0 © 2014 KPMG Advisory Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. jest polską spółką komandytową i członkiem sieci KPMG składającej się z niezależnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Promocja zatrudnienia i wsparcie przedsiębiorców w 2012 r
Advertisements

Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Konferencja prasow a 5 grudnia 2012 r.. KOSZTY PRACY Wzrost przeciętnych kosztów pracy w latach 2000 – % 35% Źródło: na podstawie danych GUS.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Rzeszów, 6 września Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia
1 Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Rekomendacje dla polityki Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne Warszawa, 20 czerwiec.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Jesteś młody ? Wykorzystaj swój potencjał!!! Działanie 1.2 Projekt TWÓJ START- NASZYM WYZWANIEM.
Wyzwania PO KL w 2009 r.2 1. Zapobieganie negatywnym skutkom spowolnienia gospodarczego: przyśpieszenie wydatkowania EFS opracowanie i rozpoczęcie wdrażania.
REFORMA URZĘDÓW PRACY ZAŁOŻENIA NOWELIZACJI USTAWY O PROMOCJI ZATRUDNIENIA I INSTYTUCJACH RYNKU PRACY WARSZAWA, LIPIEC 2013.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Wsparcie na wdrożenie CSR
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI II współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Założenia projektu KONSERWATOR – program aktywizacji zawodowej osób pozostających bez zatrudnienia .
PKPP Lewiatan, r. WSPIERAMY LUDZI
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
Bezrobocie w moim regionie i województwie. Sposoby poszukiwania pracy.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Wsparcie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach MSP w perspektywie
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO – 2020
Dostosowanie oferty usług Powiatowego Urzędu Pracy w Chojnicach do potrzeb partnerów biznesowych.
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Korzyści dla pracodawcy – finansowe.
Piotr Kuźniak Fundacja Imago
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
Konferencja: Młodzi na rynku pracy- wyzwania i instrumenty wsparcia
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
Anna Gałązka, Monika Chaba, Jarosław Hawrysz,
Projekty systemowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Toruń, 12 października 2015 roku.
Działanie 8.2 AKTYWIZACJA ZAWODOWA 8 Oś Priorytetowa Rynek Pracy REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO NA LATA
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Główne założenia projektu ustawy o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
Wsparcie ekonomi społecznej w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Gdańsk, r. Typy operacji i kryteria wyboru projektów- konkurs w ramach Poddziałania Oś Priorytetowa 6 Regionalnego Programu Operacyjnego.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „PRACOWNIK 45+. PRZEŁAMYWANIE BARIER NA RYNKU PRACY”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Krajowy Fundusz Szkoleniowy w 2017 roku
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy Działanie 8.4 Godzenie życia.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Konkurs Katowice r..
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
„Rozwiń firmę z Wojewódzkim Urzędem Pracy” Kielce, 22 listopad 2017 roku .
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy Działanie 8.4 Godzenie życia.
Regionalna Polityka Rynku
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Zapis prezentacji:

0 © 2014 KPMG Advisory Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. jest polską spółką komandytową i członkiem sieci KPMG składającej się z niezależnych spółek członkowskich stowarzyszonych z KPMG International Cooperative (KPMG International), podmiotem prawa szwajcarskiego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nowe podejście do aktywizacji osób bezrobotnych.KPMG Śniadanie prasowe 21 stycznia 2014 roku Warszawa

Nowe podejście do aktywizacji osób bezrobotnych

2 © 2014 KPMG Advisory Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. jest polską spółką komandytową i członkiem sieci KPMG składającej się z niezależnych spółek członkowskich stowarzyszonych z KPMG International Cooperative (KPMG International), podmiotem prawa szwajcarskiego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kluczowe elementy nowego podejścia Profilowanie bezrobotnych Kontraktowanie usług Monitorowanie efektywności Ocena potencjału i statusu osoby bezrobotnej, indywidualizacja podejścia Mierzalne, rzeczywiste efekty. Nacisk na skuteczność działań Zdefiniowanie ram współpracy między sektorem publicznym i niepublicznym

3 © 2014 KPMG Advisory Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. jest polską spółką komandytową i członkiem sieci KPMG składającej się z niezależnych spółek członkowskich stowarzyszonych z KPMG International Cooperative (KPMG International), podmiotem prawa szwajcarskiego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kluczowe elementy nowego podejścia Profilowanie bezrobotnych Kontraktowanie usług Monitorowanie efektywności Zdefiniowanie profili i sposobu oceny bezrobotnych Profile grupujące osoby bezrobotne o podobnych cechach Pomiar oddalenia od rynku pracy Profile grupujące osoby bezrobotne o podobnych cechach Pomiar oddalenia od rynku pracy Właściwa diagnoza Identyfikacja barier w powrocie na rynek pracy Ocena potencjału bezrobotnego Identyfikacja barier w powrocie na rynek pracy Ocena potencjału bezrobotnego Dostosowanie form wsparcia do potrzeb danego profilu Różne profile – różne formy wsparcia Dobór narzędzi najbardziej efektywnych dla danego profilu Różne profile – różne formy wsparcia Dobór narzędzi najbardziej efektywnych dla danego profilu

4 © 2014 KPMG Advisory Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. jest polską spółką komandytową i członkiem sieci KPMG składającej się z niezależnych spółek członkowskich stowarzyszonych z KPMG International Cooperative (KPMG International), podmiotem prawa szwajcarskiego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Profilowanie bezrobotnych Kontraktowanie usług Monitorowanie efektywności Wsparcie dla osób oddalonych od rynku pracy Większa swoboda działania firmy prywatnej Możliwość zastosowania niestandardowych rozwiązań Większa swoboda działania firmy prywatnej Możliwość zastosowania niestandardowych rozwiązań Płatność za wynik Wynagradzanie za efekty – zatrudnienie i jego utrzymanie Transfer ryzyka na stronę prywatną Wynagradzanie za efekty – zatrudnienie i jego utrzymanie Transfer ryzyka na stronę prywatną Czarna skrzynka Swoboda działania operatora Zdefiniowane ramy współpracy, monitoring jakości i efektywności Swoboda działania operatora Zdefiniowane ramy współpracy, monitoring jakości i efektywności Kluczowe elementy nowego podejścia

5 © 2014 KPMG Advisory Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. jest polską spółką komandytową i członkiem sieci KPMG składającej się z niezależnych spółek członkowskich stowarzyszonych z KPMG International Cooperative (KPMG International), podmiotem prawa szwajcarskiego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kluczowe elementy nowego podejścia Profilowanie bezrobotnych Kontraktowanie usług Monitorowanie efektywności Rzetelny pomiar efektu w postaci zatrudnienia Skuteczność działań aktywizacyjnych mierzona efektem zatrudnieniowym Bieżący monitoring skuteczności narzędzi Alokacja środków do stosowania najbardziej efektywnych narzędzi Uwzględnianie potrzeb rynku pracy Alokacja środków do stosowania najbardziej efektywnych narzędzi Uwzględnianie potrzeb rynku pracy Zwiększenie elastyczności działania Odbiurokratyzowanie urzędów pracy, nacisk na aktywizację Deregulacja większa swoboda Odbiurokratyzowanie urzędów pracy, nacisk na aktywizację Deregulacja większa swoboda

Jakie są doświadczenia innych krajów?

7 © 2014 KPMG Advisory Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. jest polską spółką komandytową i członkiem sieci KPMG składającej się z niezależnych spółek członkowskich stowarzyszonych z KPMG International Cooperative (KPMG International), podmiotem prawa szwajcarskiego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Doświadczenia międzynarodowe Wybrane inne kraje Wielka Brytania Usługi zatrudnienia w zasadzie całkowicie sprywatyzowane Służby państwowe odpowiadają jedynie za klasyfikację osoby bezrobotnej, następnie przekazują ją pod opiekę właściwej agencji zatrudnienia Obowiązuje klasyfikacja opierająca się o 4 strumienie osób bezrobotnych Australia Operatorzy prywatni mogą zajmować się aktywizacją różnych grup Osoba bezrobotna pod opieką jednego opiekuna (menadżera klienta) – wspólnie z nim podejmuje decyzje o ścieżce aktywizacji Obowiązuje model kilkustopniowej klasyfikacji osób bezrobotnych i poszukujących pracy (4 główne grupy) HolandiaFrancja Operatorzy prywatni zajmują się aktywizacją najtrudniejszych grup Osoba bezrobotna pod opieką jednego opiekuna (menadżera klienta) – wspólnie z nim podejmuje decyzje o ścieżce aktywizacji Brak sformalizowanego systemu klasyfikacji (profilowania) bezrobotnych – praktykuje się ocenę indywidualną Work Programme angażuje dostawców spoza sektora publicznego Wieloletnie kontrakty obejmujące cały kraj, konkurencja wśród dostawców Podejście systemowe - wybrane (trudne) grupy bezrobotnych kierowe do dostawcy w chwili spełnienia odpowiednich kryteriów Płatności za efekt usługi tj. za znalezienie zatrudnienia. Wcześniej kombinacja płatności za usługę oraz jej efekt

Przykład z województwa małopolskiego

9 © 2014 KPMG Advisory Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. jest polską spółką komandytową i członkiem sieci KPMG składającej się z niezależnych spółek członkowskich stowarzyszonych z KPMG International Cooperative (KPMG International), podmiotem prawa szwajcarskiego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Express do zatrudnienia - innowacyjny model aktywizacji osób bezrobotnych Partnerzy Projektu Podstawowe informacje Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Lider Partnerstwa KPMG – Partner w Projekcie 6 małopolskich urzędów pracy tj. Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie, Chrzanowie, Gorlicach, Dąbrowie Tarnowskiej, Oświęcimiu oraz Sądecki Urząd Pracy Uczestnicy Projektu osób bezrobotnych pozostających bez zatrudnienia nieprzerwanie od co najmniej 12 miesięcy Powiatowy urząd pracy przekazuje Uczestnika pod opiekę prywatnej firmy (Operatora) Pomoc dopasowana do potrzeb Uczestnika (black box) Płatność dla Operatora za efekt w postaci podjęcia i utrzymania zatrudnienia Utrzymanie zatrudnienia przez Uczestnika – co najmniej 6 miesięcy Źródła finansowania: współfinansowanie ze środków ESF, Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Jakie są korzyści dla państwa?

11 © 2014 KPMG Advisory Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. jest polską spółką komandytową i członkiem sieci KPMG składającej się z niezależnych spółek członkowskich stowarzyszonych z KPMG International Cooperative (KPMG International), podmiotem prawa szwajcarskiego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzyści związane z kontraktacją usług aktywizacyjnych Praca jest wartością społeczną, osoby pracujące powinny mieć możliwość poprawy swojego statusu i stopy życiowej Wsparcie bezrobotnych jest działaniem przejściowym na drodze do budowy samowystarczalności finansowej CEL: utrzymywanie długookresowego, niesubsydiowanego zatrudnienia CEL: większa efektywność wydatkowania środków Filozofia i Cele Otwarcie rynku usług aktywizacji zatrudnienia dla firm prywatnych. Koncentracja na osobach młodych i długotrwale bezrobotnych, aktywizacja osób niepełnosprawnych. Powoływanie programów celowych, oferujących różnorodne formy aktywizacji zatrudnienia – dostosowane do specyfiki danego kraju i regionu. Kontraktowanie usług rozliczanych w oparciu o osiąganie określonych rezultatów Obligatoryjność udziału w uruchamianych programach. Wybrane działania Wzrost siły roboczej Obniżenie presji na świadczenia socjalne, większa efektywność wydatkowania środków Zwiększenie przychodów podatkowych Wzrost PKB Wyższe przyszłe emerytury Akumulacja oszczędności Zaangażowanie społeczności lokalnych Propagowanie pracy jako wartości Wyrównywanie szans Efektywne wdrażanie rozwiązań legislacyjnych i polityk Rozbudowa i wzmacnianie kompetencji siły roboczej Wzrost efektywności rynku pracy Mniejsza presja na finanse publiczne Wsparcie dla lokalnego biznesu Dążenie do długotrwałego zatrudnienia Lepsze usługi dla pracodawców Dotacje, które tworzą wartość Lepsze warunki pracy Długotrwałe efekty Gospodarka Trendy globalne Społeczeństwo Wsparcie biznesu

12 © 2014 KPMG Advisory Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. jest polską spółką komandytową i członkiem sieci KPMG składającej się z niezależnych spółek członkowskich stowarzyszonych z KPMG International Cooperative (KPMG International), podmiotem prawa szwajcarskiego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Koszty kontraktacji usług aktywizacyjnych Wydatki publiczne na osobę długotrwale bezrobotną i hipotetyczne wpływy podatkowe i parapodatkowe, przy założeniu pracy za wynagrodzenie minimalne w 2011 r. (w zł, w skali roku) * Wydatki8 810 Składki zdrowotne (61 zł miesięcznie)734 Zasiłek okresowy (213 zł miesięcznie)2 556 Zasiłek celowy (200 zł miesięcznie)2 400 Zasiłek rodzinny na wychowanie dziecka (260 zł miesięcznie)3 120 Koszt utraconych wpływów:4 065 Zaliczki PIT672 Składki na ubezpieczenia społeczne2 280 Składki zdrowotne1 112 SUMA Źródło: Instytut Badań Strukturalnych, 2011 Teza: wydatki na aktywizację osób długotrwale bezrobotnych mogą się szybko zwrócić w związku z wysokimi kosztami pozostawania tych osób w bezrobociu; Objaśnienia: * Należy zauważyć, że nie jest to pełny szacunek wszystkich kosztów związanych z długotrwałym bezrobociem, a jedynie najbardziej bezpośrednio z nim związanych. Oszacowanie na minimalnym, a nie średnim poziomie.

Dziękujemy za uwagę

Dane kontaktowe Mirosław Proppé – Partner , Paweł Darski – Senior Manager , KPMG Advisory ul. Chłodna 51, Warszawa Tel Fax