MATEMATYCZNO-FIZYCZNY EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI WYDZIAŁ MATEMATYCZNO-FIZYCZNY WYDZIAŁ NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA
Paul Rommer – wybitny amerykański ekonomista Najlepszą inwestycją państwa w rozwój jest wspomaganie studiów technicznych i studiów z dziedziny nauk ścisłych. Wpływ na postęp techniczny i gospodarczy ma nie liczba wszystkich studentów, lecz tylko studentów wybranych kierunków, przede wszystkim ścisłych. Paul Rommer – wybitny amerykański ekonomista (Gazeta Wyborcza, 14-16 sierpnia 2009)
Wydział Matematyczno – Fizyczny Dni Otwarte US - 2010
Współpraca WMF ze szkołami współorganizowanie okręgowej olimpiady matematycznej i fizycznej organizowanie wojewódzkich międzyszkolnych zawodów matematycznych i fizycznych udział wydziału w corocznym Zachodniopomorskim Festiwalu Nauki
Międzyszkolny Turniej Fizyczny
ZACHODNIOPOMORSKI FESTIWAL NAUKI
ZACHODNIOPOMORSKI FESTIWAL NAUKI WYDZIALE MATEMATYCZNO-FIZYCZNYM UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO
doświadczeń interaktywnych wystawa doświadczeń interaktywnych EUREKA http://eureka.univ.szczecin.pl/
Współpraca WMF ze szkołami gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnymi wykłady popularno-naukowe na wydziale lekcje w szkołach prowadzone przez pracowników WMF otwarcie dla uczniów laboratoriów wydziału rozwiązywanie zadań maturalnych pomoc w organizowaniu Dnia Matematyki, Fizyki czy Informatyki w szkole udział uczniów w spotkaniach studenckich kół naukowych
Koło Naukowe Matematyki – dla uzdolnionych uczniów szkół ponadgimnazjalnych ze Szczecina – dr Adam Neugebauer Koło Naukowe Fizyki – zajęcia laboratoryjne dla uzdolnionych uczniów szkół ponadgimnazjalnych ze Szczecina – dr Marcin Olszewski umowy o współpracy ze szkołami gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnymi (ZSO z Goleniowa, II LO Szczecin)
wykład popularno-naukowy
zajęcia w laboratorium
Przykłady tematów lekcji prowadzonych przez pracowników WMF w szkołach Czym zastąpić fotopowielacz? Klasyczne i półprzewodnikowe detektory światła Lasery Zasada nieoznaczoności Heisenberga Przewodnictwo elektryczne półprzewodników Ułamki łańcuchowe Matematyka finansowa - jak działa bank Kolorowanie map - ile kredek potrzebnych jest na geometrii Teoria kodowania - jak zmieścić duży list w małej kopercie
Wykłady popularno-naukowe (przykładowe tematy z poprzednich lat) Życie we Wszechświecie Symetria w nauce i sztuce Szczególna Teoria Względności Albert Einstein i równanie E=mc² Metody wyznaczania odległości we Wszechświecie Rozwiązywanie równań kwadratowych za pomocą cyrkla i linijki Kostka Rubika i permutacje Paradoksy i zadania niespodzianki w rachunku prawdopodobieństwa
Przykłady tematów eksperymentów do wykonania przez uczniów w laboratoriach WMF Doświadczalne potwierdzenie prawa Ohma, Kirchhoffa Doświadczalne potwierdzenie II zasady dynamiki Newtona Wyznaczanie ciepła właściwego i ciepła topnienia Wyznaczanie odległości między rowkami płyty CD i jej pojemności
Wydziałowe Centrum Obliczeniowe
Akcelerator – magnes analizujący
Pracownia chemiczna
Działania Akademii Młodych Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania
Historia Akademii Młodych Rok Licea Ilość uczniów 2005/06 LO XIII 9 2006/07 LO XIII, V 14 2007/08 LO XIII, V, IX 21 2008/09 LO XIII, V, IX, II 34 2009/10 9 Liceów 2 L Techniczne 96
Przedsiębiorczość w podstawie programowej Formacja zawodowa I klasa II klasa III klasa Przedsiębiorczość w podstawie programowej 33 spotkania 21 spotkań 21 wykładów 10 wykładów 4 case’y 6 case’ów 8 gości 5 gości Poniedziałki 15.30 – 17.30
Przykład zajęć
Przykład zajęć
Przykład zajęć
Przykład modułu Finanse przedsiębiorstw Lecture What we do not know about finance – 10 dilemmas in finance Wykład Analiza finansowa w przedsiębiorstwie Studium przypadku ENRON jako przykład nadużycia zasad finansowych Gość Dyrektor finansowy przedsiębiorstwa
Projekty finansowane z funduszy europejskich Z fizyką, matematyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat !!! As kompetencji Projekty finansowane z funduszy europejskich Partnerstwo US z Combidatą
z kompetencji matematyczno-fizycznej i z przedsiębiorczości 120 tematów: z kompetencji matematyczno-fizycznej i z przedsiębiorczości Uczniowskie Grupy Projektowe (UGP) 180 grup (10 osobowych) Naukowe Koła Projektowe (NKP) 12 grup (10 osobowych) opiekun: nauczyciel z danej szkoły 40 h/semestr 1 projekt własny (UGP)/semestr 1 projekt międzyszkolny (MGP)/rok opiekun: kadra naukowa US 6 h/miesiąc 1 projekt własny/rok Wsparcie przyjazd kadry naukowej (2x4 h/semestr) - UGP mentoring (12 h/miesiąc); FAQ na portalu materiały e-learningowe wykłady synchroniczne
Ocena projektów UGP NKP Ocena projektów UGP Ocena projektów NKP 10 najlepszych projektów własnych m-f 10 najlepszych projektów własnych przeds. Festiwal uczelniany 2 najlepsze projekty międzyszkolne (MGP): wycieczka do ośrodka krajowego Ocena projektów NKP Festiwal uczelniany 4 najlepsze projekty –wycieczka zagraniczna 8 pozostałych – wycieczka krajowa
Dni Otwarte US - 2010