TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-twinning w naszej szkole
Advertisements

W dniach 26 – 30 października 2009 r. w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Katowicach organizowaliśmy TYDZIEŃ eTWINNING.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Szkolny program profilaktyczny „Trzymaj formę”
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Drodzy uczniowie W roku szkolnym 2008\2009 rozpoczyna swoją działalność Koło Literackie.
10 września 2009 roku szkolny doradca zawodowy, p. B. Białożyt- Horzela, poinformowała Grono Pedagogiczne Gimnazjum nr 9 o możliwości zgłoszenia szkoły.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
PROJEKTU SOCRATES COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2006/2007, II semestr PROJEKTU SOCRATES.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ
Klasa V a i V b J ę zyk niemiecki J ę zyk niemiecki Zajęcia j. niemieckiego w czasie, których dzielimy się swoimi marzeniami dotyczącymi państw na świecie,
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Projekt Socrates Comenius Szkoła Podstawowa nr 69 Szkoła Mistrzostwa Sportowego im. Jarogniewa Drwęskiego w Poznaniu Temat projektu.
Sokrates Comenius Tiverton Primary School w Londynie października 2010.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Restrukturyzacja otoczenia szkoły Luty Maj 2009.
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
BE MY GUEST: GO ON A UNIQUE EUROPEAN STUDENT TOUR Partnerski projekt wielostronny szkół w ramach programu Comenius.
Wymiana polsko-niemiecka
W Zespole Szkół w Pałecznicy
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
ZADANIE 2 Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel.
Działania Komisji Europejskiej na rzecz zmniejszenia bezrobocia wśród osób młodych Oława, 29 października 2014 r.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
System edukacji w Polsce
Nasza szkoła wzięła udział w największym w Polsce programie edukacyjnym o tematyce bezpieczeństwa pod nazwą KLUB BEZPIECZNEGO PUCHATKA.
Gimnazjum nr 25 Zabrze prezentacja powstała pod kierunkiem mgr Anny Olszewskiej.
PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ - PROGRAM COMENIUS Projekt „Wordcrossing” Słupia 24 II - 1 III 2014.
E-Twinning project Christmas postcard Easter
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Akcja edukacyjna „Śniadanie daje moc”
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Zorganizowaliśmy 4-dniową ( października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
r r..  Przyjazd wszystkich grup partnerskich na Teneryfę.
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Brzeźnicy realizowali w bieżącym roku szkolnym 2014\15 projekt ekologiczny dotyczący problemu zużytych baterii – ich wpływu.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
SP 23 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Toruniu
Filmoteka szkolna akcja – się działo
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zaangażowanie społeczne
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Konsumeryzm i redukowanie odpadów Październik 2008- Styczeń 2009

PIERWSZE SPOTKANIE 19-24.10.2008 Nasze pierwsze spotkanie odbyło się w Colegio Infante Santo w Santarem (Portugalia) i C.P.Ntra.Sra. Del Socorro w Palomas (Hiszpania). Podczas tego spotkania nauczyciele ze szkół partnerskich poznali się oraz omówili szczegóły działań projektu na pierwszy semestr.

PIERWSZE SPOTKANIE 19-24.10.2008 Nauczyciele ze wszystkich krajów partnerskich mieli możliwość zapoznania się z portugalskim i hiszpańskim systemem edukacji oraz lepszego poznania kultury tych krajów.

KONKURS NA LOGO Przedmioty: - godzina wychowawcza: 1x45min (wychowawca klasy) - przyroda: 1x45min (nauczyciel przyrody) - informatyka: 2x45min (nauczyciel informatyki) 1. Wychowawca klasy poinformował uczniów na godzinie dyspozycyjnej o udziale szkoły w projekcie Comenius „Tworzenie szkół dla zrównoważonego rozwoju” oraz o konkursie na logo naszego projektu. Wychowawca wyjaśnił także dzieciom co to jest logo. 2. Następnie na lekcji przyrody uczniowie dowiedzieli się co to znaczy zrównoważony rozwój. 3. Nauczyciel informatyki pokazał dzieciom programy, w których można zaprojektować logo (Paint, Corel, Adobe Photoshop). Następnie uczniowie tworzyli swoje projekty w wybranym programie. 4. Spośród wszystkich prac uczniów zostały wybrane dwa najlepsze loga projektu. Komisję stanowiła grupa trzech nauczycieli: koordynatora projektu, nauczyciela przyrody oraz informatyki. 5. Wybrane loga wzięły udział w konkursie na logo projektu na pierwszym spotkaniu projektu, które odbyło się w Portugalii i Hiszpanii w październiku 2008 roku.

Dwa projekty logo wybrane w Polsce. KONKURS NA LOGO Dwa projekty logo wybrane w Polsce. Zwycięskim projektem zostało logo przygotowane przez dwie uczennice z Polski: Agnieszkę Głuszczyk i Dominikę Piechę.

DZIEŃ SEGREGACJI ODPADÓW Przed wykonaniem sondażu dotyczącego odpadów uczniowie mieli zebrać odpady produkowane w ich domach w ciągu dwóch dni (oprócz odpadów organicznych). Sondaż dotyczący odpadów odbył się w naszej szkole w ciągu jednego dnia, który nazwaliśmy „Dniem Segregacji Odpadów”. Było to 21 listopada 2008 roku.

DZIEŃ SEGREGACJI ODPADÓW Przedmioty: - zajęcia z wychowawcą klasy: 4x45min (wychowawca) - plastyka: 2x45min (wychowawca) - język polski: 1x45min (nauczyciel języka polskiego) Narzędzia: - odpady przyniesione przez uczniów (odpady plastikowe, metalowe drewniane, papierowe) - klej, drut, taśma klejąca 1. Zajęcia zostały poprzedzone przetłumaczeniem sondażu dotyczącego odpadów, który otrzymaliśmy od szkoły fińskiej. 2. Uczniowie zostali poinformowani o „Dniu Segregacji Odpadów” – o tym jak ten dzień będzie wyglądał oraz co mają przynieść na zajęcia w tym dniu.

DZIEŃ SEGREGACJI ODPADÓW 3. Każdy wychowawca przeprowadził z uczniami dyskusję dotyczącą odpadów: uczniowie podzielili przyniesione odpady ze względu na materiał, z jakiego są wykonane; wychowawca opowiedział dzieciom jak powstają przyniesione odpady oraz w jaki sposób można je powtórnie przetwarzać; uczniowie wypowiedzieli się w jaki sposób można ograniczyć ilość odpadów produkowanych w domu.

DZIEŃ SEGREGACJI ODPADÓW 4.Następnie dzieci wykonały różnego rodzaju prace plastyczne z przyniesionych odpadów (były to rożne zwierzęta, pojazdy kosmiczne, roboty, plakaty itp.). 5.Z wykonanych prac przygotowano wystawę, która została uwieczniona na zdjęciach.

DZIEŃ SEGREGACJI ODPADÓW Zdjęcia ze szkolnej wystawy.

DZIEŃ SEGREGACJI ODPADÓW 6. Po zaznajomieniu się z pochodzeniem odpadów uczniowie przygotowali na zajęciach języka polskiego wywiady z wybranymi odpadami, które następnie umieszczono w gazetce szkolnej.

KARTKI I DEKORACJE ŚWIĄTECZNE Przedmioty: plastyka: 2x45min (nauczyciel plastyki) Narzędzia: - kolorowe gazety - stare kartony - papier 1. Uczniowie pod nadzorem nauczyciela plastyki przygotowali kartki świąteczne dla szkół partnerskich z przyniesionych przez siebie odpadów. 2. Następnie wysłano przygotowane przez dzieci kartki do szkół w Portugalii, Hiszpanii, Grecji, Rumunii, Finlandii, Francji, Włoch oraz na Cypr.

Bajka o Decybelu Przedmioty: - przyroda: 1x45min (nauczyciel przyrody) - język polski: 2x45min (wychowawca, nauczyciel języka polskiego) - plastyka: 2x45min (nauczyciel plastyki) Narzędzia: - legendy polskie o potworach - papier do pisania i do rysowania - ołówki, kredki, mazaki 1. Omówiono z uczniami na lekcji przyrody problem hałasu: w jaki sposób powstaje, jakie niesie ze sobą zagrożenia, co zrobić aby zmniejszyć ilości produkowanego hałasu. 2. Omówiono z dziećmi na zajęciach z wychowawcą oraz nauczycielem języka polskiego legendy polskie, w których pojawiają się potwory (w jaki sposób skonstruowana jest taka bajka).

Bajka o Decybelu 3. Uczniowie głosowali na imię potwora zanieczyszczającego nasz kraj hałasem. 4. Następnie dzieci ułożyły plan bajki przy pomocy nauczyciela. 5. Na podstawie planu każdy uczeń napisał swoją wersję bajki o potworze wywołującym hałas. 6. Nauczyciele przeczytali wszystkie prace uczniów i ułożyli bajkę zawierającą elementy wielu prac uczniów. 7. Na zajęciach z plastyki dzieci ilustrowały bajkę o potworze. Z otrzymanych prac wybrano najlepsze, które trafiły do książeczki z bajkami.

DRUGIE SPOTKANIE 19-23.01.2009 Nasze drugie spotkanie odbyło się w Vasiliki Primary School w Trikali (Grecja). W spotkaniu tym uczestniczyli nauczyciele ze szkół partnerskich oraz uczniowie z Polski, Cypru, Hiszpanii i Rumunii. Podczas tego spotkania nauczyciele podsumowali działania projektu wykonane w pierwszym semestrze oraz omówili szczegóły związane z tematyką przewidzianą na drugi semestr: restrukturyzacją otoczenia szkoły.

Nauczyciele ze szkół partnesrkich. Uczniowie ze szkół partnerskich. DRUGIE SPOTKANIE 19-23.01.2009 Nauczyciele ze szkół partnesrkich. Uczniowie ze szkół partnerskich. Spotkanie z burmistrzem.

DRUGIE SPOTKANIE 19-23.01.2009 Nauczyciele i uczniowie zapoznali się z greckim systemem edukacji oraz grecką kulturą (szczególnie greckimi tańcami). Klasztor na Meteorach