ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Zespół szkolny w Cegłowie
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Nie zaśmiecaj Ziemi WebQuest
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
Webquest Wojciech Korfanty
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Źródła energii na świecie
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE czyli TIK W NASZEJ SZKOLE.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
WebQuest skierowany jest do uczniów szkoły podstawowej.
Segreguję i Ziemię ratuję!
Ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych Opiekunowie grupy: Grażyna Winkler, Bożena Matusiak.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
 Po prezentacji rozwiązywałyśmy Quiz wspólnie z dziećmi, na który bardzo aktywnie i poprawnie odpowiadały. Obejrzeliśmy filmik w którym rodzina Brytyjska.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Jak przygotować poster naukowy
Sprawozdanie z lekcji w klasie 4b
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII Webquest dla uczniów klasy 6 szkoły podstawowej. Ilona Rajnoga Projekt BELFER ONLINE 19/SM/K/2011

WYKONAJ : Przeczytaj temat, nad którym będziesz pracował(a). Zapoznaj się z zadaniem do wykonania. Wykonaj kolejno polecenia. Skorzystaj ze źródeł. Sprawdź, jaką otrzymasz ocenę. To już koniec… Część dla nauczyciela: Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Zakończ

Temat: odnawialne źródła energii. Pamiętacie? Na ostatnich zajęciach poznaliśmy sposób otrzymywania energii elektrycznej na przykładzie elektrowni węglowej. Jak myślicie, czy oprócz spalania węgla są inne sposoby otrzymywania energii? Czy grozi nam brak prądu, jeżeli zasoby węgla się wyczerpią? Poszukajcie informacji na temat odnawialnych źródeł energii: (są to źródła energii, których używanie nie wiąże się z długotrwałym ich brakiem - ich zasób odnawia się w krótkim czasie). Mam nadzieję, że praca nad tym tematem przyniesie Wam wiele satysfakcji. Część dla nauczyciela: Na poprzednich zajęciach uczniowie poznali sposób otrzymywania energii elektrycznej w elektrowni węglowej. Teraz mają sami poszukać innych źródeł jej otrzymywania.

Wykonajcie plakat (format A1) Zadanie do wykonania: Wykonajcie plakat (format A1) „Odnawialne źródła energii” i przygotujcie jego ustną prezentację. Plakat powinien zawierać: tytuł krótki opis działania przykłady zastosowań ilustracje spis źródeł informacji Zadbajcie o estetykę pracy! Pamiętajcie o prawach autorskich! Jak to zrobić? Macie na to 3 tygodnie. Część dla nauczyciela: Uczniowie mają w Internecie, i nie tylko, poszukać informacji. Muszą je przeczytać, wybrać najważniejsze i zastanowić ,jak w najlepszy sposób je wyeksponować na plakacie.

Polecenia do wykonania: Podzielcie się na 3 osobowe grupy. W każdej musicie wybrać SZEFA , WYWIADOWCĘ oraz GRAFIKA. Poszukajcie najważniejszych (Waszym zdaniem) informacji o tym źródle energii, które opracowujecie. (patrz zadania szefa i zadania wywiadowcy) Przygotujcie projekt opracowania graficznego. (patrz zadania grafika) Wykonajcie plakat. Przygotujcie ustną prezentację plakatu: (patrz zadania szefa ) przedstawicie ją na forum klasy, a następnie zaprezentujecie na forum szkoły podczas wystawy zorganizowanej z okazji Tygodnia Ekologicznego. Część dla nauczyciela: Uczniowie mają wykonać zadania punkt po punkcie, aby w efekcie uzyskać plakat o jednym źródle energii odnawialnej. Dodatkowo muszą przygotować jego ustną prezentację.

Źródła Oto niektóre stronki internetowe, z których możecie skorzystać: http://www.elektro.info.pl http://www.biomasa.org/index.php?d=artykul&kat=30&art=22 http://wyooo.republika.pl/ http://www.energie-odnawialne.net/ http://www.sciaga.pl/tekst/21000-21-odnawialne_zrodla_energii_i_zasobow http://www.mojaenergia.pl/strony/1/i/251.php Dodatkowo punktowane będą inne źródła informacji, również książkowe, czy wywiady z ludźmi (np. tata, wujek, sąsiad…).

Ocena Ekstra (6 pkt) Dobrze (4 pkt) Może być:) (2 pkt) Popraw się Wymagania Ekstra (6 pkt) Dobrze (4 pkt) Może być:) (2 pkt) Popraw się (0 pkt) Zawartość merytoryczna Informacje pełne, brak błędów merytorycznych Informacje pełne, z niewielkimi błędami merytorycznymi Informacje bardzo ogólnikowe, nie na temat Brak jakichkolwiek informacji Jakość wykonania pracy Plakat wykonany estetycznie, z pomysłem, przemyślany układ elementów Plakat wykonany prawidłowo, zawiera wszystkie elementy jednak rozmieszczono je chaotycznie Plakat niekompletny Plakat niewykonany Przedstawienie zadania na forum klasy Omówienie płynne, sensowne, z odpowiadaniem na zadawane przez widzów pytania Omówienie planowe, sensowne, jednak z zająknięciami Omówienie chaotyczne, bez sensownego planu Omówienie pobieżne, bez plakatu, „z głowy” Współpraca w grupie Doskonała współpraca w grupie, bardzo dobra organizacja pracy Duże zaangażowanie Dobra organizacja pracy Minimalna praca w grupie Brak zaangażowania w pracę grupy

Zakończenie Celem Waszej pracy było: poznanie różnych rodzajów energii odnawialnej, ich zastosowanie; zastanowienie się, jak w Waszej rodzinie dba się o oszczędność energii; współpraca w grupach; wykonanie estetycznej pracy; nauka wyszukiwania i przetwarzania informacji; posługiwanie się technologią informacyjną. Udało się. Dziękuję!

Zadania Szefa: Spotkaj się z Szefami innych grup – ustalcie, jaki rodzaj energii wybieracie, aby się nie powtórzyły. Rozdziel między członków swojej grupy role (wywiadowcy i grafika). Opracuj ustną prezentację. Aktywnie współdziałaj w swojej grupie, czuwaj nad atmosferą, terminowością. Rozwiązuj pokojowo konflikty. 

Zadania Wywiadowcy: Poszukaj informacji w Internecie. Wybierz się do biblioteki i pogadaj z Panią Bibliotekarką – doradzi. Pomyśl, może ktoś z rodziny czy znajomych będzie miał coś ciekawego do zaprezentowania – skorzystaj! Pamiętaj! – pracujecie w grupie.

Zadania Grafika: Przygotuj projekt plakatu. Zgromadź potrzebne materiały plastyczne. Wspólnie zatwierdźcie projekt. Wykonaj plakat (format A1) przy pomocy członków grupy.