Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkolno-Przedszkolny
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Analiza wyników ankiety
Badania w naszej gminie zostały wykonane w dniach od 15 do 22 grudnia przez grupę uczniów naszego gimnazjum. Ale na początek co to w ogóle jest śmieć,
Dane INFORMACYJNE Start w biznesie – prognozowanie rynków zbytu
Projekt pt. „Co można zrobić z odpadami?”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Ekologia naszymi oczami
Według młodzieży w wieku 14 lat: Często segreguje się śmieci. Według młodzieży w wieku 15 lat: W ich domach nie segreguje się śmieci nigdy. Według młodzieży.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
Zapraszamy do wysłuchania audycji dotyczącej Akcji Sprzątanie Świata Polska 2014, której finał odbywa się w ten weekend. Jeżeli w zeszłym roku przegapiłeś.
1. Jakie czynniki uznaje Pani/Pan za najgorsze dla środowiska naturalnego?
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

DANE INFORMACYJNE Nazwy szkół: Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim Gimnazjum im. ks. Zdzisława Peszkowskiego w Krążkowach ID grup: MGP 98/11_P_G1 98/47_P_G1 Opiekun: Sylwia Walerowicz, Maria Balcerzak Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy: Recykling na co dzień Semestr/rok szkolny: semestr drugi/rok szkolny 2010/2011

GRUPA Z GIMNAZJUM IM. ADAMA MICKIEWICZA W DRAWSKU POM.

GRUPA Z GIMNAZJUM IM. KS. ZDZISŁAWA PESZKOWSKIEGO W KRĄŻKOWACH

NASZE WSPÓLNE DZIAŁANIA 1. Wyszukiwanie informacji o recyklingu w Internecie. 2. Współpraca przy tworzeniu ankiet dotyczących recyklingu. 3. Przeprowadzenie ankiet w szkołach. 4. Analiza ankiet. 5. Wspólne tworzenie ulotek dotyczących recyklingu. 6. Rozdawanie ulotek na terenie naszych miast. 7. Wspólne tworzenie końcowej prezentacji multimedialnej.

W grudniu 2010r. przeprowadziliśmy w naszych szkołach ankiety. Ankieta miała nam ukazać, jakie są realia dotyczące segregacji odpadów w gminie Drawsko Pomorskie i gminie Kępno. Pytania jakie zadawaliśmy podajemy poniżej. Czy na zakupy chodzisz z własną torbą? Czy zwracasz uwagę na to, czy sprzęt AGD i RTV, który kupujesz jest energooszczędny? Czy wyłączasz z prądu nieużywane urządzenia elektryczne? Czy na zakupach wybieracie produkty z recyklingu, np. papier toaletowy i ręczniki papierowe wykonane w 100% z makulatury? Czy w Twojej miejscowości widać gospodarkę odpadami? (segregację, informację?) Czy segregujesz śmieci w domu? Czy zwracasz uwagę na to, aby nie zabierać ze sklepu nadmiernej ilości opakowań? Co według Ciebie mogłoby najskuteczniej skłonić ludzi do segregacji?

Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim Ankiety przeprowadzono na godzinach wychowawczych we wszystkich klasach, czyli w 27 oddziałach (ankieta była anonimowa). Ankietowanych było koło 440 osób.

Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim

Większość osób chodzi na zakupy z własną torbą. Robiąc zakupy uważamy, by nie zabierać zbyt dużej ilości opakowań. Ale za to nie zwracamy uwagi na to, aby sprzęt AGD i RTV, który kupujemy był energooszczędny. W naszej gminie widać gospodarkę odpadami: przede wszystkim są kosze osobno na szkło, tworzywa sztuczne, makulaturę, z których chętnie korzystamy segregując odpady. Chociaż wśród ankietowanych częstą przeszkodą w segregacji odpadów było brak wiary, że te odpady faktycznie są odzyskiwane, a niektórzy nie przejmują się tymi sprawami. Wg ankietowanych co mogłoby najskuteczniej skłonić ludzi do segregacji to oszczędności finansowe (zysk z surowców, mniej wydatków na wysypiska, wywóz itp.), następnie oszczędność zasobów (lasy, ropa, metale), na trzecim miejscu poprawa stanu środowiska. Na samym końcu było mniej zdegradowana planeta w przyszłości, apele autorytetów oraz skutecznie egzekwowane nakazy prawne. WNIOSKI Z PRZEPROWADZONYCH ANKIET Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim

Wyniki ankiety przeprowadzonej przez grupę gimnazjalistów z Krążków 1. Czy na zakupy chodzisz z własną torbą? a) tak104 głosy b) nie64 głosy 2. Czy zwracasz uwagę na to, czy sprzęt AGD i RTV, który kupujesz jest energooszczędny? a) tak78 b) nie78 GRUPA Z GIMNAZJUM IM. KS. ZDZISŁAWA PESZKOWSKIEGO W KRĄŻKOWACH

3. Czy wyłączasz z prądu nieużywane urządzenia elektryczne? a) tak88 b) nie80 4. Czy na zakupach wybieracie produkty z recyklingu, np. Papier toaletowy i ręczniki papierowe wykonane z100% z makulatury? a) tak42 b) nie125

5. Czy w Twojej miejscowości widać gospodarkę z odpadami? a) tak75 b) nie Czy zwracasz uwagę na to, aby nie zabierać ze sklepu nadmiernej ilości opakowań? a) tak61 b) nie103

7. Czy segregujesz śmieci w domu? a)tak 100 b) nie jeśli nie - dlaczego?78 a segregowałem ale przestałem, bo zniknęły odpowiednie pojemniki - 18 b w mojej okolicy nie ma i nie było pojemników - 20 c pojemniki są, ale są za daleko - 17 d nie wierzę, że te odpady faktycznie są odzyskiwane - 7 e nie przejmuję się tymi sprawami - 14 f inny powód - 8

WYNIKI ANKIETY W KRĄŻKOWACH Ankiety przeprowadzono wśród 168 osób. Większość chodzi na zakupy z własną torbą, ale nie zwraca uwagi na produkty energooszczędne i nie wybiera towary z recyklingu. Nie dostrzegamy gospodarki odpadami w okolicy. Wprawdzie większość segreguje śmieci w domu, ale nie zwraca uwagi na nadmierną ilość opakowań. Do segregacji śmieci skłaniają oszczędności finansowe – zysk z surowców wtórnych. Ma to potwierdzenie w naszych zbiórkach szkła, uzyskane pieniądze przeznaczane są na potrzeby szkoły. Z ostatniej zbiórki zakupiono 3 stoły do tenisa. Oczywiście takie akcje są możliwe tylko dzięki wsparciu rodziców.

NAJPIERW KRÓTKI WYKŁAD O RECYKLINGU A POTEM WSPÓLNE TWORZENIE ULOTEK Ciągle współpracujemy ze swoimi rówieśnikami z gminy Kępno.

Podczas pracy nad projektem zbieraliśmy informacje Opracowaliśmy ulotkę Przygotowaliśmy plakaty

Aktywnie włączyliśmy się w praktyczne działania związane z recyklingiem Zbiórka szkła (zebraliśmy 9 ton) Zbiórka plastikowych nakrętek

A oto efekt gotowy pod postacią ULOTKI Po ciężkiej pracy i miłej współpracy powstała nasza ULOTKA

ROZDAWANIE ULOTEK W DRAWSKU POMORSKIM

WSPÓLNE TWORZENIE PRACY KOŃCOWEJ Efektem naszej współpracy jest ta właśnie wspólnie tworzona prezentacja multimedialna. Dziękujemy naszym kolegom i koleżankom ze współpracującego Gimnazjum. Było nam bardzo miło i mamy, nadzieję, że się jeszcze spotkamy.

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA