Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA"— Zapis prezentacji:

1 KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
PRZEWODNIK DLA UCZNIA

2 Rozmawiamy ze sobą kulturalnie. Jesteśmy dla siebie uprzejmi
Punkt 1 Rozmawiamy ze sobą kulturalnie. Jesteśmy dla siebie uprzejmi i tolerancyjni.

3 Uczniu. Zwracaj się do swoich kolegów uprzejmie
Uczniu! Zwracaj się do swoich kolegów uprzejmie. To bardzo ważne, jeśli chcesz być dobrym wychowankiem. Gdy Ty tak będziesz robił, inni zaczną naśladować Twoje zachowania i nasza szkoła stanie się kulturalna. Nie bój się zwracać uwagę, gdy z czyichś słów padnie brzydkie słowo. Wtedy ta osoba na pewno postara się tego nie robić. Toleruj zdanie innych i nie kłuć się z nikim.

4 Szanujemy rzeczy innych.
Punkt 2 Dbamy o mienie szkoły. Szanujemy rzeczy innych.

5 Twoja własność Cudza własność
„Ach, tak mam ochotę pomazać tę ławkę…” Nie! Pomyśl sobie, że to nie należy tylko do Ciebie. Z tej ławki korzystają jeszcze inni uczniowie. Nie chcesz chyba, by ktoś niszczył Twoją własność. Jeśli pożyczasz komuś swoją rzecz, oczekujesz, że on zwróci Ci ją w tym samym stanie. Nie niszcz więc cudzej własności! Twoja własność (możesz robić z nią, co tylko chcesz) Cudza własność (bez zezwolenia nie możesz niczego w niej zmieniać)

6 Wyjaśniamy wszystkie nieporozumienia spokojnie
Punkt 3 Wyjaśniamy wszystkie nieporozumienia spokojnie i rzeczowo.

7 „Po co się kłócić? Przecież spór sprawia, że mamy później same problemy i dochodzi do licznych nieporozumień…” No tak, to prawda, lecz jeśli dojdzie do takiej sytuacji, postaraj się wyjaśnić wszystko spokojnie. Jeżeli w czasie rozmowy będziesz opanowany, Twój rozmówca również nie będzie na Ciebie krzyczeć. Mów rzeczowo, aby można było zrozumieć Twoje zdanie. Jeśli będziesz tak postępował, na pewno wyjaśnisz problem.

8 Szanujemy siebie, nauczycieli oraz pracowników szkoły.
Punkt 4 Szanujemy siebie, nauczycieli oraz pracowników szkoły.

9 „Na czym polega wzajemny szacunek?”
Szanować to znaczy być miłym, uprzejmym i koleżeńskim. Pamiętaj, że starsi zawsze mają pierwszeństwo i zwracaj się do nich kulturalnie. Rozmawiając z koleżanką czy kolegą, szanuj ich zdanie. Postępując właśnie w ten sposób, z pewnością zyskasz sympatię rówieśników.

10 Dajemy dobry przykład młodszym uczniom.
Punkt 5 Dajemy dobry przykład młodszym uczniom.

11 Pamiętasz swoje młodsze lata
Pamiętasz swoje młodsze lata? Na pewno chciałeś wtedy być taki, jak starsi uczniowie, więc starałeś się robić to, co oni. Pomyśl, że teraz Ty jesteś tą starszą osobą, a młodsi Ciebie naśladują. Staraj się im dawać dobry przykład, by mogli równie godnie jak Ty reprezentować naszą szkołę właściwym zachowaniem.

12 Stosujemy zasadę fair play na boisku i poza nim.
Punkt 6 Stosujemy zasadę fair play na boisku i poza nim.

13 Chciałbyś, aby Twój kolega Cię oszukiwał? Nie? No właśnie…
Wyrażenie fair play oznacza sprawiedliwą grę. Gdy uczestniczysz w rywalizacji, rób to tak, aby mecz przebiegał zgodnie z zasadami. Zresztą przecież prawda zawsze wychodzi na jaw, a bycie nieuczciwym pociąga za sobą nieprzyjemne konsekwencje…

14 Poruszamy i zachowujemy się bezpiecznie na terenie całej szkoły.
Punkt 7 Poruszamy i zachowujemy się bezpiecznie na terenie całej szkoły.

15 Ten punkt nie został napisany przypadkowo.
Chodzi tu o bezpieczeństwo. Nie wolno np.: biegać po korytarzu, używać ognia, skakać na wysokościach (np. po ławkach) i robić innych rzeczy, przed którymi przestrzegają nas nauczyciele. Niewłaściwe zachowania mogą być przyczyną niebezpiecznych wypadków.

16 Dbamy o czystość i higienę osobistą.
Punkt 8 Dbamy o czystość i higienę osobistą.

17 Większość osób pomyśli pewnie, że tego punktu nie powinno tu być, bo i tak każdy się myje codziennie rano i wieczorem. Istnieją jednak takie osoby, które nie lubią wchodzić pod prysznic, i ten punkt jest właśnie dla nich. Potrzebujemy się myć, ponieważ w ciągu dnia często się pocimy. Można to zauważyć np. po wyczerpującym wf-ie, gdy brzydko pachniemy. Miło jest czuć się czystym i schludnie ubranym. Dbanie o higienę nie zabiera wiele czasu. Warto też zwrócić uwagę na porządek dookoła siebie, by móc wszystko łatwo znaleźć.

18 Jesteśmy aktywni i chętnie angażujemy się
Punkt 9 Jesteśmy aktywni i chętnie angażujemy się w życie szkoły.

19 „Pomaganie kojarzy się z czymś nieprzyjemnym
„Pomaganie kojarzy się z czymś nieprzyjemnym. To prawda, że właśnie takie jest?” Nie, to nieprawda! Bywają prace, w których musimy pomóc i męczymy się przy tym, lecz są też takie zadania, które sprawiają nam przyjemność. Przykładem jest np. pomoc w szkole. Można przy tym nauczyć się czegoś nowego i uwierzyć w siebie. Angażuj się więc w życie naszej szkoły i bądź kreatywny!

20 i wspieramy siebie nawzajem.
Punkt 10 Pamiętamy o uśmiechu i wspieramy siebie nawzajem.

21 Uśmiech to podstawowy element dobrego dnia
Uśmiech to podstawowy element dobrego dnia. Będąc wesołym, przekazujesz radość innym osobom i sprawiasz, że świat staje się lepszy. Wspieraj innych! Przecież nie tak trudno jest powiedzieć Nie martw się lub Na pewno ci dobrze pójdzie, a to może wiele znaczyć.

22 Zmiany na lepsze zaczynamy od siebie :) Weronika Chmielewska 6/1


Pobierz ppt "KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google