"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
im. ks. J. Popiełuszki we Włocławku
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
narzędzie w językowych pracach projektowych
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
PREZENTACJA ZDJĘĆ Z PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ MODUŁ- PROGRAM LITERACKI PROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 3- 4 LETNICH Grupa Stokrotki Prowadząca Edyta.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...”
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Program literacki Gąsienice
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Przedszkole Miejskie Nr 54 w Sosnowcu
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
KLOCKOMANIA.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
- Agnieszka Janiszewska
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Metody przygotowujące do nauki matematyki
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zasady pracy metodą projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012 Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się” w Przedszkolu Miejskim Nr 5 „Tęcza” w Gliwicach opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

opracowała mgr Lidia Bączyk "Klucz do uczenia się" „KLUCZ DO UCZENIA SIĘ” to nowatorski program edukacyjny opracowany przez wybitnych pedagogów i psychologów rosyjskich i angielskich na podstawie teorii i badań Lwa Wygotskiego.   System edukacji funkcjonujący w Polsce, ale także w wielu innych krajach świata, nastawiony jest na zapamiętywanie i odtwarzanie informacji. Program „Klucz do uczenia się” oferuje zupełnie inne podejście. Przekonałam się o tym na warsztatach prowadzonych przez naszego trenera - dyrektora placówki mgr Wiesławę Kowalską a przede wszystkim w trakcie 13 tygodniowej praktyki, prowadzonej w grupie dzieci 5 letnich. Pełny program nauczania obejmuje dwanaście modułów. Swoją praktykę zaczęłam od Programu literackiego dla dzieci młodszych (Gąsienice)- 30 sesji. Dzieci poznały 6 bajek według określonych procedur, które pomogły im w rozwinięciu upodobania do słuchania bajek, poznania baśniowego języka oraz dogłębnego zrozumienia struktury opowiadania. Każde spotkanie z bajką poprzedzone było przygotowaniem odpowiedniej scenerii, nastroju oraz zewnętrznych mediatorów.   opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

PROGRAM LITERACKI – WPROWADZENIE DO BAJKI opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

PROGRAM LITERACKI- ZROZUMIENIE BAJKI opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

PROGRAM LITERACKI – MODELOWANIE KINESTETYCZNE BAJKI opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

PROGRAM LITERACKI – MODELOWANIE WIZUALNO- PRZESTRZENNE BAJKI opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

PROGRAM LITERACKI – WERBALIZACJA I TEATRALNE PRZEDSTAWIENIE BAJKI PRZY UŻYCIU MODELU WIZUALNO- PRZESTRZENNEGO opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

PROGRAMU LITERACKI - korzyści dla nauczyciela: - korzyści dla dziecka: wzbogaca słownictwo rozwija wyobraźnię rozwija spostrzegawczość, koncentrację uwagi, doskonali pojęcia matematyczne odczuwa radość z działania rozwija umiejętność słuchania rozwija umiejętność komunikacji, samoregulacji, uczy się systematyczności rozbudza ciekawość poznawczą - korzyści dla nauczyciela: systematyzuje pracę (schemat pracy z tekstem literackim) rozwija ekspresję, kreatywność stanowi drogę do sukcesu dziecka przynosi satysfakcję z realizacji podnosi atrakcyjność pracy z dzieckiem przystępność realizacji wzbogaca warsztat pracy daje bogatą bazę dydaktyczną (gotowe scenariusze, pomoce do zajęć) opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

MATEMATYKA SENSORYCZNA CZĘŚĆ II opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

MATEMATYKA SENSORYCZNA CZĘŚĆ II opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

„Wyszywamy dywan z kwiatków”- radość z osiągniętego efektu wg instrukcji nauczyciela opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

MATEMATYKA SENSORYCZNA CZ. II (12 sesji) - korzyści dla dziecka odczuwa radość z zabawy uczy się poprzez działanie poznaje świat matematycznych pojęć w działaniu , doświadcza na konkretach zdobywa umiejętność analizowania świata: postrzeganie kolorów, kształtów, rozmiarów uczy się przewidywania konsekwencji podejmowanych decyzji, świadomego planowania działań nabywa umiejętności poruszania się w świecie symboli rozwija spostrzegawczość, koncentrację uwagi, pamięć rozwija umiejętność komunikacji, samoregulacji, uczy się współpracy z partnerem, grupą uczy się bezkonfliktowego porozumiewania się, wzajemnego współdziałania, budowania właściwych relacji z innymi uczy się wytrwałości w dążeniu do celu nabywa precyzji, dokładności uczy się systematyczności rozbudza ciekawość poznawczą ma możliwość osiągania sukcesów w indywidualnym dla siebie tempie, wzmacnia poczucie własnej wartości przygotowuje się do pełnienia ról uczy się stosowania zasad, konsekwencji w działaniu opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

MATEMATYKA SENSORYCZNA CZ. II (12 sesji) korzyści dla nauczyciela praktyczne podejście do edukacji dziecka daje możliwość wspierania i stymulowania rozwoju dziecka jasno określone cele do których dążymy w pracy z dzieckiem pozwala na zachowanie równowagi pomiędzy rolą nauczyciela i przewodnika małego dziecka w drodze do zdobywania wiedzy, umiejętności zapewnia efektywność edukacji zgodnie z indywidualnymi potrzebami dziecka mobilizuje do systematycznej pracy (cykliczność działania) wzbogaca warsztat pracy daje bogatą bazę dydaktyczną (gotowe krótkie i konkretne scenariusze, pomoce do zajęć) daje efekty i satysfakcję systematyzuje wiedzę motywuje do poszukiwania nowych rozwiązań buduje dobry kontakt i relacje z dziećmi Podnosi atrakcyjność pracy z dzieckiem opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

KONSTRUKCJE opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

Jaka piękna budowla ……… opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

Nasz „Bob budowniczy” sprawdza wykonanie projektu  opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

KONSTRUKCJE- budowaliśmy wg wzoru a także wymyślaliśmy własne budowle …. opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

- korzyści dla dziecka: KONSTRUKCJE - korzyści dla dziecka: odczuwa radość z działania uczy się systematyczności rozbudza ciekawość poznawczą rozwija umiejętność komunikacji, samoregulacji, doskonali procesy poznawcze uczy się funkcjonowania w świecie znaków i symboli samodzielnie zdobywa wiedzę, wzbogaca doświadczenia rozwija spostrzegawczość, koncentrację uwagi, wyobraźnię, rozwija orientację przestrzenną, sprawność manualną wzbogaca słownictwo rozwija umiejętności konstrukcyjne (skomplikowane budowle stają się proste, jak nigdy dotąd) uczy się planowania, rozwiązywania problemów rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe rozwija umiejętność współpracy, integruje się z zespołem uczy się pojęć matematycznych poprzez świetną zabawę moduł Konstrukcje pozwala na wielokierunkowy i wszechstronny rozwój dziecka z naciskiem na sukces opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

KONSTRUKCJE - korzyści dla nauczyciela : mobilizuje do planowania pracy wzbogacenie warsztatu pracy bogata baza dydaktyczna (gotowe scenariusze, pomoce do zajęć) rozwój umiejętności zawodowych, podniesienie własnych kompetencji przeciwdziałanie rutynie rozwój kreatywnego myślenia usprawnienie organizacji zajęć rozwijanie wyobraźni przestrzennej satysfakcja z sukcesu dziecka wykorzystanie zabawy jako podstawowej formy aktywności dziecka moduł Konstrukcje pozwala na ewaluację zajęć opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

WNIOSKI Z PRAKTYKI: - W grupie powinno być maksymalnie 12 dzieci – gdy więcej, to nie mamy możliwości dokładnego przeanalizowania działalności każdego dziecka, albo pomocy powinno być dla 25 dzieci (tyle liczy grupa przedszkolna); - Dzieci z zainteresowaniem uczestniczą w kolejnych zajęciach, każda początkowa sesja musi kończyć się jednak zabawą według ich pomysłu; Klocki do modułu Konstrukcje muszą być tak przechowywane, by dzieci nie miały problemu z ich segregowaniem a nauczyciel z przygotowywaniem zestawów do zajęć Program KDU wywołał duże zainteresowanie nie tylko moje ale i moich wychowanków, nauczył ich współdziałania w parach i w grupie Chciałabym od nowego roku szkolnego pracować na tym programie gdyż jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

„Podejdź do krawędzi” „Nie możemy, boimy się” „Nie możemy, spadniemy” I podeszli... A on ich pchnął... I oni polecieli” Apollinaire opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012

Nasze zabawy edukacyjne według KDU były miłym czasem spędzonym w przedszkolu, w czasie którego nawiązały się silne więzi między dziećmi . Dziękuję za uwagę lidbac@wp.pl opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012