Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
ocenianie, które pomaga się uczyć
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
realizacja VIII punktu
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Warsztaty taneczne w naszej szkole.. Warsztaty taneczne są organizowane w naszej szkole w każdy poniedziałek.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Współpraca w naszej szkole
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
KODEKS 2.0.
wst ę p Potrzeba uczenia się nie jest jedyną potrzebą z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.Przychodzą też z potrzebą przynależności, wolności, zabawy,
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Samorząd Uczniowski.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE. I. Utworzenie Zespołu 2.0 Ewa Darwicz – dyrektor Urszula Cygan – koordynator Beata Adasik – nauczyciel Izabela Koczkodaj – nauczyciel.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Doradztwo zawodowe w szkołach
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rodzicom dziękuję za zaangażowanie, pomoc i wspieranie działań szkoły.
Zapis prezentacji:

Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może być niezwykle trudnym zadaniem. Warto jednak mieć świadomość tego, że kontakt z uczniem, przebiegający w klimacie psychologicznego zaufania, szczerości oraz bezwarunkowej akceptacji, może mieć kluczowe znaczenie. Jeżeli uczniowie nie będą czuli się swobodnie i bezpiecznie w kontakcie z nauczycielami, może pojawić się opór i zamknięcie się w sobie uczniów, a to z pewnością zmniejszy możliwości interwencji w sytuacji trudnej.

Uczniowie nie chcą być biernymi słuchaczami, ale pragną współtworzyć szkolne środowisko. Popularyzacja dyskusji na temat roli szkoły w wychowaniu, a także przedstawienie i współtworzenie celów wychowawczych z młodzieżą pokaże uczniom, że mają wpływ na sytuację w szkole. Dzięki temu z pewnością zwiększy ich zaangażowanie i będą w większym stopniu czuli się odpowiedzialni za to, co się dzieje w szkole.

Ważne jest to, aby wszyscy uczniowie brali udział w takiego typu zajęciach i warsztatach. Członkowie samorządu szkolnego i klasowego mają większe możliwości wpływu na sytuację i większą motywację do działania i poprawnego zachowania. Należy wystrzegać się etykietowania i umożliwić wszystkim uczniom wyrażania swoich poglądów (przecież dzięki temu np. podczas dyskusji klasowej, może nastąpić zmiana poglądów…)

Młodzi ludzie bardzo często sygnalizowali, że jeśli to my dorośli w stu procentach będziemy odpowiadać za ich wychowanie, to zniszczymy ich autonomię. Może warto zatem obdarzyć naszych wychowanków zaufaniem i uczynić ich współtwórcami procesu wychowania, któremu podlegają? A może, na zasadzie wzajemności uczyć się i od nich…? Bo jak powiedział JP II:

Prawdziwym nauczycielem jest nie ten, kto uczy innych, ale ten, kto potrafi zgłębić przedmiot swej nauki