Motywacja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Wartość …. Oznacza że, coś jest cenne i godne pożądania oraz co stanowi (albo być powinno) przedmiot szczególnej troski oraz cel ludzkich dążeń, a także.
Zajęcia 3 Mgr Iryna Bilousova
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
Kierowanie twórczością w organizacji
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
FUNKCJA PERSONALNA.
dr Małgorzata Skrzek-Lubasińska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
Dobrostan w pracy.
PRAWA MOTYWACJI Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację Motywowanie wymaga celu Motywacja nie trwa wiecznie Motywacja wymaga uznania Współuczestnictwo.
Lider- Przywódca.
Jak budować więzi z dziećmi?
DROGA DO UZALEŻNIENIA.
OCZEKIWANIA PRACODAWCÓW WOBEC OSÓB 50+. Wskaźnik zatrudnienia osób (55-64)
Motywacja Spotkanie 3.
Recepta na sukces nauczyciela
Pozycja lidera – kierowanie
Techniki pracy z motywacją Zajęcia 4
Psychologia w zarządzaniu
WYKŁAD VII DOBROSTAN W PRACY.
Psychologia w zarządzaniu
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
AUTOMOTYWACJA.
„Aktywizacja zawodowa i społeczna repatriantów w Województwie Łódzkim”
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Tablica motywacyjna – sposób na motywację mojego dziecka
Zachowania agresywne uczniów - dane z ewaluacji zewnętrznej w szkołach.
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Wartości w życiu człowieka
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Zastosowanie techniki Motywacyjnej Analizy Potencjału Pracowniczego (MAPP) na bazie systemu w wersji MAPP3 Konferencja “Skuteczna rekrutacja – intuicja,
Co to jest wolontariat? ?.
Pytanie 2: Czy lubisz uczyć się j.angielskiego? Dzieci bez dyslekcji Dzieci z dyslekcją 1.Czasami30%42% 2.Tak66%33% 3.Nie4%25% Wniosek: Więcej dzieci z.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Zapraszam, Zygmunt Korzeniewski. » Dlaczego jedni zostają premierami, szefami wielkich firm, a inni nie robią kariery? » Dlaczego ktoś o wysokim ilorazie.
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Cele Republiki Marzeń są jasno określone : Cele społeczne czyli misja * społeczna i zawodowa reintegracja osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, *
"Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim" Okres realizacji projektu:
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
 Inscenizacja „Które podejście jest pożądane w XXI wieku?” PJWSTK 2015/16.
Motywacja © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Rodzice nie muszą być samotni
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Psychologiczne skutki sytuacji kryzysowych i sposoby ich łagodzenia
Stres w pracy nauczyciela
Zachowania organizacyjne 2 i 3
Praca ze stopniami czyli jak stymulować wszechstronny rozwój
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Proces przewodzenia i kontrolowania
TEORIE I MODELE MOTYWOWANIA
Motywacja w sporcie.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Psychologia w zarządzaniu
EWALUACJA WEWNĘTRZNA FAŁĘCKA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA CECHOWA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

Motywacja

Podstawy wiedzy o motywacji Motywacja to odczuwalne, silne i wyraźne pragnienie lub potrzeba, któremu/ której towarzyszy działanie zorientowane na cel. Brak motywacji to najczęściej brak działania mimo pragnień i potrzeb, brak sprecyzowanych pragnień i potrzeb, brak planu realizacji celów lub poczucie ich niskiej ważności.

Zasady motywacji wg T. Lowe Każdy motywuje się inaczej. Rzeczy, które inspirują i emocjonują jeden typ motywacyjny, mogą zniechęcać inny. To, co motywuje jedną osobę, może demotywować inną. Źródło: T. Lowe, Zmotywuj się!..., tłum. J. Majdecka, Poznań 2010, s. 17.

Ogólne czynniki motywacyjne (wg T. Lowe) 2, Potrzeba stabilizacji, stałości 2, Potrzeba zmian 3, Nagrody wewnętrzne uznanie 3, Nagrody zewnętrzne wynagro-dzenie 1, Dążenie do wydajności, rywalizacji 1, Dążenie do kontaktów, współ-pracy Dążenia – to wewnętrzna siła, która motywuje do działania. Potrzeby – to podstawowe wymagania, które muszą zostać spełnione, aby dana osoba mogła się realizować. Nagrody – to preferowane „wynagrodzenie”, którego oczekujemy za realizację zadania – materialny, duchowy i psychologiczny środek płatniczy w zamian za dobre wyniki. 1, Dążenia 2, Potrzeby 3, Nagrody

Sześć elementów motywacji (wg T. Lowe) 1, Dążenia: Jesteś zorientowany/-a na kontakty z inni, lubisz współpracować. Jesteś zorientowany/-a na rywalizację, lubisz rywalizować. 2, Potrzeby: Jesteś zorientowany/-a na stabilizację, pragniesz konsekwencji i ustalonego porządku, preferujesz stałe warunki. Jesteś zorientowany/-a na zmianę, pobudzają Cię nowe doświadczenia, a zmiany dodają energii. 3, Nagrody: Jesteś zorientowany/-a na uznanie innych, oczekujesz akceptacji i czucia się potrzebnym/-ą innym. Jesteś zorientowany/-a na wynagrodzenie, nagrodę zewnętrzną, np. pieniądze, awans.

Dziękuję za poświęcony czas!