czerwiec 2007 Przygotowała Kinga Soczewka BRIEFINDEX - wyniki piętnastej fali badania
Metodologia u Badanie realizowane jest za pomocą wywiadów telefonicznych przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. u Respondenci, to eksperci w dziedzinie mediów i reklamy, których o udział w badaniu poprosił magazyn Brief. u Osoby te stanowią panel ekspercki - biorą udział w kolejnych falach naszego przedsięwzięcia u W razie potrzeby panel ten uzupełniany jest przez kolejne osoby wskazane przez Brief. Wielkość próby- około 100 osób. Ostatnia fala badania przeprowadzona została w dniach
OBECNA SYTUACJA I OCZEKIWANIA
Jak ocenia Pan(i) obecną sytuację na rynku mediów i reklamy?
u Niezmiennie pozytywny wpływ na ocenę sytuacji na rynku reklamy i mediów ma bardzo dobra kondycja gospodarki w Polsce; –dobra sytuacja na rynku mediów i reklamy jest odzwierciedleniem dobrej sytuacji ekonomicznej kraju. u Potrzebę reklamy deklarują już nie tylko koncerny międzynarodowe, ale także mniejsze firmy; –widać niezwykłą aktywność firm, które dotychczas były nieobecne, firm lokalnych, o mniejszym zasięgu. –firmy produkcyjne (spożywcze, budowlane) wychodzą na zewnątrz, chcą się pokazać nie tylko w Polsce i zaczynają dostrzegać potrzebę komunikacji z rynkiem, potrzebę reklamy. u W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku powstają nowe agencje, w rezultacie rośnie konkurencja na rynku mediowym i reklamowym; –powstało dużo małych fajnych agencji. u Nasycenie tradycyjnych nośników reklamy powoduje otwarcie na nowe kanały reklamowe. –wykupione są czasy antenowe, wykupione są powierzchnie reklamowe w mediach, brakuje czasu antenowego. –coraz bardziej poszukiwane są różnego typu rozwiązania komunikacyjne (…) tutaj należy wymienić outdoor i Intenet. –dodanie nowych mediów jak Internet i mobile. –jest otwartość klientów na nowe media. –wydatki na reklamę internetową to jest jakiś absolutny boom. –…wejście w nowe formy, kiedyś luksusem wydawały się takie rzeczy jak ambit media. –coraz więcej pomysłów i kategorii marketingowych wykraczających poza tradycyjne ATL czy BTL.
Czy w ciągu najbliższych 3 miesięcy spodziewa się Pan(i), że sytuacja na rynku mediów i reklamy...?
u Oczekiwania dalszej poprawy sytuacji w branży niezmiennie wynikają z: –wiary w utrzymanie się dobrej koniunktury w przemyśle, a długoterminowo także z organizacji EURO »czeka nas 5 lat wzrostu gospodarczego, prawdopodobnie będzie to 7 lat, bo Euro 2012 będzie miało na to wpływ. –szykowanych zmian na rynku mediowym. »na rynku mediów szykują się do wyjścia duzi gracze tacy jak Rupert Murdoch ze swoim projektem z Pulsem, PolskaPresse szykuje nowy dziennik. »będą się rozwijali nowi gracze chociażby poprzez np. Telewizję Puls, generalnie małe telewizje małe media lokalne zaczną zdobywać rynki lokalne kosztem czasu przeznaczonego na media ogólnopolskie. u Jednocześnie wydaje się, że niższe wskazania niż ostatnio wynikają głównie ze: –zbliżającego się okresu wakacyjnego: »Ze względu na wakacje w okresie wakacyjnym, nie będzie nowych projektów i zleceń, ze względu na sezon. »jest to okres tzw. posezonowy, więc sądzę że te najbliższe 3 miesiące letnie, jak zwykle przyniosą zastój. »Bo idą wakacje i nikt nie będzie miał czasu żeby rozmawiać, spotykać się i omawiać budżety reklamowe.
Czy obecnie ma Pan(i) wrażenie, że w obecnych warunkach ekonomicznych...?
Opinie na temat rynku mediów i reklamy- porównanie fal-opinie zdecydowanie/raczej zgadzam się.
BRIEFINDEX
50-stagnacja
BRIEFINDEX i jego składowe
BRIEFINDEX - wyniki unormowane 100=średni BRIEFINDEX w roku 2004
BRIEFINDEX i jego składowe-wyniki unormowane 100=średni wynik w roku 2004
BRIEFINDEX a wskaźnik koniunktury w przemyśle
PODSUMOWANIE u Poziom BriefIndexu jest obecnie nieco niższy niż w ostatnim miesiącu; vs –W porównaniu do poprzedniej fali badania spadł przede wszystkim wskaźnik mówiący o oczekiwaniach rynku. »Wydaje się jednak, że ma to przede wszystkim charakter sezonowy, związany ze zbliżającymi się wakacjami. u Mimo wszystko wynik z czerwca 2007 (105.8) jest znacznie wyższy w porównaniu z tym samym przedurlopowym okresem lat ubiegłych (ca ). –Zdaniem ekspertów jest to wynik: »dobrej kondycji polskiej gospodarki, »umacnianiem się mniejszych polskich firm, »ruchu na rynku mediów: u poszukiwaniem nowych kanałów dotarcia z reklamą do wyznaczonych targetów. u Nowymi projektami (TV PLUS).
Opinie na temat festiwali i konkursów reklamowych
Festiwale o największe renomie w świecie i w Polsce Na świecieW Polsce
Opinie na temat festiwali i konkursów reklamowych nagrody uzyskiwane w międzynarodowych festiwalach i konkursach reklamowych są efektywnym narzędziem w pozyskiwaniu budżetów reklamowych dla agencji reklamowych w Polsce nagrody otrzymane na międzynarodowych konkursach lub festiwalach są dobrym narzędziem marketingowym umożliwiającym podniesienie prestiżu marki w Polsce nagrody uzyskiwane na międzynarodowych konkursach lub festiwalach przyczyniają się bezpośrednio do zwiększenia sprzedaży nagrodzonych marek w Polsce