JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Juan Pablo Concari Anzuola
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
System Zarządzania Jakością w Ministerstwie Sprawiedliwości
PREZENTACJA PROGRAMU. Corbo Polska Sp. z o.o. Co to jest ISO Manager? ISO-Manager jest wygodnym i skutecznym narzędziem dla wszystkich organizacji mających.
PRZEPROWADZANIE OCENY
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Wdrażanie i certyfikacja, systemu zarządzania jakością
Audity Opracował: Tomasz Greber
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
ZASADY AUDITOWANIA PLANOWANIE AUDITU
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
10 błędów / wg E. Cochran’a /
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Geneza norm ISO serii 9000 ISO 9000:2005 – Systemy Zarządzania Jakością. Podstawy i terminologia ISO 9001:2008 – Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
Marek Bugdol Zarządzanie jakością w administracji
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Adam Walicki - 30 września 2010
ZINTEGROWANY SYSTEM ZARZĄDZANIA
Dobre praktyki stosowane przez Urząd Gminy Sadki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Norma PN-EN ISO 9001 Wymagania.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
CZLOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE 5.2 WZMOCNIENIENIE POTENCJAŁU.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Wyniki i rezultaty projektu CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE.
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
N OWOCZESNY U RZĄD G MINY W S ADKACH Dobre praktyki stosowane przez Urząd Gminy Sadki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY.
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
CZLOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE 5.2 WZMOCNIENIENIE POTENCJAŁU.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W STAROSTWIE POWIATOWYM W BIAŁYMSTOKU
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
opracowała: Dominika Jach-Adamczewska
OD KONTROLI DO AUDITU HACCP
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Przewidywany harmonogram dostosowania do zmian akredytowanej certyfikacji wg ISO 14001:2015 Barbara Zengel Warszawa, r.
Audit wewnętrzny – proces oceny zgodności systemu z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009.
Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Opracowała: Dominika Jach-Adamczewska luty/marzec 2016
Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ „CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA” JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PROJEKT Pt.: „ NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH”. NR UDA-POKL.05.02.01-06-024/09-00 DZIAŁANIE 5.2 WZMOCNIENIENIE POTENCJAŁU ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ, PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI PROJEKT JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNI EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

Czym się kierować a czym nie? CZYNNIKI WSPOMAGAJĄCE CZYNNIKI UTRUDNIAJĄCE Potrzeby zewnętrzne – wymagania klienta Potrzeby wewnętrzne – z góry narzucone przez kierownictwo Charakter działalności Planowany poziom jakości jaki chcemy osiągnąć Cheć zdobycia certyfikatu Zrzucenie odpowiedzialności na pełnomocnika jako osoby odpowiedzialnej

Wdrażanie Systemu Zarządzania Jakością KROK 1 Cel: Szkolenie kadry i pracowników Urzędu Sposób osiągnięcia: - Szkolenia najwyższego kierownictwa, - Podjęcie strategicznej decyzji o opracowaniu SZJ, - Powołanie Pełnomocnika Wójta ds. Jakości oraz zespołu do opracowania systemu jakości.

Wdrażanie Systemu Zarządzania Jakością KROK 2 Cel: Diagnoza istniejącego stanu zarządzania Sposób osiągnięcia: - Zapoznanie się z działaniami prowadzonymi w Urzędzie, - Ustalenie powiązań pomiędzy poszczególnymi działaniami, - Omówienie dodatkowych działań wymagających uregulowania, - Ewentualne wyłączenia wymagań dotyczących realizacji wyrobu/usługi

Wdrażanie Systemu Zarządzania Jakością KROK 3 Cel: Ocena potrzeby wprowadzenia zmian organizacyjnych Sposób osiągnięcia: - Opracowanie koncepcji mapy procesów, - Ustalenie niezbędnych zmian w schemacie organizacyjnym, - Modyfikacje zakresów obowiązków, - Ustalenie nowych funkcji stanowisk dla działań wymaganych normą ISO 9001.

Wdrażanie Systemu Zarządzania Jakością KROK 4 Cel: Opracowanie i ustanowienie polityki jakości. Sposób osiągnięcia: - Analiza strategii działania Urzędu - Opracowanie polityki jakości, - Cele strategiczne, ogólne i operacyjne

Wdrażanie Systemu Zarządzania Jakością KROK 5 Cel: Określenie struktury Systemu Zarządzania Jakością Sposób osiągnięcia: - Opracowanie mapy procesów - Określenie tematów i liczby procedur - Określenie tematów i liczby instrukcji - Określenie zakresu dokumentacji systemu zarządzania

Wdrażanie Systemu Zarządzania Jakością KROK 6 Cel: Opracowanie Księgi Jakości Sposób osiągnięcia: Opisanie systemu jakości z uwzględnieniem: - Informacji o urzędzie - zakresu systemu zarządzania jakością, łącznie ze szczegółami dotyczącymi wszelkich wyłączeń i ich uzasadnieniem, - opisu procesów i wzajemnych oddziaływań między nimi - włączenia do księgi udokumentowanych procedur systemu zarządzania jakości lub powołanie się na nie

Wdrażanie Systemu Zarządzania Jakością KROK 7 Cel: Przeprowadzenie auditów wewnętrznych Sposób osiągnięcia: - Zaplanowanie i przeprowadzenie auditów wewnętrznych dla poszczególnych procesów występujących w urzędzie. - Wskazanie obszarów niezgodnych oraz nie w pełni efektywnych w stosunku do uregulowań

Wdrażanie Systemu Zarządzania Jakością KROK 8 Cel: Wprowadzenie działań korygujących i zapobiegawczych Sposób osiągnięcia: - Przeanalizowanie przyczyn zidentyfikowanych problemów, - Zaplanowanie działań - Nadzorowanie działań ich realizacji wraz z oceną skuteczności

Wdrażanie Systemu Zarządzania Jakością KROK 9 Cel: Przegląd Systemu Zarządzania Jakością Sposób osiągnięcia: - Analiza wyników auditów wewnętrznych, - Analiza działań korygujących i zapobiegawczych, - Analiza niezgodności i możliwości doskonalenia, - Analiza skuteczności realizowanych procesów - Informacje od klientów - Ocena zaangażowania pracowników, - Analiza przydatności infrastruktury - Ocena skuteczności systemu zarządzania - Zaplanowanie działań doskonalących.

Wdrażanie Systemu Zarządzania Jakością KROK 10 Cel: Audit certyfikujący Sposób osiągnięcia: - Wybór jednostki certyfikującej - Przesłanie wypełnionego kwestionariusza i złożenie odpowiednich dokumentów, - Poddanie się auditowi jednostki certyfikującej - Usunięcie ewentualnych niezgodności stwierdzonych podczas auditu - Ocena działań korygujących przez auditorów jednostki - Przyznanie certyfikatu - Utrzymywanie i doskonalenie systemu pod nadzorem jednostki certyfikującej

KORZYŚCI WEWNĘTRZNE Z WDROŻENIA KORZYŚCI ZEWNĘTRZNE Z WDROŻENIA Podsumowanie KORZYŚCI WEWNĘTRZNE Z WDROŻENIA KORZYŚCI ZEWNĘTRZNE Z WDROŻENIA uporządkowanie, usystematyzowanie organizacji i przejrzystości procesów w niej zachodzących wczesne rozpoznawanie wad słabych ogniw i niedoskonałości polepszenie jakości wyrobów wzrost nastawienia na klienta dobre postrzeganie jakości wyrobów przez klientów i wzrost satysfakcji klientów poprawa renomy organizacji i podniesienie jej pozycji wśród firm konkurencyjnych korzyści marketingowe poprawa współpracy z dostawcami redukcja reklamacji gwarancyjnych

USŁUGI SZKOLENIA DORADZTWO USŁUGI KONSULTINGOWE Bartosz Błaszczyk Niezależny ekspert ds. Systemów Zarządzania Jakością auditor wiodący ul. Długa 56 86-022 Dobrcz tel. +48 606 955 972 e-mail: blaszczykb@o2.pl Dziękuję za uwagę