Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
Advertisements

Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
SLO STO w Małej Wsi GASI POŻARY
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
Liceum ogólnokształcące – profil strażacki 3 lata nauki
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Regulacje prawne z zakresu ochrony pracy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
SYSTEM RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROFIL BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE (POLICYJNY)
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
POLICJA.
Zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy
ZAPRASZAMY DO PODJĘCIA NAUKI W NASZEJ SZKOLE! BLISKO! BEZPIECZNIE! ZNAJDZIESZ NAS NA STRONIE ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT.
Opracował J. Stryjkowski
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
SYSTEM SZKOLENIA CZŁONKÓW OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH BIORĄCYCH BEZPOŚREDNI UDZIAŁ W DZIAŁANIACH RATOWNICZYCH.
Harcerska Szkoła Ratownictwa
3. OGÓLNOPOLSKIE FORUM SZKÓŁ KRAKÓW R
STRUKTURA ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W CZAPLINKU
Kształtowanie bezpieczeństwa na przykładzie dobrych praktyk w szkole Wejherowo 2010.
Straż Leśna.
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
KLASA POLICYJNA ROK SZKOLNY 2011/2012
IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2014/2015
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni v09.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kasprowicza Nietążkowo ul. Dudycza Śmigiel tel., tel./fax woj. wielkopolskie
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 11 WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI.
XII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Zespół Szkół w Wojkowicach ul. Źrałków 1, Wojkowice, tel: (032) Liceum Ogólnokształcące.
III Liceum Ogólnokształcące im. Lucjana Szenwalda w Dąbrowie Górniczej.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI DZIAŁAŃ W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI BEZPIECZNE WAKACJE 2013.
XLII Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 4 im. Ireny Sendlerowej Łódź ul. Stawowa 28.
Oferta edukacyjna Zespołu Szkół w Czudcu na rok szkolny 2016/2017.
„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) . A tak to się zaczęło……..
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Sportowe Liceum Ogólnokształcące D1
SZKOLENIE Z ZAKRESU OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ dla Rad Pedagogicznych
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Bezpieczeństwo drogowe dla dzieci i młodzieży
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Współpraca klas o profilu policyjnym z:
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Od września 2018 roku Szkoła Podstawowa nr 48 Mistrzostwa Sportowego razem z III Liceum Ogólnokształcącym Mistrzostwa Sportowego im. Bolesława Prusa tworzy.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie Innowacje pedagogiczne Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie

W skład Zespołu wchodzi: Liceum Ogólnokształcące 440 uczniów Gimnazjum 180 uczniów Internat 80 uczniów

Obiekty sportowe Hala sportowa z trybunami na 450 osób Kryta pływalnia o wymiarach 25x12,5m Boiska szkolne Siłownia z urządzeniami do rehabilitacji

Kadra szkoły Edukacja językowa 60 nauczycieli z pełnymi kwalifikacjami 42 na pełnych etatach 18 niepełnozatrudnionych Edukacja językowa Język angielski Język niemiecki Język hiszpański Język włoski

Realizowane innowacje - 81 uczniów Elementy Ratownictwa Medycznego – 142 uczniów Elementy Funkcjonowania Policji - 61 uczniów Elementy wiedzy o Straży Pożarnej

Elementy funkcjonowania Policji . Klasa I Klasa I d – 27 osób Klasa I e – 30 osób Klasa II Klasa II d – 30 osób Klasa III Klasa III d – 29 osób Klasa III e – 26 osób

Cele edukacyjne Przyswojenie wiedzy z zakresu organizacji Policji, historii, zakresu uprawnień, etyki zawodowej, obowiązków i praw, współpracy międzynarodowej, dokumentowanie pracy Policji, prawa karnego, ratownictwa przedmedycznego, podstaw ruchu drogowego i wodnego Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu psychologii: komunikacja interpersonalna, zasady negocjacji Zapoznanie z działalnością i strukturą organów administracji państwowej realizacji zadania z zakresu ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa osób i mienia. Nabycie umiejętności postępowania z bronią palną. Rozwój ogólnej sprawności fizycznej w zakresie użycia siły fizycznej i innych środków w celu odparcia zamachu na dobro chronione lub ujęcia sprawcy czynu zabronionego. Przygotowanie do testów psychologicznych i sprawnościowych w procesie rekrutacji na pracownika ochrony lub policji. Przyswojenie wartości oraz norm życia społecznego. Identyfikowanie się z postawą obywatela własnego kraju.

Zadania szkoły 1. Zapewnienie bazy dydaktycznej do realizacji celów edukacyjnych i umożliwienie współpracy z organami administracji państwowej i organizacjami społecznymi: Policja, Straż Pożarna, Pogotowie Ratunkowe, Sąd Grodzki, WOPR. 2. Prowadzenie zajęć lekcyjnych umożliwiających zdobycie pożądanych umiejętności. 3. Umożliwienie zdobycia dodatkowych umiejętności z zakresu: ratownictwa medycznego, ruchu drogowego – organizacja kursów szkoleniowych.

Treści kształcenia 1. Historia i struktury organizacyjne Policji w Polsce. 2. Ustawa o Policji. 3. Zasady pełnienia służby 4. Korpusy i stopnie policyjne 5. Zakres uprawnień Policji. 6. Obowiązki i prawa policjanta. 7. Środki przymusu bezpośredniego. 8. Integracja europejska i współpraca międzynarodowa polskiej Policji. 9. Łączność w Policji. 10. Kryminalistyka. 11. Dokumentowanie pracy policjanta. 12. Patologie społeczne. 13. Prawo karne i wykroczeń.

Standardy osiągnięć W wyniku realizacji podstawowych treści programowych uczeń powinien znać podstawowe akty prawne dotyczące działalności Policji. Przyswoić wiedzę z zakresu historii i struktur organizacyjnych Policji. Wdrażać określone procedury postępowania w przypadkach łamania prawa w odniesieniu do sytuacji typowych i problemowych. Zdobywać wiedzę ogólną dotyczącą: korpusów i stopni policyjnych. Podnieść swoją sprawność fizyczną szczególnie w kategoriach motorycznych takich jak: szybkość, koordynacja, czas reakcji, zwinność, gibkość, pływanie. Zdobyć wiedzę z zakresu ratownictwa medycznego. Nabyć określone wzory postępowania (dyscyplina, odpowiedzialność, odwaga, tolerancja, opanowanie). Zdobyć podstawową wiedzę z zakresu integracji europejskiej i współpracy międzynarodowej polskiej Policji. Identyfikować się z wzorem osobowym funkcjonariusza Policji. Zdobyć wiedzę z zakresu kryminalistyki. Zdobyć wiedzę z zakresu dokumentacji pracy policjanta i umieć zastosować ją w praktyce. Znać podstawowe akty prawne dotyczące prawa karnego. Umiejętność radzenia sobie i rozpoznawania patologii społecznych. Wchodzić w interakcje społeczne, pełniąc rolę funkcjonariusza Policji. Przyswoić zasady, normy, wartości odpowiadającej postawie obywatelskiej.

Realizacja celów edukacyjnych W trakcie zajęć z przedmiotu Elementy wiedzy o Policji Zajęć pozalekcyjnych (strzelanie, pokazy różnych formacji Policji, kursy pierwszej pomocy itp.) Organizowanych przez szkołę 0bozów policyjnych

Prezentacje różnych formacji Policji

Prezentacje różnych formacji Policji

Pokazy powiązanych służb

Pokazy powiązanych służb

Obozy policyjne

Zajęcia podczas obozów policyjnych