Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Asertywność.
Advertisements

Wykorzystanie w szkole
Demokracja w szkole.
czyli sztuka mówienia NIE!
ANKIETA Segregacja śmieci.
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Analiza wyników ankiety
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Wyniki ankiety opracowała Jolanta Sieplińska
Prawa i obowiązki ucznia
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
czyli znaczenie słowa NIE!
Analiza ankiety dotyczącej żywienia w stołówce szkolnej
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Do naszej szkoły w klasach IV-VI uczęszcza : 50 chłopców 62 dziewczęta Niewielką przewagę stanowią dziewczęta.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
Wyniki ankiety OPRACOWANIE : mgr Anna Krzewniak
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
„Uśmiechnij się i bądź pogodny…”
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Pierwsza pomoc przedmedyczna
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
w praktyce pedagogicznej
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Analiza wyników ankiety o hałasie.
ELEKTROWNIE WIATROWE.
Raport z ewaluacji wewnętrznej
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
ASERTYWNOŚĆ.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Postawa asertywna.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Test z komentarzem Postawa życiowa.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK ZESPÓŁ SZKÓŁ W STRACHOSŁAWIU.
ASERTYWNOŚĆ AGRESJA ULEGŁOŚĆ
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Stowarzyszenie Psychoedukacji i Terapii „EVOLUTIO” zaprasza do udziału w BEZPŁATNYM: Treningu asertywności   DZIĘKI UDZIAŁOWI W TRENINGU: - poznasz uniwersalne.
Procenty wokół nas.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Co chcieliśmy osiągnąć?
Co oznacza zachowanie asertywne ?
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska A n k i e t a Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska

Któż by nie chciał odnieść sukcesu, będąc jednocześnie lubianym i szanowanym?

O ile prostsze byłoby życie, gdybyśmy podejmując decyzje, nie musieli zastanawiać się, co pomyślą inni i bez obaw mogli otwarcie okazywać swoje uczucia?

Czy jest to możliwe?

T a k.

Dzięki ASERTYWNOŚCI.

Asertywność to: umiejętność wyrażania opinii, krytyki, potrzeb, życzeń, poczucia winy, umiejętność odmawiania w sposób nieraniący innych, umiejętność przyjmowania krytyki, ocen i pochwał, elastyczność zachowania, świadomość siebie (wad, zalet, opinii), wrażliwość na innych ludzi, stanowczość.

Osoba asertywna ma jasno określony cel, potrafi kontrolować własne emocje, nie poddaje się zbyt łatwo manipulacjom i naciskom emocjonalnym innych osób.

W listopadzie 2007 r w Zespole Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach przeprowadzona została ankieta dotycząca asertywności.

Grupa badawcza: Uczniowie Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach Ilość osób: 91

Cel ankiety: Określenie poziomu asertywności wśród uczniów ZMSP w Siedlcach.

Ankieta była anonimowa.

Pytania Ankieta zawierała 20 pytań 10 pytań-dotyczyło relacji badanego z innymi ludźmi (część 1) 10 pytań-dotyczyło poczucia własnej wartości i respektowania praw innych osób (część 2)

Odpowiedzi:

Część pierwsza- dotycząca relacji badanych uczniów z innymi ludźmi. Przewaga odpowiedzi: ZAWSZE, PRZEWAŻNIE wskazuje na wysoki poziom asertywności badanego w relacjach z innymi ludźmi.

Analiza wyników: część pierwsza ankiety: Asertywności badanych uczniów w relacjach z innymi ludźmi.

Asertywność badanych uczniów w ogólnych relacjach z innymi ludźmi.

W ogólnych relacjach z innymi ludźmi: Wnioski: W ogólnych relacjach z innymi ludźmi: 64% uczniów ZMSP JEST ASERTYWNYCH.

Asertywność badanych uczniów w relacjach z członkami rodziny.

W relacjach z członkami rodziny Wnioski: W relacjach z członkami rodziny 64% uczniów ZMSP JEST ASERTYWNYCH.

Asertywność badanych uczniów w relacjach z innymi ludźmi w szkole.

W relacjach z innymi ludźmi Wnioski: W relacjach z innymi ludźmi w szkole 58% uczniów ZMSP JEST ASERTYWNYCH.

Relacje z innymi ludźmi wśród młodzieży Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach

Analiza wyników Część druga ankiety Dotycząca poczucia własnej wartości i respektowania praw innych.

Przewaga odpowiedzi: RZADKO, NIGDY Część druga- dotycząca poczucia własnej godności, wartości i respektowaniu praw innych ludzi. Przewaga odpowiedzi: RZADKO, NIGDY wskazuje na wysoki poziom asertywności badanego w relacjach z innymi ludźmi.

Poczucie własnej wartości, godności i poszanowanie praw innych ludzi w ogólnych relacjach z innymi ludźmi .

Wnioski: W ogólnym poczuciu własnej wartości, godności i respektowaniu praw innych osób tylko 36% uczniów ZMSP JEST ASERTYWNYCH.

Poczucie własnej wartości, godności i respektowania praw innych w relacjach z innymi ludźmi w szkole.

W relacjach z innymi ludźmi w szkole Wnioski: W relacjach z innymi ludźmi w szkole tylko 35% młodzieży ZMSP ma poczucie własnej wartości, godności i respektuje prawa innych osób.

Poczucie własnej wartości w relacjach z członkami rodziny.

W relacjach z członkami rodziny Wnioski: W relacjach z członkami rodziny tylko 35% uczniów ma poczucie własnej wartości, godności i respektuje prawa domowników.

Poczucie własnej wartości, godności i respektowanie praw innych osób wśród młodzieży Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach

Zestawienie części pierwszej i drugiej ankiety dotyczącej asertywności.

Podsumowanie ankiety: Większość młodzieży ZMSP w Siedlcach możemy określić jako asertywną-60% Większość młodzieży jest asertywna w relacjach z innymi ludźmi- 60% Mniejszą asertywność wykazuje młodzież w poczuciu własnej wartości, godności i respektowaniu praw innych-35%

Wnioski: Pracuj nad poczuciem własnej wartości, godności i respektowaniem praw innych

używaj otwarcie słów TAK i NIE.

Gdy jesteś atakowany - broń się.

Nie pozwalaj na naruszanie Twojej godności osobistej.

masz prawo być sobą, nie wstydź się siebie, nawet jeśli popełniasz błędy.

Mów jasno i wprost, o co Ci chodzi.

Pytaj otwarcie, gdy czegoś nie rozumiesz.

Zwróć uwagę by realizować swoje zamiary nie krzywdząc innych.

Przyznaj innym dokładnie takie same prawa do asertywnego zachowania, jakie przyznajesz sobie.