Fizyka ważna i ciekawa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest Pulpit eTwinning?
Advertisements

Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Projekty eTwinning z fizyki
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
PROJEKT COMENIUS PARTNERZY : Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 1, Chorzów Lycée professionnel JULES VERNE, Grandvilliers Iskitler Teknik.
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
compulsory full-time education
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Od września w naszej szkole realizowany jest program „Szkoła z klasą”.
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Fizyka ważna i ciekawa

Szkoły partnerskie Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie, Polska Kaunas Builders’ Training Centre, Kaunas Litwa

Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie

Kaunas Builders Training Center

Polscy nauczyciele w projekcie Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie, Polska Koordynator: nauczyciel fizyki– Elżbieta Gawron; Nauczyciele współpracujący: nauczyciel j.angielskiego - Renata Drążek; nauczyciel j.angielskiego - Sylwia Skiba Nauczyciele - doradcy informatyczni: Nauczyciel informatyki – Piotr Ocieczek Nauczyciel informatyki – Mariusz Koń

Litewscy nauczyciele w projekcie Szkoła partnerska - Kaunas Builders’ Training Centre,Kowno, Litwa Nauczyciel fizyki– Gražina Daunorienė; Nauczyciel j. angielskiego- Genia Kudinov; Nauczyciel informatyki– Ričardas Liekis;

Realizacja projektu odbywała się podczas zajęć pozalekcyjnych, przez grupy uczniów zainteresowanych fizyką. Zawartość merytoryczna projektu koreluje z programem nauczania zarówno w polskiej szkole jak i litewskiej. Projekt uczył i bawił.

Czas trwania projektu: 3 miesiące Język projektu: j.angielski Przedmioty: Fizyka Informatyka, Język angielski Wiek uczniów: 14 - 18

Pulpit projektu http://my.twinspace.etwinning.net/lp - adres publiczny do przestrzeni TwinSpace „Fizyka…” Pulpit projektu

Cel nadrzędny projektu Uczniowie muszą mieć świadomość znaczenia zjawisk fizycznych w codziennym życiu.

Cele projektu Uczą się: jak można stosować i wykorzystywać prawa, zasady i zjawiska fizyczne, jak badać, wybierać i gromadzić przydatne informacje, w jaki sposób można prezentować zdobyte informacje i dzielić się nimi z kolegami z innego kraju, jak wykorzystywać technologie ICT, korzystać z informacji podanych przez partnera i rozwiązywać problemy, korzystać z zasobów Internetu, przetwarzać je i przekazywać informacje drogą internetową, doskonalić język angielski, pracować w grupie i współpracować z grupą innej narodowości.

Działania Obie grupy uczniów i nauczycieli pracowały według ustalonego wcześniej planu realizując jego poszczególne punkty.

Projekt był realizowany na dwóch płaszczyznach w sześciu częściach.

Realizując projekt, udowadnialiśmy, iż fizyka jest bardzo ważną i ciekawą dziedziną wiedzy - ratuje życie i zdrowie człowieka. Znajomość zjawisk fizycznych, podstawowych praw i zasad przez każdego człowieka może zapobiec wielu problemom i nieszczęściom.

Innowacyjność projektu wyraża się niekonwencjonalnym sposobem zdobywania wiedzy fizycznej przez uczniów. Zajęcia praktyczne odbywały się:

w gabinecie fizykoterapii, siłowni,

Uczniowie brali udział w akcji Bezpieczeństwo na drodze.

W parku rozrywki szukaliśmy praw fizyki: przeglądając się w krzywych lustrach, badając rodzaje ruchów, sprawdzając działanie sił na różnych urządzeniach.

Uczniowie brali udział w pokazach organizowanych przez Politechnikę Rzeszowską, przygotowali widowisko – teatr iluzji.

Projekt rozwijał wyobraźnię uczniów oraz poczucie pewności i odpowiedzialności.

Jako produkt końcowy grupy partnerskie przygotowały – e-albumy.

Wymiana partnerska. W trakcie realizacji projektu zostały zorganizowane dwie wizyty : w Polsce i na Litwie . Uczestnicy komunikowali się w języku angielskim , odwiedzili miejsca związane z fizyką i astronomią , poznawali tradycje i kulturę kraju partnerskiego.

Młodzież zwiedziła: Kraków, Chorzów, Tarnowskie Góry, Wilno, Kowno, Troki i Kłajpedę.

Składając sobie wzajemne wizyty wzbogaciliśmy swoją wiedzę o kulturze naszych narodów. Prezentowaliśmy sobie to, co najważniejsze i najpiękniejsze w naszych krajach. W postaci zdjęć i filmów przywieźliśmy część bogactwa narodowego, które pozostanie w naszych umysłach.

Rezultaty Projekt stworzył możliwość komunikowania się z partnerem z innego kraju europejskiego. Pozwolił na zawarcie nowych znajomości. Pracując nad projektem uczniowie skutecznie promowali swoje szkoły nie tylko w środowisku lokalnym.

Rezultaty Projekt rozbudza zainteresowanie fizyką oraz pokazuje, że jest nie tylko ważna ale i ciekawa. Udało nam się pokazać, że ucząc fizyki można się dobrze bawić . Zagadnienia , które zostały zaprezentowane mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie lekcji jak i na zajęciach pozalekcyjnych.

Trwałość Projekt dotyczy tego, co wokół nas się dzieje, tego o czym młodzież uczy się na lekcjach fizyki. Z materiałów, które opracowaliśmy będą mogli korzystać również inni uczniowie, bo one nigdy się nie „przeterminują”.

Można go realizować z partnerami każdej narodowości bo wszyscy podlegamy tym samym prawom fizyki i korzystamy z wytworów tej nauki.

Korzyści Projekt otrzymał Narodową Odznakę Jakości w Polsce i na Litwie oraz Europejską Odznakę Jakości Projekt został zwycięzcą na Litwie w konkursie na „ Najlepsze szkoły eTwinning”, został również wyróżniony w Polsce w konkursie dla nauczycieli fizyki. Projekt otrzymał nagrodę europejską.

Projekt brał udział w konkursie dla nauczycieli fizyki i został wyróżniony przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji.

Główną nagrodą dla polskiego koordynatora był wyjazd do CERN –w Genewie.

CERN największe na świecie laboratorium cząstek elementarnych. Genev Airport LHC

Na terenie CERN.

Projekt otrzymał Krajową Odznakę Jakości eTwinning zarówno na Litwie jak i w Polsce.

Projekt otrzymał Europejską Odznakę Jakości eTwinning.

Projekt otrzymał NAGRODĘ EUROPEJSKĄ w kategorii Science and Maths.

Pierwsze miejsce. Wręczenie nagród odbyło się w Bukareszcie.

Nagrody wręczył Podsekretarz Stanu Ministerstwa Edukacji Narodowej Pan Krzysztof Stanowski.

Pan Minister oraz Zastępca Dyrektora Programu „Uczenie się przez całe życie” ds. Programu eTwinning, Comenius i Grundtvig Pani Alicja Pietrzak odwiedzili stoisko, na którym prezentowany był projekt.

Pracownice Narodowego Biura Kontaktowego Panie Monika Bik i Dorota Wojdyga również cieszyły się sukcesem.

W październiku 2007r. w Gimnazjum Publicznym w Tyczynie odbyły się obchody Tygodnia eTwinning mające na celu promocję tego programu.

Od października do grudnia 2007 r Od października do grudnia 2007 r. zostało zarejestrowanych pięć nowych projektów, które są obecnie realizowane. Realizują je nauczyciele: Marta Lorentz Beata Rychlik Sylwia Skiba Elżbieta Gawron Adriana Gronko Piotr Ocieczek Mariusz Koń

Dziękuję za uwagę.