Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ku lepszej przyszłości”
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
szkół ponadgimnazjalnych
Moje przyszłe gimnazjum- „KSO” EDUKATOR
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ZMIANY W KSZTAŁCENIU PONADGIMNAZJALNYM od roku szkolnego 2012/2013
SZKOŁY JAGIELOŃSKIE. Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
OFERTA EDUKACYJNA ZS W OSTASZEWIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Indywidualne nauczanie
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
Cztery sposoby realizacji zajęć fakultatywnych
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Kryteria uzyskania certyfikatu - aktywność fizyczna PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy

Co wpłynęło na decyzję: ograniczenie liczby godzin wynikające z wdrożenia bonu organizacyjnego – utworzenie dwóch klas o liczebności 23 uczniów oraz dwóch klas o liczebności 27 uczniów, spełnienie oczekiwań rodziców, dbałość o wysoki poziom nauczania,

Co wpłynęło na decyzję: spełnienie wymagań rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych: […] w gimnazjum […] podział na grupy jest obowiązkowy m.in. na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z języków obcych, jeżeli oddział liczy więcej niż 24 uczniów. Zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej, międzyoddziałowej lub międzyklasowej liczącej nie więcej niż 24 uczniów. Przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego.

Podjęte działania: poinformowanie rodziców o sposobie organizacji nauczania języka angielskiego w dwóch klasach pierwszych gimnazjum – utworzenie trzech grup międzyoddziałowych, opracowanie i przeprowadzenie testu, którego wyniki były podstawą zakwalifikowania do odpowiedniej grupy zaawansowania językowego, dostosowanie wymagań w poszczególnych grupach do możliwości uczniów, zorganizowanie imprezy integrującej klasy – wyjazd rekreacyjno-sportowy.

Realizacja motywowanie uczniów do udziału w konkursach językowych, praca metodą projektów, przygotowanie do działalności w kole teatralnym anglojęzycznym, motywowanie do komunikowania się w języku angielskim poprzez organizację spotkań z wolontariuszami EVS z WIATRAKA, przygotowanie do realizacji projektu w ramach wymiany międzynarodowej.

Realizacja Organizacja zajęć: każdej grupie został przydzielony inny nauczyciel, w planie lekcji zajęcia są zaplanowane w tym samym czasie, zajęcia odbywają się na pierwszych lub ostatnich lekcjach.

Wnioski: Mocne strony: różnicowanie stopnia trudności zadań w zależności od możliwości uczniów, przygotowanie oferty na odpowiedni poziom wymagań i wdrażanie zaplanowanych działań, wzmocnienie motywacji do nauki, przełamywanie oporów, większa otwartość na mówienie w grupie najmniej zaawansowanej, spełnienie zaleceń wynikających z prawa oświatowego, zadowolenie rodziców.

Wnioski: Słabe strony: dezorganizacja zajęć w przypadku nieobecności jednej z klas w szkole, utrudnienia organizacyjne – wypełnianie dokumentacji, planowanie prac klasowych, niezdrowa rywalizacja między uczniami różnych klas (szczególnie w grupie zaawansowanej), problem z aktywnością w grupie o najniższych umiejętnościach,

Dziękuję za uwagę. Życzę inspirujących pomysłów i satysfakcji w trakcie ich realizacji.