W dzisiejszym świecie większość producentów,firm czy wydawców reklamując swoje artykuły skupia się na jak najlepszym ich zaprezentowaniu poprzez nagość, zdjęcia zredukowane w Fotoshop czy sylwetki osób spożywających sterydy. Wszystkie te działania prowadzą do przedmiotowego traktowania ludzi i do braku szacunku wobec nich. Najczęstszym zjawiskiem w reklamach jest kobiece ciało co prowadzi do Odebrania niewinności tym dziewczynom. Ofiarą seksualizacji jest przede wszystkim młodzież, która wpada w kompleksy, ponieważ za wszelką cenę chce się upodobnić do nieskazitelnych postaci przedstawianych w mediach, poprzez swój wygląd czy zachowanie. Młodzi ludzie przez seksualizację pogarszają swoje wyniki w nauce, zapadają w depresje i uzależniają się od pornografii.
rodzice (ostatnio modne w Stanach zaczęły być wybiegi mody dla małych dzieci, w których rodzice często zmuszają maluchy do niechcianych czynności) rówieśnicy (często młody człowiek musi się ubierać, zachowywać jak grupa, z którą przebywa) my sami (młodzież często nie posiada silnej woli, co skłania nas do ulegania otoczeniu, trendom, modzie)
1.Tworzenie happeningów sprzeciwiających się seksualizacji 2.Tworzenie programów edukacyjno – profilaktycznych (tj. Archipelag Skarbów) 3.Wprowadzenie lekcji z psychologiem\ pedagogiem szkolnym na temat seksualizacji i jej zły wpływ na życie ludzi 4.Kazania w kościele o negatywnym wpływie seksualizacji na wiarę 5.Reklamy telewizyjne uświadamiające Polaków o zgubnych wpływach i skutkach seksualizacji w mediach 6. Stworzenie ustawy, która zabraniałaby w Polskiej telewizji odtwarzanie reklam i filmów o tematyce seksualnej 7.Zaproszenie gwiazd do propagowania akcji o czyste i przyjazne media dla dorastającego Polaka