INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Rekrutacja.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Projekt realizowany w Gimnazjum w Chybicach. Zajęcia przeprowadzane w ramach projektu są ciekawe dla naszych uczniów; są nimi w większości zainteresowani,
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Gimnazjum Publiczne im. Księdza Bronisława Markiewicza w Pruchniku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Gimnazjum Integracyjne nr 75
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
MŁODZI BADACZE Gimnazjum nr 1 w Tarnobrzegu
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Projekt szkolny 2012/2013. Praca nad projektem O W roku szkolnym 2012/2013 pracowaliśmy bardzo zawzięcie nad naszym szkolnym projektem. W projekt włożyliśmy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Programowanie dla każdego
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów województwa wielkopolskiego w roku szkolnym 2014/2015.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Konkurs Matematyczno – Przyrodniczy „Dlaczego tak
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Ankieta na temat przedmiotów szkolnych
"Matematyczne eksperymenty - poprawa jakości nauczania matematyki
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Rybnej gmina Czernichów, powiat krakowski GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE Jako szkoła zgłosiliśmy jedną DRUGĄ klasę do udziału w projekcie. Klasa liczy 19 uczniów (12 dziewcząt, 7 chłopców). W tym roku szkolnym WYBRALIŚMY do testowania wersję 3 W JEDNYM, czyli realizujemy projekt w wersji abc. Ze względów organizacyjnych zajęcia odbywają się w każdą środę w godz. 13.35- 15.05. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Przykłady dotychczas zrealizowanych zajęć z zakresu: fizyki chemii biologii matematyki geografii informatyki oraz gry ekonomicznej GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Wprowadzenie do gry ekonomicznej W grze biorą wszyscy uczniowie kl. II a. Ponieważ w projekcie Interblok realizujemy wszystkie etapy, tak samo jest w grze ekonomicznej. Podsumowanie: Zajęcia bardzo ciekawe, choć uczniowie mieli problem z brakiem odpowiedniej ilości czasu do wykonania zadań na stronach internetowych GPW oraz NBP. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Waga Leonardo da Vinci Fizyka GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Waga Leonardo da Vinci. Podsumowanie: Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów, zespoły bardzo sprawnie konstruowały wagi. Posiadali sporo informacji na temat Leonardo da Vinci oraz zasad dynamiki Newtona. Przypomnienia wymagał temat dotyczący dźwigni. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Podnośnik Zajęcia dotyczyły wykonania podnośnika. Obejmowały też poznanie sposobu działania dźwigni dwustronnej, bloku nieruchomego, kołowrotu. Podsumowanie: Zajęcia bardzo ciekawe; na uwagę zasługiwała bardzo duża aktywność wszystkich uczniów w trakcie wykonywania poszczególnych zadań. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Podnośnik GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Tajemnice ukryte w sklejonym pasku papieru Cel zajęć: poznanie jednego z przekształceń matematycznych – obrotu o różne kąty. Podsumowanie: Zajęcia były realizowane dokładnie według scenariusza, uczniowie nie mieli problemów z realizacją poszczególnych kroków. W trakcie zajęć nabyli nowe umiejętności. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Tajemnice ukryte w sklejonym pasku papieru. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Projektowanie puzzli Uczniowie poznawali cechy figur przystających Tworzyli różne pary figur przystających Próbowali formatować na różne sposoby komórki tabel w Wordzie oraz wypełniali odpowiednie komórki różnymi kolorami Uczniowie pracowali według scenariusza zajęć korzystając z pracowni komputerowej naszej szkoły GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Projektowanie puzzli. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Co kryje twierdzenie Pitagorasa? Zajęcia o podwyższonym stopniu trudności Wielu uczniów wymagało pomocy nauczyciela Trudno wykonać polecenia w ciągu 2 lekcji Realizacja 3 kroku bardzo trudna – nie znali pojęcia podobieństwa figur Konstrukcje pozostałych figur uczniowie wykonali samodzielnie GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Twierdzenie Pitagorasa GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Akustyczny wzmacniacz dźwięku Cel zajęć: zbadanie właściwości wzmacniania dźwięku na przykładzie drgań słupa powietrza we wnęce rezonansowej. Podsumowanie: Uczniowie potrafili sformułować wnioski w oparciu o wyniki własnych obserwacji. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Wzmacniacz akustyczny GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Jak powstają skały osadowe? Cel zajęć: Odczytywanie informacji z profilu geologicznego Opisywanie warunków powstawania wybranych skał osadowych Rozróżnianie skał osadowych Praktyczny: wykonanie profilu skał osadowych zwięzłych Podsumowanie: Uczniowie wykazali znaczną pomysłowość . Forma pracy była niezwykle interesująca i absorbująca (an.). Ilość czasu –wystarczająca. Praktyczna forma pracy – entuzjazm uczniów >> niecierpliwość w części wstępnej. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Jak powstają skały osadowe? GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Badanie odczynu różnych substancji za pomocą wskaźników kwasowo-zasadowych GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Ankiety uczniów Co byś zmienił w zajęciach? Które formy najbardziej Ci się podobają? GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

Wnioski końcowe –spojrzenie od strony Dyrekcji Ułożenie harmonogramu i jego realizacja w naszej szkole nie sprawia większych trudności, choć wymusiło to pewne reorganizacje w pracy szkoły i nauczycieli prowadzących zajęcia . Przygotowanie ankiet i innych materiałów na zajęcia (m.in. wykonywanie kopii ksero, materiały do wykonywania doświadczeń i eksperymentów) wymagają od szkoły , uczniów i ich rodziców większych nakładów finansowych. Dużym problemem było zmobilizowanie uczniów do wchodzenia na interplatformę i korzystania z założonych dla nich kont. GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ

przedmiotów matematyczno-przyrodniczych Dziękujemy za uwagę w imieniu nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Rybnej, T. Malik, M. Figa GIMNAZJUM im. Królowej Jadwigi w RYBNEJ