Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz"— Zapis prezentacji:

1 Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz
Android – wstęp Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz

2 Historia pełna przeglądarka internetowa usługami Googla Mapy YouTube
W lipcu 2005 roku Google zakupiło Android Inc., niewielką firmę z Kalifornii Cała historia: pełna przeglądarka internetowa usługami Googla Mapy YouTube pełny multitasking

3 Dalvik Dalvik – maszyna wirtualna systemu operacyjnego Android. Została zaprojektowana w taki sposób, aby było możliwe jej wydajne działanie na platformach wyposażonych w wolniejsze procesory oraz małą pamięć - na przykład urządzenia mobilne. Nie jest maszyną wirtualną Javy i używa własnego kodu bajtowego, jednak możliwa jest konwersjakodu bajtowego Javy do kodu Dalvika.

4 Wersje systemu Android

5 Cechy Androida Kompletność Otwartość Darmowa

6 Słownik pojęć IDE -  Integrated Development Environment w naszym przypadku będzie to Eclipse ADT - Android Development Tools wtyczka do Eclipsa JDK – Java Developer Kit paczka od Oracla dla Javy, jarki plus narzędzia do pisania, debugowania i monitorowania aplikacji javy SDK – Software Developer Kit – zestaw narzędzi dla programistów niezbędny w tworzeniu aplikacji – w naszym przypadku będzie to Android SDK

7 Instalacja IDE

8 Wybieranie odpowiedniej wersji SDK Manager

9 Pierwszy program…

10

11 Nasz projekt co i jak ?? Klasy źródłowe – tutaj piszemy nasz kod
R.java – Klasa generowana przez środowisko, która łączy część programistyczną z zasobami.  Binarki - są generowane przez środowisko,mało interesujące, tutaj raczej nie zaglądamy. Zasoby (z ang. resources). Tutaj znajduje się wszystko co można oddzielić od kodu (obrazki, animacje, layouty, dźwięki, a nawet tekst) AndroidManifest.xml - Zawiera informacje która Aktywność (klasa) powinna zostać uruchomiona jako pierwsza, jakich zezwoleń wymaga aplikacja, jaką ma nazwę itd.

12 Projektowanie UI – część graficzna

13 Projektowanie UI – okno Outline i Properties

14 Projektowanie UI – część xml’owa

15 Odpalenie naszego projektu na fizycznym urządzeniu

16

17

18

19

20 Korzystanie z wirtualnego emulatora sprzętu

21

22

23

24


Pobierz ppt "Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz"

Podobne prezentacje


Reklamy Google