A MY SIĘ WYZWAŃ NIE BOIMY, MY SIĘ SAMO - RZĄDZIMY!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PEDAGOG SZKOLNY mgr Dagmara Kęsek
Advertisements

Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Alicja Stach 2004 Jak Słoneczniki van Gogha mają się do AEROBIOLOGII czyli jak napisać skuteczny grant europejski Trzeba: mieć 102% pewności, że to co.
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
PRAWA CZŁOWIEKA.
Wagarowanie młodzieży
Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny,
realizacja VIII punktu
Człowiek z opaską na oku, czyli w poszukiwaniu sensu rzeczy niezrozumiałych Michał Kociankowski Synergion.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
człowiek wielkiego serca i wielkiej życiowej mądrości.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Pasiekach. Podsumowanie
„Nie ma dzieci – są ludzie”
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
„Prawo dziecka do niegrzeczności” Jakub Śpiewak, Kidprotect.pl
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Dozwolone są dla Ciebie stronki dostosowane do Twojego wieku.
Janusz Korczak, właściwe nazwisko Henryk Goldszmit, pseudonim Stary Doktor. Urodził się 22 lipca 1878r., albo 1879r. w Warszawie. Był lekarzem i pedagogiem.
Janusz Korczak- człowiek ze złotym sercem
Metoda projektu a kompetencje kluczowe w społeczeństwie opartym na wiedzy Koprzywnica, 6 czerwca 2013 r.
Od bierności ku aktywności,
warsztaty dla rodziców
Quiz o Januszu Korczaku patronie naszej szkoły
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
PRAWA OSOBISTE (CZĘŚĆ II)
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
KIM JESTEŚ CZŁOWIEKU?.
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
PROFILAKTYKA.
PEDAGOG SZKOLNY.
O korzeniach i skrzydłach…
,,Głosowanie to instrument i symbol władzy wolnego człowieka. ~Ambrose Bierce.
Debata o samorządności uczniowskiej
Samorząd Uczniowski.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Główne założenia koncepcji pedagogicznej Janusza Korczaka
Moduł 10 Praktyczne aspekty rozpoczęcia pracy. Po ukończeniu tego modułu będziesz dysponować wiedzą o:  10.1 Sposobach przygotowania się do rozpoczęcia.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
Janusz Korczak (Henryk Goldszmit)Z pochodzenia Żyd. Urodził się 22 lipca 1878 lub 1879 roku w Warszawie. Jego ojciec adwokat zmarł, gdy ten.
Janusz Korczak.
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
NOWOROCZNE POSTANOWIENIA
8 zasad postępowania lidera
Etapy rozwoju mowy. Urodziłam się 1984 r. W Gdańsku w rodzinie słyszącej. W tym czasie nie badano słuchu noworodkom, tak jak to się robi obecnie.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
JANUSZ KORCZAK sylwetka wielkiego pedagoga.  Naprawdę nazywał się Henryk Goldszmit  Urodził się w 1878 lub 1879 roku w Warszawie w rodzinie żydowskiej.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
ZASADY I GRANICE W PROCESIE WYCHOWANIA ..
"Jak przygotować się do wieku nastoletniego?"
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
Prawa dziecka.
PROJEKT EDYKACYJNY JANUSZ KORCZAK człowiek o gorącym sercu
Zapis prezentacji:

A MY SIĘ WYZWAŃ NIE BOIMY, MY SIĘ SAMO - RZĄDZIMY!

sztywne zasady, surowa dyscyplina, kary cielesne… Według Janusza Korczaka wychowanie, to przede wszystkim opieka i ochrona dzieci przed niedomaganiami otaczającego świata. Przymus, sztywne zasady, surowa dyscyplina, kary cielesne… To nie dla mnie! Główny cel w systemie wychowawczym: dążenie do samowychowania.

„…nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał…” „…nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział…” „…nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało…” „…nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał…” Janusz Korczak uczył…

WSPÓŁGOSPODARZENIE WSPÓŁZARZĄDZANIE ODDZIAŁYWANIE OPINII PUBLICZNEJ Janusz Korczak proponował system wychowawczy oparty na samorządności w trzech aspektach WSPÓŁGOSPODARZENIE WSPÓŁZARZĄDZANIE ODDZIAŁYWANIE OPINII PUBLICZNEJ

W Domu Sierot prowadzonym przez Janusza Korczaka działała Rada Samorządowa.  Realizujemy postanowienia wynikające z przepisów oraz regulujemy współżycie wewnątrz grupy i układamy współpracę z dorosłymi. Rozważamy pretensje, projekty i inicjujemy nowe przedsięwzięcia. Zaspokajamy liczne potrzeby współmieszkańców poprzez wysłuchanie próśb.  DOM SIEROT

więc czynu zrodzonego z dążenia.” Janusz Korczak podkreślał dwa słowa - klucze prowadzące do samorządności młodych ludzi: „Mamy dwa wyrazy: swoboda i wolność. Swoboda, zda mi się oznaczać posiadanie: rozporządzam swoją osobą. W wolności mamy pierwiastek woli, więc czynu zrodzonego z dążenia.” SAMO - RZĄDNOŚĆ

NASZA DEBATA O SAMORZĄDNOŚCI. 1. Stwórzmy katalog naszych wewnątrzszkolnych oczekiwań i potrzeb. NASZA DEBATA O SAMORZĄDNOŚCI. 2. Podzielmy oczekiwania i potrzeby według trzech kategorii: ważności trudności realizacji pilności potrzeb 3. Ustalmy, w jaki sposób zrealizujemy zgłoszone propozycje?

W razie niepowodzeń pamiętajmy… „O samorządzie dorosłych napisano wiele grubych książek, od dawna wszystkie gazety wiele o samorządzie piszą i odbywają się wykłady, kursy i zjazdy; powoli uczą się dorośli, jak należy mówić, głosować i pracować. Każdy rok przynosi zmiany i ulepszenia. Bo nic się od razu nie dzieje. Uczniom jest o wiele trudniej – sami muszą sobie radzić. Stąd omyłki i niepowodzenia.” Janusz Korczak

KONIEC.