nakładu czasu i pracy.

Zasady pracy w placówce: –sprecyzowane i jasne cele, –jednolitość zasad, –konsekwentne postępowanie.

Wnioski końcowe: –interdyscyplinarność oddziaływań, –integracja systemu pomagania, –koordynacja systemu, –stała aktualizacja informacji.