Technologia informacyjna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
Sposoby wykorzystania sieci
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Składniki pokarmowe Spis treści: WPROWADZENIE ZADANIE
Temat: BUDOWA I FUNKCJONOWANIE UKŁADU KRWIONOŚNEGO
Budowa i funkcje układu pokarmowego
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Rok 2009 rokiem wojciecha korfantego
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Co to jest TIK?.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Technologia informacyjna
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Jak przygotować dobrą prezentacje???
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Znaczenie produktów zbożowych
Segreguję i Ziemię ratuję!
!!UWAGA!! WIRUSY KOMPUTEROWE. TEMATY: WIRUSY: Konie trojańskie! Konie trojańskie! Robaki! Robaki! ZABEZPIECZENIA: ZABEZPIECZENIA: ANTYWIRUSY ANTYWIRUSY.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA w PILE BIBLIOTEKA GŁÓWNA.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
TOPIC: BUDOWA I FUNKCJONOWANIE UKŁADU ODDECHOWEGO
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
Składniki pokarmowe Spis treści: WPROWADZENIE ZADANIE
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Lekcje z komputerem, 2006.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Metoda WebQuest.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Sopocka Akademia Tenisowa
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Zapis prezentacji:

Technologia informacyjna

Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela

Wprowadzenie Jednym z zadań współczesnej szkoły jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. Znalazło to odbicie wśród ogólnych zadań szkoły w podstawowym dokumencie reformy edukacji – Podstawie programowej 2 . Nauczyciele mają stwarzać uczniom warunki do nabywania umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz posługiwania się w tym technologią informacyjną. Można to osiągnąć poprzez przygotowanie uczniów do posługiwania się komputerem i technologią informacyjną, a następnie wykorzystywanie tej technologii na zajęciach z różnych przedmiotów, na wszystkich etapach kształcenia. Realizacja tego zadania jest dużym i długofalowym przedsięwzięciem.

Zadanie Sprawdzenie umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się komputerem oraz narzędziami i metodami informatyki. Sprawdzenie przygotowania do aktywnego funkcjonowania w tworzącym się społeczeństwie informacyjnym. Sprawdzenie posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjnej. Przygotowanie prezentacji w zakresie samooceny samodzielnej pracy z wykorzystanie środków, narzędzi i technologii informatycznej.

Proces Postępuj zgodnie z poniższym harmonogramem na realizacje każdego punktu masz jeden dzień, podsumowaniem samodzielnej pracy będzie publiczna prezentacja w zakresie wywiązania się z poszczególnych punktów: Formułowanie i analizowanie potrzeb informacyjnych – określ temat z zakresu, którego będziesz realizował poszczególne etapy procesu, zastanów się i wskaż jakie potrzebujesz informacje ,aby opracować wybraną tematykę. Wyszukiwanie potrzebnych informacji w wyselekcjonowanych źródłach – korzystając z zasobów Internetu wyszukaj potrzebne informacje do opracowania wybranego tematu. Przeprowadź – selekcję wyszukanych informacji oraz oceń istniejące w Internecie źródła informacji.

Proces Przedstaw, jakie narzędzia informatyczne wykorzystałeś do – rejestrowania, magazynowania i przechowywania wyszukanych informacji. Zastanów się i opisz, w jaki sposób obecna wiedza, umiejętności korzystania z dostępnych programów informatycznych pomocna jest przy – analizie, syntezie, klasyfikacji, grupowaniu i innych formach przetwarzania i opracowywania zebranych informacji. Oceń możliwości programów, z których korzystałeś przy – pozyskaniu gromadzeniu, archiwizacji i opracowaniu informacji na własne potrzeby. Oceń uzyskane wyniki i określ własne braki w tym zakresie.

Źródła http://pl.wikipedia.org/wiki/Technologia_informacyjna http://marek_wrobel.eu.interia.pl/index.html http://technologiainformacyjna.com/index.php?title=Strona_g%C5%82%C3%B3wna http://www.bryk.pl/teksty/liceum/pozosta%C5%82e/informatyka/15827-technologia_informacyjna.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyszukiwarka_internetowa http://pl.wikipedia.org/wiki/Przechowywanie_informacji http://mfiles.pl/pl/index.php/Gromadzenie_informacji http://pl.wikipedia.org/wiki/Archiwum http://mfiles.pl/pl/index.php/Przetwarzanie_informacji http://www.icimss.edu.pl/2001/tempus/unit5_pl.htm

Ewaluacja Skala ocen: 9 pkt. Bdb 7-8pkt. Db. 5-6 pkt. Dst. 4-3 pkt. Dop. 0-2 pkt. Ndst. Ewaluacja 1 pkt. 2 pkt. 3 pkt. Zawartość merytoryczna Informacja niepełna, często pomijane elementy zadania. Opracowano wszystkie punkty zgodnie z określonymi w zadaniach poleceniami. Wyczerpujące opracowanie zadań. Brak błędów merytorycznych. Samoocena i wskazanie potrzeby dalszego zdobywania wiedzy. Wrażenia wizualne Złe rozplanowanie elementów na slajdzie. Prezentacja nie zgodna z zasadami: złe kolory i rozmiar czcionki, brak elementów graficznych. Treści poprawnie rozmieszczone. Odpowiednia ilość slajdów, kolory dobrze dobrane, skąpa ilość grafiki. Przejrzysty układ elementów na slajdzie. Konsekwencja w stosowaniu animacji i kolorystyki. Prezentacja Prezentacja raczej przeczytana a nie wygłoszona. Brak odpowiedzi na zadawane pytania. Prezentacja wygłoszona. Brak jednak dobrego przygotowania ucznia. Słaba znajomość zawartej treści, niektóre pytania pozostały bez odpowiedzi Prezentacja ciekawie prawidłowo wygłoszona. W sposób wyczerpujący udzielono odpowiedzi na zadane pytania.

Konkluzja Celem WebQuesta było zweryfikowanie własnych umiejętnościami i braków w zakresie wykorzystania technologii informacyjnej, ponadto oceniona została Wasza wiedza i umiejętności w zakresie przygotowania i prezentacji oceny własnych umiejętności w procesie realizacji poszczególnych zadań. Zdobyta wiedza przy realizacji WebQuesta z technologii informacyjnej powinna wskazać luki w umiejętnościach w procesie identyfikacji, lokalizacji potrzebnych źródeł informacji, przekształcenia informacji w wiedzę, a w dalszej konsekwencji w mądrość. Powinniście również zdawać sobie sprawę, jakie potrzeby społeczeństwa możliwe są do zaspokojenia przy umiejętnym wykorzystaniu technologii informacyjnej w zderzeniu z informacją dostępną w Internecie.

Podręcznik dla nauczyciela WebQuest został przygotowany bez wskazania grupy docelowej z uwagi na uniwersalny charakter określonych zadań i procesu realizacji. Ewaluacja również ma charakter otwarty i może być wykorzystywana w zależności od poziomu klasy. Istotnym elementem WebQuesta jest aspekt przygotowania prezentacji, gdzie uczeń dokonuje samooceny swoich umiejętności i wskazuje na braki w tym zakresie. Ponadto prezentacja na forum klasy jest czynnikiem motywującym do powtórki, przypomnienia wiadomości, umiejętności w zakresie zdobytej na zajęciach wiedzy z technologii informacyjnej.