WEBQUEST zaprojektowany przez Joannę Pytel i Marzenę Rokaszewicz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

Rady dla Słuchacza przygotowującego się do egzaminu maturalnego z języka polskiego.
PODSTAWA PROGRAMOWA JĘZYKA POLSKIEGO SZKOŁA PODSTAWOWA
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
ENGLISH AROUND THE WORLD
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI O BAŚNI
Kształcenie umiejętności redagowania pisemnych form wypowiedzi
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Temat: BUDOWA I ROLA UKŁADU ODDECHOWEGO
Nasza opowieść to opowieść o miłości. Zaczyna się jak większość takich historii, od żołnierzy na wielkiej wyprawie. O czyimś losie często decyduje przypadek.
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Aby dobrze pisać, trzeba dużo pisać
ENCYKLOPEDIE I SŁOWNIKI
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
Jak zbudowana jest książka popularnonaukowa?
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
FANTASTYKA W LITERATURZE
TURNIEJ WIEDZY O KSIĄŻCE dla klas II – III.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Autor: Paweł Sandulski
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Pracujemy metodą participatory video (PV) co oznacza, że: - My doradzamy, Wy tworzycie - sami wymyślacie scenariusz, sami kręcicie - musicie pracować razem!
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Zdjęcie H. Ch. Andersena, Braci Grimm
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
W baśniowym świecie.
Czytając możemy: poznawać nowe słowa; uczyć się, jak należy się zachowywać; uczyć się poprawnego pisania; poznawać dawne obyczaje i tradycje.
Szkoła Andersena ma wspomnienia ! Jakub A. kl.6d.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WEBQUEST zaprojektowany przez Joannę Pytel i Marzenę Rokaszewicz
Cechy dobrej prezentacji
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

WEBQUEST zaprojektowany przez Joannę Pytel i Marzenę Rokaszewicz Strona główna Wstęp Zadanie Proces Ewaluacja Konkluzja Źródła WEBQUEST zaprojektowany przez Joannę Pytel i Marzenę Rokaszewicz Baśń w plecaku dla uczniów klasy czwartej szkoły podstawowej

Wstęp Baśnie są bardziej prawdziwe nie dlatego, że mówią nam, że istnieją smoki… ale że uświadamiają, iż smoki można pokonać. Baśnie są bardziej niż prawdziwe. Smoki można pokonać. G. K. Chesterton Baśń ma historię niezwykle długą, głęboko zakorzenioną w kulturze przedhistorycznej. Jej początki silnie są związane z mitologią i wierzeniami ludzi. Prabaśń lub też baśń mityczna to najstarsza, pierwotna baśń, która była magiczną interpretacją rzeczywistości naszych praprzodków, nasycona czarodziejskimi elementami i wierzeniami w nadprzyrodzone zjawiska, składała się z luźno powiązanych wątków i motywów. Kolejnym etapem rozwoju baśni była baśń folklorystyczna lub też bajka fantastyczna, zwana również bajką ludową. Jej cechy to m.in.: przekaz ustny - z pokolenia na pokolenie, obecność przedmiotów magicznych (czarodziejskich), jak latający dywan, czapka niewidka, siedmiomilowe buty, fantastyczne postaci - nierzadko o nadprzyrodzonych zdolnościach, Waligóra i Wyrwidąb o nadludzkiej sile, smoki, bohaterzy znający mowę zwierząt, niezwykłe zdarzenia – śmierć przez skamienienie, stuletni sen. Po anonimowej baśni folklorystycznej nastała baśń literacka autorstwa konkretnego twórcy. Tak w wielkim skrócie przedstawiają się losy baśni, które dały początek nowemu gatunkowi - bajce.

Zadanie Waszym zadaniem jest zrobienie albumu, w którym zamieścicie: definicję baśni opracowanie baśni własnoręcznie wykonane ilustracje

Proces Zostaniecie podzieleni na 5 zespołów. W każdej grupie zostanie wybrany lider, który będzie czuwał nad sprawną pracą całej grupy i w przypadku trudności podczas realizacji zadania kontaktował się z nauczycielem. Każda grupa będzie odpowiedzialna za opracowanie jednej wylosowanej baśni. Na wykonanie zadania macie 3 tygodnie. Każda grupa: 1. Losuje jedną z następujących baśni: „Konik Garbusek” „O rybaku i złotej rybce” „Calineczka” „Dzielny ołowiany żołnierz” „Dzikie łabędzie” 2. Uważnie czyta baśń. 3. Podaje definicję baśni. 4. Sporządza plan wydarzeń. 5. Pisze samodzielnie streszczenie baśni. 6. Wypisuje głównych bohaterów baśni i opisuje kim byli. 7. Wykonuje 3 ilustracje dotyczące wylosowanej baśni. 8. Przygotowuje wystąpienie, w którym przedstawia treść baśni i zachęca słuchaczy do przeczytania baśni (wyznaczcie do tego jedną lub dwie osoby, przygotowane przez Was wystąpienie możecie wzbogacić reprodukcjami lub innymi ciekawymi materiałami – ważne, abyście zainteresowali słuchaczy).

Ewaluacja na ocenę waszej pracy wpłynie: 1. Umiejętność pracy w grupie, zaangażowanie – 1 punkt 2. Wykonanie zadania w terminie – 1 punkt 3. Definicja – 1 punkt 4. Plan wydarzeń – 5 punktów Selekcjonujecie materiał (przedstawiacie tylko najważniejsze informacje). Zapisujecie wydarzenia chronologicznie. Posługujecie się jednym typem wypowiedzenia - równoważnikiem zdania lub zdaniem pojedynczym. Wypowiadacie się zgodnie z normą językową. Nie popełniacie błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. 5. Streszczenie – 5 punktów Piszecie pracę na temat. Selekcjonujecie materiał. Zwięźle ujmujecie informacje. Przedstawiacie wydarzenia w porządku chronologicznym. Uwzględniacie związki przyczynowo-skutkowe. Tworzycie spójny tekst. Dbacie o poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną. 6. Bohaterowie – 2 punkty Podajecie bohaterów występujących w baśni. Scharakteryzujecie bohaterów. 7. Ilustracje – 3 punkty Estetyka wykonania. Wkład pracy. Dostosowanie ilustracji do treści. 8. Wystąpienie – 5 punktów Wypowiedź dokładnie wyczerpuje temat. Tekst ma właściwą kompozycję trójdzielną (część wstępna, rozwinięcie, zakończenie). Poszczególne części przemówienia są ze sobą powiązane treściowo. Wypowiedź jest poprawna językowo. Styl wypowiedzi jest dostosowany do sytuacji komunikacyjnej (formuły wstępu i zakończenia, bezpośrednie zwroty do odbiorcy wypowiedzi).

Możliwa ilość punktów do zdobycia wraz z ocenami punkty celujący 22 – 23 bardzo dobry 19 – 21 dobry 16 – 18 dostateczny 11 – 15 dopuszczający 6 – 10 niedostateczny 0 – 5

Konkluzja Celem Waszego zadania było poznanie jednych z najpiękniejszych baśni. Wkroczyliście w świat magii, pełnego wróżek, dziwnych stworzeń i niezwykłych zdarzeń. Poza tym nabyliście umiejętność wyszukiwania i selekcjonowania informacji oraz prezentowania ich w ciekawej formie. Mogliście też wykazać się zdolnością pracy w grupie.

„Słownik języka polskiego” Źródła „Słownik języka polskiego” „Mocarni czarodzieje. Baśnie rosyjskie” („Konik Garbusek”, „ Baśń o rybaku i złotej rybce”) „Najpiękniejsze baśnie rosyjskie” („Konik Garbusek”, „ Baśń o rybaku i złotej rybce”) H. Ch. Andersen „Baśnie” („Calineczka”, „Dzikie łabędzie”, „Dzielny ołowiany żołnierz”) http://www.poema.art.pl/site/itm_70684_dzikie_labedzie.html http://czasdzieci.pl/czytanki/id,1059b-hans_christian_andersen.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Ba%C5%9B%C5%84