Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami 2 września 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola Krajowego Forum Wodnego
Advertisements

Najważniejsze zmiany w Ustawie o pożytku publicznym
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Organizacje pozarządowe
Założenia do projektu ustawy
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Koncepcja utworzenia Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
Informacja nt. stanu prac nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie KSOW oraz zarządzenia w sprawie powołania Grupy Roboczej ds. KSOW.
Statut Młodzieżowej Rady Gminy Moszczenica
Funkcjonowanie Wojewódzkich Komisji Dialogu Społecznego reguluje: – ustawa z dnia 6 lipca 2001 r. o Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-Gospodarczych.
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Powoływanie Rady Pracowników
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Procedura przyjmowania dokumentów rządowych według nowego Regulaminu pracy Rady Ministrów Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w.
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Rząd i prezydent.
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Jakie warunki pracy nauczyciela? Warszawa, 4 październik 2010 r.
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
2 Projekt CWDR Rekomendacje dla WKDS Projekt 2011 – 2012 Geneza projektu.
Regionalny Program Operacyjny
Regulamin Prac Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Dolnośląskiego ZMIANA §7 Procedury pisemne Wydział Europejskiego.
II WYDZIAŁOWA KONFERENCJA KÓŁ NAUKOWYCH „WOJEWÓDZTWO, REGION – REGIONALIZACJA – 15 LAT PO REFORMIE TERYTORIALNEJ I ADMINISTRACYJNEJ Pomoc społeczna jako.
Zagadnienie prawno-organizacyjne funkcjonowania Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
X Uniwersyteckie Forum Związkowe Rokowania zbiorowe prowadzone przez NSZZ „Solidarność” stan obecny i przyszłość - wybrane aktualne zagadnienia dr Anna.
Ustrój samorządu terytorialnego
Książki naszych marzeń
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Petycja Twoje Prawo.
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
Właściwość sądów administracyjnych
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
Grupa Tematyczna ds. młodzieży na obszarach wiejskich Dotychczasowa działalność oraz obecne obszary działania.
1.  Uchwała KK NSRO nr 4 z 14 kwietnia 2008 r.  Zmiana uchwałą nr 18 z 12 sierpnia 2008 r.  Członkowie Grupy: › 4 z administracji rządowej (Zastępca.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach Zasady składania i tryb rozpatrywania petycji.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Organy kontrolne ZNP wyciąg ze Statutu. Wyciąg ze Statutu Art Organami kontrolnymi ZNP są: - Główna Komisja Rewizyjna, - Komisja Rewizyjna Szkolnictwa.
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.
Konferencja prasowa Podsekretarza Stanu Ryszarda Zarudzkiego Warszawa, 31 sierpnia 2016 r.
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Rada Dialogu Społecznego: ’face lifting’ czy realna zmiana?
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
ZESPÓŁ EKSPERCKI DS. EUROPEJSKIEJ I KRAJOWEJ POLITYKI STRUKTURALNEJ RP
Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Książki naszych marzeń
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami 2 września 2015 r.

Kluczowa zmiana w nowej ustawie Trójstronna Komisja ds. Społeczno- Gospodarczych Rada Dialogu Społecznego Wojewódzkie Komisje Dialogu Społecznego Wojewódzkie Rady Dialogu Społecznego

Cele RDS Prowadzenie dialogu dla zapewnienia warunków rozwoju społeczno-gospodarczego oraz zwiększenia konkurencyjności polskiej gospodarki i spójności społecznej Działanie na rzecz poprawy jakości formułowania i wdrażania polityk oraz strategii społeczno- gospodarczych, a także budowania wokół nich społecznego porozumienia Działanie na rzecz realizacji zasady partycypacji i solidarności społecznej w zakresie stosunków zatrudnienia

Kompetencje RDS  przygotowywanie projektów legislacyjnych, które będą obligatoryjnie rozpatrywane przez Radę Ministrów, a ich nieprzyjęcie wymagać będzie przedstawienia pisemnego uzasadnienia (tzw. quasi inicjatywa ustawodawcza);  występowanie do właściwego ministra z wnioskiem o wydanie lub zmianę aktu prawnego (minister będzie miał obowiązek udzielenia odpowiedzi w terminie 2 miesięcy);  opiniowanie rządowych projektów aktów prawnych (w tym ustawy budżetowej czy propozycji dotyczącej wysokości płacy minimalnej na kolejny rok);  występowanie z wnioskiem do Rady Ministrów o przeprowadzenie wysłuchania publicznego w sprawie projektu aktu normatywnego;  kierowanie zapytań do właściwych ministrów, którzy będą musieli udzielić odpowiedzi w terminie 30 dni;  występowanie do Sądu Najwyższego z wnioskiem o rozstrzygnięcie zagadnienia prawnego, budzącego wątpliwości w orzecznictwie;  Rada Ministrów musi przedstawiać RDS do 20 stycznia każdego roku wykaz prac legislacyjnych i programowych rządu.

Struktura organizacyjna instytucji dialogu społecznego Prezydium Przewodniczący Zespoły problemowe Biuro Członkowie

Kompetencje Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego  Wyrażanie opinii w sprawach objętych zakresem zadań związków zawodowych lub organizacji pracodawców, będących w kompetencji administracji rządowej i samorządowej z terenu województwa.  Opiniowanie projektów strategii rozwoju województwa i programów w zakresie objętym zadaniami związków zawodowych i organizacji pracodawców oraz sprawozdania z ich realizacji.  Rozpatrywanie spraw o zasięgu wojewódzkim, które zostały przekazane przez RDS.  Wnioski zawierające stanowiska dotyczące rekomendacji rozwiązań i propozycji zmian prawnych WRDS przekazuje RDS, która w terminie 30 dni informuje o sposobie rozpatrzenia wniosku. Organ administracji publicznej po otrzymaniu stanowiska WRDS odnosi się do niego pisemnie w terminie 30 dni.  Rozpatrywanie spraw społeczno-gospodarczych powodujących konflikty między pracodawcami i pracownikami, jeżeli WRDS uzna je za istotne dla zachowania pokoju społecznego.

Zasady funkcjonowania WRDS Skład: marszałek województwa, wojewoda, przedstawiciele reprezentatywnych organizacji pracodawców (w tym Pracodawców RP) oraz związków zawodowych Członków powołuje marszałek województwa Funkcja przewodniczącego jest rotacyjna, a jego kadencja trwa rok Możliwość zapraszania do udziału w posiedzeniach przedstawicieli powiatów i gmin z terenu województwa Członkowie mogą na posiedzeniach korzystać z pomocy zaproszonych przez siebie doradców

Przepisy przejściowe WKDS działają do dnia powołania pierwszych składów WRDS, nie dłużej jednak niż przez 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy Sprawy niezakończone przed dniem wejścia w życie ustawy przejmują odpowiednie WRDS W przypadku niepowołania WRDS sprawy prowadzone przez odpowiednią WKDS przejmuje RDS

Harmonogram DataDziałanie 11 września 2015 r.Ustawa o RDS wejdzie w życie wrzesień 2015 r.Ustalenie regulaminu RDS wrzesień/październik 2015 r. Wybór pierwszego przewodniczącego RDS i przewodniczących zespołów problemowych wrzesień/październik 2015 r. Powołanie członków RDS (6 przedstawicieli) oraz jej zespołów problemowych, a także członków WRDS październik 2015 r.Rozpoczęcie działalności przez RDS i WRDS

Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami

Potrzeba intensyfikacji współpracy z partnerami regionalnymi wynika z Decentralizacji dialogu Wzmocnienia dialogu na poziomie regionalnym Nowych kompetencji instytucji dialogu Potrzeby konsolidacji środowiska pracodawców

Zmiany w zakresie reprezentatywności organizacji pracodawców Nowa ustawa zmienia przepisy dotyczące reprezentatywności organizacji pracodawców. W celu konsolidacji środowiska pracodawców został wprowadzony wymóg posiadania wśród członków regionalnych organizacji pracodawców o charakterze ponadbranżowym, mających swoje siedziby w co najmniej połowie województw. Organizacje regionalne będą fundamentem działalności Pracodawców RP

Współpraca Pracodawców RP z regionalnymi partnerami PRP RDS WRDS Partnerzy regionalni PRPRDSWRDS

Podstawowe zasady współpracy Pracodawców RP z partnerami regionalnymi AktywnośćKomunikacjaWsparcie

Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami  Zwiększenie zaangażowania przedstawicieli Pracodawców RP w gremiach dialogowych.  Współpraca przedstawicieli Pracodawców RP z regionalnymi partnerami.  Współpraca merytoryczna Pracodawców RP z regionalnymi partnerami.  Wzmocnienie udziału partnerów regionalnych w procesie konsultacji społecznych.  Wsparcie partnerów regionalnych dla inicjatyw podejmowanych przez Pracodawców RP.  Wymiana informacji pozwalająca na poznanie stanowisk czy problemów.  Aktywna współpraca partnerów regionalnych z Biurem Pracodawców RP.

WRDS – szansa dla partnerów regionalnych Możliwość wniesienia spraw (problemów, propozycji) na forum WRDS Możliwość powołania w ramach WRDS zespołów problemowych Udział w procesie konsultacji społecznych Możliwość zawierania porozumień pomiędzy stronami WRDS Wpływ na rozstrzyganie konfliktów społeczno- gospodarczych w województwie Wpływ na działalność RDS (za pośrednictwem WRDS lub Pracodawców RP)

Współpraca partnerów regionalnych w ramach WRDS z

Zagadnienia merytoryczne dla instytucji dialogu społecznego Prawo pracyRynek pracyPodatkiZamówienia publiczneOchrona zdrowia

Partnerzy regionalni mogą mieć wpływ na Legislację Sytuację społeczno- gospodarczą w regionie Wykorzystanie środków finansowych Dialog społeczny

Dziękuję Arkadiusz Pączka Zastępca Dyrektora Generalnego Dyrektor Centrum Monitoringu Legislacji tel kom str. 20