„DZIEŃ DOBRY” „Dzień dobry” mówimy do sprzedawców, pacjentów w poczekalni, pasażerów w przedziale, wszędzie, gdzie wchodzimy i zastajemy ludzi,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Advertisements

POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Kultura na co dzień.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny,
Zachowaj bezpieczeństwo w klasie
czyli znaczenie słowa NIE!
zapewniany dowóz dzieci (2x) oraz brak innej szkoły w najbliższym otoczeniu.
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat.
Tydzień kultury słowa
Jeśli usuniesz to po przeczytaniu... sprowadzisz na siebie rok nieszczęścia! Ale... jeżeli wyślesz to do (co najmniej) 2 przyjaciół... będziesz mieć 3.
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
KULTURALNY CZŁOWIEK.
Recepta na sukces nauczyciela
Zasady SAVIOR VIVRE Natalia Misala 6c.
RACHUNEK SUMIENIA.
Zdrowe relacje międzyludzkie
Konferencja sędziowska Starachowice, lutego 2007
KULTURALNY SYN, CÓRKA, BRAT,SIOSTRA
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
W Krainie Tęczy IV Marzenia się spełniają WSPOMNIENIA… Kraków, r.
Każdy może ŚWIĘTYM być! TY również! Czy chcesz?.
Dzień dobry. Czy to biuro podróży? Tak. Czym mogę służyć? Dostaliśmy informację o wygraniu wczasów w Afryce. Czy to prawda? Tak, to prawda. Proszę mi.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Bezpiecznego Internetu Jak bezpiecznie korzystac z Internetu?
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Nauczanie wartości SZACUNEK
Jest pragnieniem szczęścia drugich. Tolmann Pesch
Podstawowe zwroty w języku włoskim
Strategie rozwiązywania konfliktów
Gimnazjum im. Stanisława Staszica. .  Chciałyśmy sie dowiedzieć co inni myślą na temat wolontariatu dlatego ostatnio przeprowadziłyśmy lekcje w naszej.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
Spotkanie 7 Miłość w działaniu.
Savoir vivre.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Normy i zasady zachowania uczniów
Zasady dobrego wychowania czyli savoir vivre na co dzień.
ŚWIATOWY DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ
SZKOŁA dla RODZICÓW.
RAZEM W ŚWIAT. Znamy potrzeby dzieci z zaburzeniami rozwoju i wiemy jak ważne jest przygotowanie ich do czynnego udziału w życiu społecznym Wystarczy.
Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.
Kawa na ławę o prawie autorskim
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Temat: ? /praca w grupach: wykonanie projektu pt. „Gwiazda sukcesu” - załącznik nr 1 i nr 2/
Zygmunt Korzeniewski. O co prosimy? W pierwszej chwili wydawać się może, że prosić można tylko o coś, czego zyskanie zależy tylko od dobrej woli osoby,
1. Przynajmniej NIE UTRUDNIAJ nie tarasuj wyjazdu, nie tarasuj wyjazdu, nie utrudniaj skrętu, nie utrudniaj skrętu, nie zmuszaj do zatrzymania / nie zmuszaj.
POWITANIE POŻEGNANIE WAŻNE ZWROTY
czyli o kulturze w Internecie
SERDECZNIE WITAMY!!!.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Partner projektu.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Luty 2013r Walentynki 2013 Poczta walentynkowa cieszy się w szkole dużym powodzeniem. Wielu uczniów z niecierpliwością, już kilka dni wcześniej, poszukuje.
"Lepszy Internet zależy od Ciebie!"
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
Wiem, jak się należy zachować
Sprawdź jak mówisz test. ZACZYNAMY Jeżeli chcesz dobrze przeprowadzić test przygotuj sobie fragment tekstu oraz sprzęt nagrywający. Najpierw nagraj swoją.
Każdego miesiąca. każdego miesiąca Dobre słowo rozwesela serce człowieka, nie oszczędzaj miłych słów - wiele ludzi na nie czeka!
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
Miejskie Przedszkole nr 17 „CHATKA PUCHATKA” - praca na konkurs.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Zasady dobrego zachowania w uczniowskich rymowankach
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Wszystko zaczyna się od modlitwy… Dlatego staraj się by Twoja modlitwa była nieustająca… -Matka Teresa z Kalkuty-
Wiersze na Dzień Dobrego Słowa
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
Zapis prezentacji:

„DZIEŃ DOBRY” „Dzień dobry” mówimy do sprzedawców, pacjentów w poczekalni, pasażerów w przedziale, wszędzie, gdzie wchodzimy i zastajemy ludzi, z wyjątkiem komunikacji miejskiej. „Dzień dobry” mówimy do sąsiadów, znajomych, rodziców naszych kolegów, nauczycieli. Wśród rówieśników zamiast „dzień dobry” używa się zwrotów: cześć, hej, w zależności od mody.

„DO WIDZENIA „ Do rówieśników możemy mówić: „Do widzenia” stanowi ciąg dalszy „dzień dobry”. Skoro przywitaliśmy się, trzeba się pożegnać. Do rówieśników możemy mówić: cześć, hej, pa, bywaj, trzymaj się.

„ PROSZĘ” „Proszę” jest to słowo o wielu znaczeniach. Oznacza nie tylko prośbę: proszę o to lub o tamto. Używa się też „proszę” w sensie „słucham”, w sensie „zapraszam”. „Proszę” mówimy przepuszczając w drzwiach lub na schodach, coś podając, pomagając w czymś, ustępując miejsca.

„DZIĘKUJĘ” „Dziękuję” wyraża fakt, że doceniamy, rozumiemy, że ktoś się dla nas wysilił, włożył wiele serca, starał się. „Dziękuję” jest też w stałym użyciu w kontaktach z nieznajomymi. „Dziękuję” kończy rozmowy urzędowe. Odpowiedzią na „dziękuję” wcale nie jest „proszę”. Odpowiedzią na „dziękuję” jest najczęściej także „dziękuję” lub: „ależ to drobiazg”, „nie ma o czym mówić”, to żaden kłopot”.

„PRZEPRASZAM” „Przepraszam” nie jest tylko słowem dla tych, którzy czują się winni. „Przepraszam” nic nie kosztuje, a dowodzi, że zauważamy tych, którym mimo woli, niechcący sprawiliśmy kłopot, przykrość, niewygodę. „Przepraszam” jest wstępem do pytań, które zadajemy, gdy przerywamy komuś pracę. Do tych wszystkich grzecznościowych zwrotów konieczny jest uśmiech. Uśmiech można zrozumieć w każdym języku. Rozjaśnia twarz i dodaje jej ciepła.