„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
PRACA DOMOWA.
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Jak motywować dziecko do nauki?
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Dojrzałość szkolna dziecka
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Pomaganie to nie odrabianie za dziecko
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
Jak pomagać dziecku w nauce?
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PRACA DOMOWA UCZNIA Autor: Beata Słowińska.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Samodzielność dziecka
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
W nauczaniu zintegrowanym
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Dzieciństwo to nie wyścig - to podróż”
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
DOBRY START.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Metody sprawnego uczenia się.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Jak motywować dziecko do nauki ?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Wychowanie przez czytanie
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Dlaczego warto czytać dziecku ?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Czytanie wspiera rozwój dziecka
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Rodzicom dziękuję za zaangażowanie, pomoc i wspieranie działań szkoły.
Zapis prezentacji:

„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.   Dewej J.

Rola pracy domowej w procesie nauczania i uczenia się.

Praca domowa jest dopełnieniem pracy lekcyjnej. Służy bowiem: utrwaleniu przerobionego materiału na lekcji, uzupełnieniu i pogłębieniu zdobytych w szkole wiadomości, wdraża do pracy samodzielnej np. o charakterze twórczym. kształtowaniu właściwego stosunku do pracy rozwiązaniu problemu teoretycznego lub praktycznego pogłębieniu umiejętności uczenia się przygotowaniu materiału do nowej lekcji

W samodzielnym odrabianiu zadań uczeń zdobywa bowiem potrzebne umiejętności i nawyki. Poza tym nauka posiada również ogromne walory wychowawcze: uczeń pokonuje samodzielnie napotkane w toku uczenia się trudności kształci i rozwija takie cechy charakteru, jak: wytrwałość w dążeniu do celu wiarę we własne siły odwagę pilność systematyczność dokładność rozwija własną intuicję, pomysłowość i uzdolnienia twórcze.

Należy pamiętać, że szczęśliwe dzieciństwo to nie znaczy bezczynne.

Wskazówki dla rodziców: dziecko nie powinno odrabiać zadań domowych zaraz po zakończeniu lekcji w szkole - konieczny jest co najmniej godzinny odpoczynek. nie należy przystępować do odrabiania zadań domowych bezpośrednio po jedzeniu, wówczas gorzej pracuje, jest ociężałe, jakby senne, nie może się skupić, pracuje mniej sprawnie. nie wskazane jest również odrabianie zadań domowych późnym wieczorem.

Trzeba zwrócić uwagę na to, aby przed przystąpieniem do odrabiania zadanych lekcji: przewietrzyć pokój przygotować biurko przejrzeć tygodniowy rozkład lekcji ułożyć plan pracy przygotować książki i przybory. Podczas pracy domowej dziecko musi być skoncentrowane i aktywne umysłowo przez cały czas, jest odpowiedzialne za wykonanie całości zadania.

Jak pomóc dziecku w obowiązkach szkolnych?

1) Nie wolno straszyć szkołą.

2) Należy wspierać, ale nie wyręczać dziecka w obowiązkach szkolnych.

3)Zauważać zdolności dziecka i pomagać mu je rozwijać.

4) Mądrze motywować.

5) Doceniać osiągnięcia dziecka

„Co dostałeś? „Czego się nauczyłeś (dowiedziałeś)”. Bardzo ważna rzecz: osiągnięcia, a nie stopnie. Nie należy pytać dziecka po powrocie ze szkoły:

Pomóżmy zrozumieć uczniom, że praca domowa jest im potrzebna, że nie jest ona nauczycielskim wymysłem.

Co zrobić, żeby dziecko zostało zapalonym czytelnikiem?

Przykład idzie z góry

Zabawy z książką

Lektury szkolne ... nudne?

Od rodziców, ich podejścia i zaangażowania zależy 99% sukcesu, jaki możemy odnieść w zachęceniu dziecka do czytania. Warto jednak ten trud podejmować, bo gra jest warta świeczki. Czytanie książek odgrywa niezmiernie ważną rolę w rozwoju młodego człowieka, pobudza wyobraźnię i twórcze myślenie, poszerza wiedzę, wzbogaca słownictwo, pozwala korzystać z dorobku intelektualnego przeszłych pokoleń i lepiej rozumieć otaczający nas świat.