Matematyka w centrum uwagi. Jak możemy pomóc dziecku w uczeniu się? Projekt "Internetowe centra edukacyjno - oświatowe na wsi" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, Priorytet 2, Działanie 2.1, Poddziałanie 2.1a BARBARA DUDEL UNIWERSYTET W BIAŁYMSTOKU
„Stosunek do matematyki dzieli ludzi na tych, którzy się w niej lubują i na takich, którzy jej nie cierpią, ponieważ nie potrafią zagustować w wędrówkach po jej przestworzach”. S. Lem
Tematyka szkoleń wiadomości i umiejętności praktyczne (pomiar długości, masy, objętości, temperatury, czasu, liczenie pieniędzy), zadania tekstowe i problemy związane z ich rozwiązywaniem, szeroko rozumiane trudności w uczeniu się matematyki oraz dojrzałość do uczenia się matematyki,
Tematyka szkoleń zdolności, które posiadają dzieci – po czym je rozpoznać i jak je rozwijać, praca domowa - cele i sposoby wspierania w budowaniu samodzielności naszych dzieci oraz sposoby pomocy dzieciom w odrabianiu pracy domowej z matematyki, zabawy, gry i inne ciekawe sposoby urozmaicania procesu kształcenia matematycznego.
Struktura spotkań Część merytoryczna - najistotniejsze, kluczowe zagadnienia poruszanej tematyki. Część metodyczna - propozycje pracy z dzieckiem, opisy sytuacji ilustrujących omawiane zagadnienie lub sposoby pomocy dzieciom.
Projekt "Internetowe centra edukacyjno - oświatowe na wsi" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, Priorytet 2, Działanie 2.1, Poddziałanie 2.1a Sposób przyswajania przez dzieci wiedzy matematycznej jest powtórzeniem, w wielkim skrócie, rozwoju matematyki ( zasada genetyczna nauczania matematyki).