Badania product placement w programach telewizyjnych Badania product placement w programach telewizyjnych Katarzyna Bednarzak BR TVP Adam Czarnecki ARC.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Advertisements

TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
4 tygodniowy pakiet mediowy dla sponsora
Badanie efektywności nośnika - Miniboardy
Techniki komunikacji prof. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
badania rynku turystycznego
Raport z badania Capibus
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Narciarski weekend pogoda dla narciarzy i snowboardzistów oferta dla sponsora.
Rynek ubezpieczeń w Polsce I kwartał 2008
Katedra Marketingu Usług
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
Województwo pomorskie –
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Philip G. Zimbardo Psychologia i życie
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Polka na budowie Prezentacja wyników badania
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Stare marki w nowych czasach
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Metodologia badań wydatków reklamowych
Raport z badania przygotowany
Rola badań i agencji badawczej w planowaniu i realizacji działań marketing services Warszawa, październik 2003.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
ANALIZA ANKIET.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Oferta działań ambientowych
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Beata Toboła.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
IV Europejski Tydzień Szczepień kwietnia 2009 Internet źródłem wiedzy o szczepionkach Dr n. med. Paweł Stefanoff Zakład Epidemiologii Narodowego.
Eye-tracking Nowoczesne metody badania zachowań wzrokowych
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Pantene Aqua Light INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TRESCI VIDEO
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Pasmo filmowe Wiesz Co Dobre
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
HOOP - Dzień Przytulania
NESCAFE Budzik w iPhone
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
REKLAMA AUDIOWIZUALNA Dawid Gawryluk. CZYM JEST? Reklama audiowizualna to reklama która oddziałuje jednocześnie na nasze zmysły wzroku i słuchu. Najpopularniejsza.
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Zapis prezentacji:

Badania product placement w programach telewizyjnych Badania product placement w programach telewizyjnych Katarzyna Bednarzak BR TVP Adam Czarnecki ARC Rynek i Opinia

Badania product placement w programach telewizyjnych Co to jest product placement? Specyficzna forma sponsoringu – sponsoring rzeczowy Najbardziej popularny w filmach, ale coraz częściej stosowany w programach telewizyjnych i innych nośnikach audiowizualnych np. grach komputerowych Obecność marki nie na zasadzie reklamy ale naturalnej i subtelnej gry produktu lub usługi

Badania product placement w programach telewizyjnych Jaką formę może przybierać product placement w programach telewizyjnych? Rekwizyt np. samochód, lodówka, Element scenografii np. studia telewizyjnego Miejsce akcji np. mieszkanie, stacja benzynowa

Badania product placement w programach telewizyjnych Specyfika product placement w kontekście badań Subtelny charakter oddziaływania Nadprogowość - stosunkowo słaby bodziec – w przeciwieństwie do reklamy Ograniczony stopień ekspozycji marki Zwykle równoległe oddziaływanie innych bodźców np. reklamy czy sponsoringu finansowego

Badania product placement w programach telewizyjnych Dlaczego TVP zdecydowało się na realizację badań? Brak badań tej formy sponsoringu rzeczowego w Polsce Nieliczne badania realizowane na Świecie Nieufność ze strony klientów wobec tej formy komunikacji marketingowej Trudność w jej wycenie

Badania product placement w programach telewizyjnych Programy TVP, które zostały objęte badaniami Serial telewizyjny Na dobre i na złe I program TVP Program telewizyjny Kawa czy herbata I program TVP

Badania product placement w programach telewizyjnych Fiat Stilo w serialu Na dobre i na złe

Badania product placement w programach telewizyjnych Fiat Stilo w Na dobre i na złe Jedyny markowy samochód w serialu Widoczny na ekranie w kilkunastu odcinkach – blisko przez rok czasu Bez pierwszoplanowej packshotowej ekspozycji marki

Badania product placement w programach telewizyjnych SCHEMAT REALIZACJI CAŁEGO PROJEKTU BADAWCZEGO 11 – 13 KWIETNIA – 24 KWIETNIA , 21 KWIETNIA 2002 Pierwszy pomiar - PRETEST Trzeci pomiar – POST-TEST 2 Emisja dwóch pierwszych odcinków serialu z Fiatem Stilo Drugi pomiar – POST-TEST 1 Działania sponsorskie – obecność Fiata Stilo w serialu (z różnym natężeniem) 2 – 6 MARCA / 2003

Badania product placement w programach telewizyjnych CZY DOKTOR ZOSIA MA NOWY SAMOCHÓD? N= ,3% badanych w post-teście zauważyło że Zosia ma nowy samochód (taki sam odsetek w grupie ogólnej widzów, jak i w próbie docelowej). Pyt. Chciał/abym, się zapytać, czy Pan/i zdaniem doktor Zosia, postać grana przez Małgorzatę Foremniak, ma teraz nowy samochód czy też nie ma nowego samochodu?

Badania product placement w programach telewizyjnych JAKI NOWY SAMOCHÓD MA DOKTOR ZOSIA? (1/5) WSKAZANIA SPONTANICZNE Pyt.: Jaką markę, model samochodu ma doktor Zosia? FIAT ogółem: W próbie ogólnej:: 27,6% W grupie docelowej: 43,8%

Badania product placement w programach telewizyjnych JAKI NOWY SAMOCHÓD MA DOKTOR ZOSIA? (2/5) WSKAZANIA WSPOMAGANE (badani, którzy spontanicznie nie wskazali Fiata Stilo) Pyt. Wróćmy jeszcze na chwilę do samochodu, jaki teraz ma doktor Zosia. Przeczytam panu/i nazwy różnych modeli samochodów, i proszę powiedzieć, którym z nich jeździ teraz Pana/i zdaniem Zosia.

Badania product placement w programach telewizyjnych WIZERUNEK FIATA STILO (2/2)

Badania product placement w programach telewizyjnych Program Kawa czy herbata

Badania product placement w programach telewizyjnych Kawa Jacobs Kronüng w programie Kawa czy herbata Sponsoring rzeczowy w formie elementów scenografii programu – zielona kolorystyka, motyw korony Bilboard sponsorski emitowany przed programem

Badania product placement w programach telewizyjnych METODOLOGIA I PRÓBA (2/4) Badanie miało charakter eksperymentalny – przebiegało według następującego schematu: GRUPA I Fragment programu nadawanego od września 2002 sponsoring rzeczowy + billboard sponsorski (N=75) GRUPA II Fragment programu nadawanego od września 2002 sponsoring rzeczowy (N=75) GRUPA III Fragment programu nadawanego przed wrześniem 2002 billboard sponsorski (N=75) GRUPA IV Fragment programu nadawanego przed wrześniem 2002 (pozbawiony działań promocyjnych) grupa kontrolna (N=75)

Badania product placement w programach telewizyjnych SPONTANICZNA ZAUWAŻALNOŚĆ SPONSORINGU RZECZOWEGO I BILLBOARDU SPONSORSKIEGO Pyt. 4 Czy zauważyła Pani w oglądanym fragmencie programu (w samym programie!) produkt/produkty, które były w nim reklamowane/ promowane w jakikolwiek sposób? Prezentowane różnice pomiędzy grupami są istotne statystycznie Łącznie Jacobs i Jacobs Kronung w grupach: 80,0% 12,0% 82,7% 0,0%

Badania product placement w programach telewizyjnych WSPOMAGANA ZAUWAŻALNOŚĆ SPONSORINGU RZECZOWEGO I BILLBOARDU SPONSORSKIEGO Pyt. 8 Czy w programie jest promowana marka jakiejś kawy, herbaty lub innego napoju? Łącznie Jacobs i Jacobs Kronung w grupach: 82,7% 17,3% 82,7% 2,7% Prezentowane różnice pomiędzy grupami są istotne statystycznie

Badania product placement w programach telewizyjnych WSPOMAGANA ZAUWAŻALNOŚĆ SPONSORINGU RZECZOWEGO I BILBOARDU SPONSORSKIEGO ZAUWAŻALNOŚĆ WSPOMAGANA MARKĄ KAWY Pyt. 15 J aka marka kawy jest Pani zdaniem promowana w programie (lista)? Gwiazdką oznaczono istotne statystycznie różnice między grupami

Badania product placement w programach telewizyjnych ZAUWAŻALNOŚĆ SPONSORINGU RZECZOWEGO (POPRAWNE ROZPOZNANIE MARKI JACOBS) Poniżej zestawiono zauważalność spontaniczną i wspomaganą sponsoringu rzeczowego (mierzoną jako rozpoznanie marki) Zauważalność spontaniczna 12,0% Zauważalność wspomagana kategorią produktu 17,3% Zauważalność wspomagana marką produktu 49,3% zsumowane wskazania: kawa Jacobs i kawa Jacobs Kronung

Badania product placement w programach telewizyjnych Jakie wnioski płyną z przeprowadzonych badań? Product placement jest badalną formą komunikacji marketingowej Efekty oddziaływania są znacznie słabsze niż tradycyjnej reklamy – wymagane bardziej precyzyjne narzędzia badawcze Istnieje potrzeba wypracowania norm skuteczności