RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Advertisements

SUKCES.
Bez pozytywnej motywacji zdobywanie wiedzy przekształca się w uciążliwą, mozolną prace. "Tego się trzeba nade wszystko strzec, aby nie znienawidził nauki.
Pomiędzy odwagą a tchórzostwem
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Kierowanie twórczością w organizacji
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Jak motywować dziecko do nauki?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Dojrzałość szkolna dziecka
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Jak budować więzi z dziećmi?
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
warsztaty dla rodziców
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Jak pomóc dziecku i rodzinie. 1
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Jan Paweł II Orędownik rodzin.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Poradnik szczęśliwej rodziny
JAK TRAFNIE POSTĘPOWAĆ Z DZIECKIEM W OKRESIE DORASTANIA?
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
gdzie nigdy nie byłeś, musisz iść drogą, którą nigdy nie szedłeś.
Poczucie komfortu. Poczucie komfortu to nie tylko wygoda ale także. Poczucie bezpieczeństwa i bycie wśród ludzi, do których masz zaufanie. Wytrwałość.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Motywowanie do nauki – rola rodzica
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Postawa asertywna.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
JAK KOCHAĆ I WYMAGAĆ? „ Życie dziecka jest jak droga. Jeśli droga jest dobrze oznakowana, to dziecko bezpiecznie osiągnie.
Komunikacja niewerbalna – mimika twarzy
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
8 zasad postępowania lidera
Metody komunikacji.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
Rodzice nie muszą być samotni
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
ABC wychowania mgr Sylwia Plata.
JAK BYĆ WYSTARCZAJĄCO DOBRYM RODZICEM DORASTAJĄCEGO DZIECKA CZĘŚĆ I
Zapis prezentacji:

RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI Opracowanie Beata Kowalska

„RODZICEM SIĘ NIE JEST. RODZICEM STAJESZ SIĘ PRZEZ TO, CO ROBISZ”

Bardzo subtelna jest granica pomiędzy motywowaniem dzieci do tego, by starały się robić jak najlepiej to, czego się podejmują, a zaszczepieniem błędnego przekonania, że muszą być we wszystkim najlepsze.

Poparcie dla wysiłków dziecka, a nie dla stopnia jego osiągnięć, zwiększy samoocenę i motywację do podejmowania wysiłków w przyszłości.

Dzieci, które są otaczane przez rodziców bezwarunkową miłością, bezpieczniej się czują i ich samoocena jest wyższa. Stają się bardziej pewne własnej wartości.

Celem naszym- rodziców – powinno być uzmysławianie dzieciom, że mają prawo do swoich uczuć, a silne emocje są normalne.

Rodzice powinni uświadomić dzieciom, że nie da się uniknąć konfliktów oraz że chociaż należy wysłuchać odmiennych punktów widzenia.

Jeśli w domu utrzymuje się wspierającą atmosferę, dzieci najprawdopodobniej wyniosą z niego pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa.

Rodzice muszą nauczyć się szukać pozytywnych zachowań u swoich dzieci, a potem nagradzać je uwagą i pochwałą.

Konsekwencja oznacza kierowanie się przyjętymi zasadami i logiką Konsekwencja oznacza kierowanie się przyjętymi zasadami i logiką. Jeśli ustalane są zasady, należy postępować zgodnie z tym, co zostało wcześniej ustalone.

Konsekwentna struktura daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, przewidywalności i kontroli. Dzieci nie są zmuszane do sprawdzania swoim zachowaniem granic tolerancji i wytrzymałości rodziców.

Pomimo oczywistych korzyści, bycie konsekwentnym może stać się jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed rodzicami. Biorąc pod uwagę tempo naszego życia, utrzymanie porządku i przewidywalności może się okazać zadaniem zniechęcającym do podjęcia wysiłku.

Aby komunikacja z dziećmi była otwarta i skuteczna, muszą one czuć, że rodzice naprawdę wysłuchają je z pełną i szczerą uwagą.

Złość to rodzaj „emocji-parasola”, pod którym chowają się inne uczucia Złość to rodzaj „emocji-parasola”, pod którym chowają się inne uczucia. Kiedy dzieci okazują złość, w rzeczywistości mogą czuć jedną z kilku możliwych emocji.

Dzięki gotowości na rozmowę z dziećmi i byciu dobrym słuchaczem, możesz stworzyć atmosferę sprzyjającą poczuciu bezpieczeństwa oraz zaufaniu potrzebnemu do skutecznej i otwartej komunikacji.

Uwrażliwienie na niewerbalne sygnały wysyłane przez dzieci może rodzicom wiele powiedzieć o ich nastroju, uczuciach i aktualnym stanie umysłu. Również dzieci są wyjątkowo wrażliwe na sygnały niewerbalne wysyłane przez rodziców.

Jedną z najskuteczniejszych metod, jaką rodziny mogą wykorzystać w tworzeniu atmosfery współpracy, jest spotkanie rodzinne.

Spontaniczne włączanie rodziny do dyskusji na temat ważnych kwestii bieżących jest także skuteczne i prowadzi do większej spójności w rodzinie.

Kiedy pożądana jest dyscyplina, jej celem jest zmiana pewnych zachowań, a nie udowadnianie, kto ma rację, a kto jej nie ma.

Tak jak w wypadku innych problemów wieku dziecięcego, również wielu zaburzeniom lękowym można zapobiec, jeśli rodzice dążą do otwartej komunikacji ze swoimi dziećmi i obdarzają je bezwarunkową miłością.

Ucząc dzieci samodzielności i odpowiedzialności, rodzice powinni również pielęgnować ich naturalną ciekawość świata i radość jaką wnoszą w nasze życie.