Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio: Współpraca Swansea i Śląska na rzecz procesu uczenia się realizowanego w okresie od 1 września 2009 do 31 sierpnia.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
FOBEK. PROJEKT FOBEK O lepsze przedszkole w Programie Leonardo da Vinci.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
w edukacji przedszkolnej
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
narzędzie w językowych pracach projektowych
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
PREZENTACJA ZDJĘĆ Z PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ MODUŁ- PROGRAM LITERACKI PROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 3- 4 LETNICH Grupa Stokrotki Prowadząca Edyta.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
Gimnazjum Integracyjne nr 75
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Izabela Kołodziejczyk
Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się- rozwój umiejętności
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Program literacki Gąsienice
Adriana Otawa Przedszkole Bieńkowice
Przedszkole Miejskie nr 44 w Sosnowcu
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Opracowała: Joanna Kozieł
Barbara Mokrosz Przedszkole Tworków.
Przedszkole Miejskie Nr 54 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
- Agnieszka Janiszewska
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Aktywne szkoły na rzecz globalnej odpowiedzialności Polska Akcja Humanitarna.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
- Razem możemy tak wiele!
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu Realizacja praktyki w ramach projektu: „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej” Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu

Listopad 2011 – udział w konferencji inaugurującej projekt: „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej” – WOM Katowice Marzec – czerwiec 2012 udział w cyklu szkoleń dla nauczycieli prowadzonych przez trenera Elżbietę Kordos Wrzesień – grudzień 2012 praktyki w ramach projektu – prowadzenie zajęć w grupie dzieci 4-5 – letnich: Moduł Program Literacki

Organizacja pracy: Przygotowanie: kopert foliowych, klipsów, pojemników, tablicy magnetycznej, magnesów itp.; Wycięcie, posegregowanie, uporządkowanie i odpowiednie oznaczenie otrzymanych pomocy dydaktycznych; Zgromadzenie dodatkowych pomocy do zajęć: kapelusz, kosz, dzwoneczek, gwizdek, poduszki dla dzieci, tacki, rekwizyty do bajek np. słoma, cegła, patyki, tkanina, miski itp. Zaplanowanie pracy z dziećmi – podział dzieci 4 – 5 letnich na dwie grupy (w trakcie realizacji sesji dobór dzieci w grupach był modyfikowany, z niektórymi dziećmi sesje wymagały dodatkowych powtórzeń)

Gotowe pomoce do zajęć:

„Trzy Małe Prosiaczki” – zrozumienie bajki

„Trzy Małe Prosiaczki”

„Trzy Koziołki Spryciołki” – zrozumienie bajki

„Trzy Koziołki Spryciołki” – przedstawienie kinestetyczne przy użyciu mediatorów zewnętrznych

„Trzy Koziołki Spryciołki” – modelowanie wizualno – przestrzenne bajki

Podsumowanie: W ramach praktyki od września do grudnia 2012 przeprowadziłam 48 sesji z Modułu Program Literacki z dziećmi 4 i 5 – letnimi. Początkowo dzieci podzielone były na dwie grupy, ale w trakcie realizacji zajęć okazało się, że ten podział wymaga niewielkich zmian – z niektórymi dziećmi lepsze efekty można było osiągnąć powtarzając zajęcia w mniejszych grupach. W ramach tych zajęć dzieci poznały dwie bajki „Trzy Małe Prosiaczki” i „Trzy Koziołki Spryciołki” oraz wprowadzenie do kolejnej bajki: „Złotowłosa i trzy misie”. W kolejnych miesiącach zamierzam kontynuować pracę z programem. Podczas prowadzenia zajęć, dużą pomocą okazały się sugestie i uwagi trenera oraz doświadczenia wyniesione ze szkoleń. Z moich obserwacji wynika, że poprzez Program Literacki: Dzieci nauczyły się jak na podstawie ilustracji opowiadać bajkę; Potrafią nazwać i opisać każdą z postaci, a także naśladować poszczególne postacie i ich stany emocjonalne; Z łatwością nauczyły się zastępować postacie oraz przedmioty figurami zastępczymi co z kolei pozwala dogłębniej zrozumieć strukturę utworu; Program wpływa na rozwój sfery językowej, rozumienia, zapamiętywania i odtwarzania struktury opowiadania; Pozwala szybciej rozumieć język znaków i symboli; Rozwija u dzieci wyobraźnię, pobudza logiczne myślenie; Dostarcza wielu pozytywnych emocji i wrażeń.

Wnioski: Poprzez zaplanowane działania program ma wpływ na rozwijanie umiejętności dzieci, każdemu dziecku pozwala osiągnąć sukces na miarę jego możliwości; Szczegółowo opracowane scenariusze zajęć i dobrze wykonane pomoce dydaktyczne, dobrane do możliwości percepcyjnych dzieci ułatwiają pracę nauczycielowi; Cykliczność prowadzenia zajęć wpływa bardzo korzystnie na dzieci w wieku przedszkolnym; Odpowiednia scenografia i atrybuty pozwalają dzieciom wczuwać się w role, stawać się bardziej otwartymi, a także systematyzują treść i przesłanie bajki; Modelowanie wizualno - przestrzenne, pomaga małym dzieciom w zrozumieniu zawartości i kolejności wydarzeń w opowiadaniu oraz określeniu relacji pomiędzy postaciami, ma także szczególną wartość w rozwijaniu umiejętności myślenia abstrakcyjnego