W 2009 roku będziemy obchodzić 70 rocznicę śmierci Wojciecha Korfantego. Dla uczczenia wielkiego syna Śląskiej Ziemi podjęto wiele działań. Jednym z nich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Algorytmika w szkole podstawowej
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Składniki pokarmowe Spis treści: WPROWADZENIE ZADANIE
Temat: BUDOWA I FUNKCJONOWANIE UKŁADU KRWIONOŚNEGO
Autor: Adrianna Dzikielewska
Spójność logiczna projektu.
Budowa i funkcje układu pokarmowego
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW
Rok 2009 rokiem wojciecha korfantego
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Autor: mgr Beata Gorzelańczyk
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Nie zaśmiecaj Ziemi WebQuest
Kilka uwag ogólnych o danych zastanych (wtórnych)
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Technologia informacyjna
WebQuest Wojciech Korfanty
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Znaczenie produktów zbożowych
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Składniki pokarmowe Spis treści: WPROWADZENIE ZADANIE
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
PRACA METODĄ PROJEKTU W OPARCIU O INTERNET
Szkolne centrum multimedialne w czytelni
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

W 2009 roku będziemy obchodzić 70 rocznicę śmierci Wojciecha Korfantego. Dla uczczenia wielkiego syna Śląskiej Ziemi podjęto wiele działań. Jednym z nich jest nazwanie 2009 roku Rokiem Korfantego. Z myślą o tym chciałabym przybliżyć sylwetkę tego wybitnego człowieka.

Poszukajcie odpowiedzi na zadane pytania, wcielając się w role : historyków, biografów, reporterów, przewodników, naukowców i poszukiwaczy. Waszym zadaniem będzie stworzenie strony internetowej lub opracowanie prezentacji multimedialnej, które zawierać będą biografię Korfantego, kalendarium obchodów jego rocznicy, opis działalności tego polityka, trasy wycieczek jego śladami, reportaże, sondaże uliczne oraz konkurs wiedzy.

Przejdźcie teraz do realizacji kolejnych zadań, po wykonaniu których poznacie lepiej postać Wojciecha Korfantego. Podzielcie się na 6 grup: poszukiwaczy, biografów, historyków, przewodników, reporterów i naukowców. Zadaniem grupy poszukiwaczy jest odszukanie imprez, uroczystości uświetniających obchody roku Korfantego i ułożenie kalendarium. Zadaniem grupy biografów będzie opracowanie życiorysu Korfantego. Zadaniem grupy historyków jest opis działalności Wojciecha Korfantego podczas III powstania śląskiego. Zadaniem grupy przewodników jest opracowanie trasy wycieczki śladami Korfantego i przygotowanie reportażu z tej wycieczki oraz przygotowanie reportażu z niej. Zadaniem grupy reporterów jest przeprowadzenie sondażu ulicznego wśród mieszkańców Chorzowa na temat wiedzy o Korfantym. Zadaniem grupy naukowców jest przygotowanie pytań do konkursu wiedzy o tym wybitnym człowieku.

region.pl/korfanty2009/?jezyk=pl&grupa=9&dzi= &art= &id_menu= region.pl/korfanty2009/index.php?jezyk=pl&grupa=9&dzi= &art= &id_menu= _z_3_V_1921_roku_okreslajacy_cele_i_ramy_trzeciego_powstania_slaskiego,gid,265299,cid,4030.htm? body=desc korfantym,id,t.html

WymaganiaPodstawowy, niski – 1 pkt Rozszerzony, średni – 2 pkt Dopełniający, dobry – 3 pkt Wykraczający, wysoki 4 pkt Wynik poszukiwań (baza danych); ilość, jakość wyszukanych informacji Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania, pojawiające się informacje są ubogie i nieścisłe. Układ danych nieuporządkowany Zgromadzono część koniecznych informacji, są one jednak powierzchowne, nierzetelne, niewystarczające do pełnej realizacji zadania. Zgromadzono większość wymaganych informacji, ich poziom jest dobry, interesujący, rzetelny Zgromadzono wszystkie informacje potrzebne do realizacji zadania lub wykraczające poza potrzeby zadania; są one obszerne i wyczerpujące. Dane wyselekcjonowano i utworzono tematyczne bazy danych Zawartość merytoryczna ( dobór informacji i materiałów, poprawność merytoryczna). Liczne błędy merytoryczne, informacje nieścisłe, niedokładne, brak własnych opracowań Poprawna realizacja tematu, nieliczne błędy merytoryczne, mało poprawna selekcja materiałów i ich uszeregowanie Dobre opracowanie tekstu, funkcjonalne wykorzystanie zebranych danych, właściwe wykorzystanie zebranych informacji, własne opracowania Wyczerpujące, bezbłędne opracowanie tematu, pełne wykorzystanie zebranych informacji, ich interpretacja, własne opracowania Wnioski i analiza danychWyciągnięte wnioski są niekompletne, analiza zgromadzonych danych jest zbyt powierzchowna Wyciągnięte wnioski są w większości właściwe, analiza zgromadzonych danych jest pogłębiona. Wyciągnięto właściwe wnioski ze zgromadzonych danych i dokonano ich głębokiej analizy. Przedstawiono błyskotliwe wnioski i spostrzeżenia ze zgromadzonego materiału, porównan o wyniki badań własnych z danymi z literatury Praca w grupie, koordynacja działańBrak współpracy w grupie, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadań, praca wykonywana nieterminowo, bez pełnego zaangażowania uczniów Brak pełnej współpracy w grupie, działania wykonywane są częściowo i nie zawsze terminowo. Uczniowie dobrze współpracują w grupie, większość z nich uczestniczy w realizacji wszystkich działań, kolejne kroki wykonywane są terminowo Współpraca w grupie przebiega bez zarzutów, uczniowie współpracują terminowo, dokładnie, twórczo Twórczość, pomysłowość w realizacji zadań i prezentacji Praca nieatrakcyjna, schematyczna, trudna ( nudna ) w odbiorze, często niezrozumiała Praca stworzona na bazie pewnej inspiracji, przejrzysta, nieoryginalna Praca ciekawa, atrakcyjna, zrozumiała dla odbiorców, autorzy wykazali się pomysłowością i zaangażowaniem Praca atrakcyjna, twórcza, oryginalna, przejrzysta i bardzo ciekawa w odbiorze, autorzy wykazali się dużą kreatywnością i zaangażowaniem

Gratuluję wam bardzo dobrze wykonanej pracy! Wierzę, że taka forma aktywności przyczyniła się do zdobycia wielu nowych doświadczeń i poszerzenia Waszej wiedzy, która z całą pewnością zostanie kiedyś spożytkowana.