Mechanizm OLE ang. Object Linking and Embedding źródła: www.wikipedia.pl podręcznik opracował: A. Jedryczkowski
Mechanizm OLE OLE (ang. Object Linking and Embedding) - mechanizm osadzania obiektów, ale nie tylko. Nazwa OLE nie jest jednoznaczna; wraz z czasem Microsoft nazywał w ten sposób różne technologie. Tak więc OLE może oznaczać kilka różnych technologii.
Mechanizm OLE Aż do 1993 roku, nazwą OLE (OLE 1) określało się technologie osadzania dokumentów w innych dokumentach. I tak np. w dokumencie programu MS-Word, można było osadzić wykres z programu MS-Excel; zmiany w wykresie wykonane w Excelu, powodowały automatyczną ich aktualizację w dokumencie programu Word, gdzie wykres Excela był osadzony.
Mechanizm OLE Jednak od 1993 roku Microsoft wprowadził nową technologię - OLE 2, opartą na technologii COM. OLE 2 nie oznaczało już tylko osadzania dokumentu w innym dokumencie, ale znaczenie szerszą technologię budowania programów opartą na komponentach.
Mechanizm OLE COM (ang. Component Object Model) – jest to interfejs programistyczny firmy Microsoft. Technologia ta ma pomóc programistom w tworzeniu aplikacji na podstawie współpracujących ze sobą, ale niezależnych komponentów binarnych (ang. componentware).
Mechanizm OLE W 1996 roku, komponenty OLE (COM) które są związane z interfejsem otrzymały nazwę ActiveX.
Mechanizm OLE ActiveX – rodzaj komponentów i kontrolek możliwy do użycia w programach pisanych za pomocą takich narzędzi jak Delphi, Visual Basic, C++, Java, Power Builder i wielu innych. Technologia ActiveX pozwala na przekazwyanie danych pomiędzy różnymi aplikacjami działającymi pod kontrolą systemów operacyjnych Windows. Technologia ta jest ułatwieniem dla programisty - pozwala oszczędzić czas, który trzeba by poświęcić na pisanie własnych sposobów komunikacji pomiędzy programami. ActiveX wywodzi się z wcześniejszych technologii Microsoftu - OLE i COM. ActiveX jest zaprojektowana jako technologia modularna.
Koniec źródła: www.wikipedia.pl podręcznik opracował: A. Jedryczkowski