EKOROZWÓJ -wysiłek dający korzyści

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ekorozwój.
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
PODJĘŁYŚMY SIĘ ZADANIA PRZEPROWADZENIA DEBATY NA TEMAT:
Akcje ekologiczne w Szkole Podstawowej w Łowiczku
Lokalny ekorozwój-XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Ekorozwój naszej okolicy
Dobra energia dla wszystkich. Dobra energia dla wszystkich.
Dzieci dla Ziemi - Fundacja Fundacja powstała w 2010 roku z inicjatywy osób, które dostrzegają wielkie potrzeby pogłębiania świadomości ekologicznej naszego.
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Autor: Jacek Kukawski III a
EKOWAT Robert Specht sp. j.
Projekt pt. „Co można zrobić z odpadami?”
Ekorozwój przestrzenny – przestrzeń wokół nas
Ekologiczna szkoła – prawda czy mit ?
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH ZAANGAŻOWANY W LOKALNY EKOROZWÓJ – OCENA DZIAŁAŃ SZKOŁY.
KOŁO PRZYRODNICZE ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA I ZDOLNOŚCI UCZNIÓW .
Lokalny ekorozwój - założenia, a rzeczywistość
Halina Skorupska, SP4 Poznań
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
Szkoła z energią.
PREZENTACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MAŁOGOSZCZU
Autorki: Karolina Bednarz i Patrycja Zielińska
Czy gimnazjaliści wiedzą jak właściwie postępować z odpadami?
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Programy ekologiczne w Powiecie Dzierżoniowskim Katarzyna Złotnicka Dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Ekologia naszymi oczami
Czy warto podejmować lokalne działania w zakresie ekologii?
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
EKOLOGIA- co i jak ? Sprawozdanie.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Szkoła Współpracy.
Nie bądź Łoś posprzątaj coś !
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
W Zespole Szkół w Pałecznicy
ELEKTROWNIE WIATROWE.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Gospodarka odpadami w Sopocie. Wariant 1 – zaproponowano metodę powierzchniową:  jeżeli odpady komunalne są zbierane w sposób selektywny, to opłata będzie.
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
1. Jakie czynniki uznaje Pani/Pan za najgorsze dla środowiska naturalnego?
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
„EKO – JA segregacja i recykling moją przyszłością”
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
Jestem przyjacielem lasu!
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
SPRZĄTANIE ŚWIATA 2014 TURYSTO! SZANUJ ŚRODOWISKO!
Jak chronić Ziemię? Projekt edukacyjny w klasie II szkoły podstawowej.
Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
„ODKRYWAMY CZYSTĄ POLSKĘ” SPRZĄTANIE ŚWIATA 2013.
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
OKA Ż KULTUR Ę I CHRO Ń NATUR Ę bo nasza gmina już być zaczyna.
W RÓŻANIE MALUCH I MŁODY DBA O OCHRONĘ PRZYRODY
Ekologia Prezentacja.
PROGRAM EKOLOGICZNY „MOJA EKOPRZYGODA” realizowany w ZSiP w Czerniewicach w roku szkolnym 2014/2015.
„Czysta energia w mieście” Konkurs dla szkół podstawowych w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” – VI edycja 2016.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
Moc zainstalowana OZE Rodzaj OZE Moc zainstalowana [MW] wg stanu * MW Biogaz103,487131,247162,241188,549212,497217,996.
Chcemy być szczupli, zdrowi i mądrzy. Warsztaty Ekologiczne Dbamy o naszą Ziemię.
EKOLOGIA.
Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Zapis prezentacji:

EKOROZWÓJ -wysiłek dający korzyści

Zacznijmy od podstaw: EKOROZWOJEM nazywamy rozwój społeczno-gospodarczy oparty na kryteriach ekologicznych. Rozwój gospodarczy oparty na eksploatacji zasobów odnawialnych (energia słoneczna, wiatr, rośliny uprawne, zwierzęta hodowlane itp.). Nie powoduje szkód w środowisku, uwzględnia uwarunkowania przyrodnicze i chroni podstawowe procesy ekologiczne. Celem ekorozwoju jest dążenie do zachowania równowagi ekologicznej w ekosystemach.

W ramach naszego projektu chcemy zaprezentować korzyści płynące z ekorozwoju w naszej wsi i nie tylko. W tym celu przedstawimy dokonane zadania i inwestycje z których korzystają mieszkańcy:

Akcja „NAKRĘTKA” Nasza szkoła bierze udział w akcji charytatywnej na rzecz osób niepełnosprawnych - przekazując zbierane przez uczniów nakrętki na zakup wózka inwalidzkiego. Zbierając nakrętki uczestniczymy w ekorozwoju, ponieważ poddaje się je recyklingowi.

Nasza szkoła otrzymała podziękowanie za zbiórkę plastikowych nakrętek na rzecz małej Natalki.

Nawet najmłodsi wiedzą, że… Kształtowanie właściwej postawy wobec środowiska należy rozpocząć od najmłodszych lat, bowiem świadomość człowieka kształtuje się przez całe życie, jednak jej podstawy każdy zdobywa w dzieciństwie i młodości, kiedy jest wrażliwy na wszystko co go otacza. Przeprowadziłyśmy lekcję z jedną z klas młodszych .Naszym celem było uświadomienie dzieciom, że segregacja śmieci jest bardzo ważna i dzięki niej mogą dbać o środowisko. Uczyłyśmy młodsze dzieci segregacji śmieci

Wraz z dziećmi przygotowaliśmy plakat dotyczący segregacji odpadów oraz rozdałyśmy im kolorowanki o tematyce ekologicznej.

Jezioro Kamienickie- pełne doświadczeń i korzyści… W ubiegłym roku nasza szkoła podjęła się realizacji projektu , którego głównym celem było podniesienie czystości wód tego jeziora. W tej sprawie przeprowadziłyśmy wywiad z panią Eweliną Wejer nauczycielką przyrody oraz opiekunem tego projektu. Dlaczego zdecydowała się Pani na udział w projekcie Jezioro Kamienickie- Nasze Jezioro? Wspólnie z nauczycielką biologii Panią Iwoną Tesmer zdecydowałyśmy się wziąć udział w projekcie, aby przybliżyć uczniom naszej szkoły oraz ich rodzicom problemy środowiska przyrodniczego najbliższej okolicy. Otrzymaliśmy dofinansowanie WFOŚiGW w Gdańsku, dzięki któremu mogliśmy prowadzić warsztaty, organizować konkursy dla uczniów z atrakcyjnymi nagrodami, ale także zakupiliśmy sprzęt do szkoły. Jakie były cele tego projektu? Zwiększenie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego własnego regionu, a w szczególności na temat naszych jezior. Podniesienie świadomości i odpowiedzialności za przyrodę wśród uczniów ale także wśród społeczności lokalnej.

Warsztaty: Czy pani zdaniem sytuacja jeziora się poprawiła? Wykonywaliśmy szereg analiz wód jeziora między innymi biologiczną i chemiczną. Wyniki tych badań wykazały , że jezioro Kamienickie znajduje się na granicy klasy II-III. Po rozmowach z pracownikami gminy dowiedzieliśmy się również, że zostały zlikwidowane nielegalne zrzuty ścieków. Myślę, że czystość jeziora na pewno się poprawiła, dlatego warto brać udział w tego typu projektach. Warsztaty:

Coroczne sprzątanie świata W naszej wsi organizujemy sprzątanie pobliskich wiosek i przydrożnych rowów. Dzięki temu nasza okolica jest czysta i zadbana.

Ochrona środowiska Wiemy, że środowisko w którym żyjemy jest dla nas bardzo ważne oraz chcemy aby było ono jak najlepsze dla mieszkańców aby wyrzucali śmieci do śmietników zamiast do lasów. Na ten temat przeprowadziłyśmy rozmowę z Panem Mariuszem Laska, który zajmuje się ochroną środowiska w naszej gminie. Co sądzi pan o „USTAWIE ŚMIECIOWEJ”? Czy według Pana ta ustawa to dobre rozwiązanie aby zachęcić mieszkańców naszej gminy do recyklingu? Stawki nakładane przez gminę zmuszą mieszkańców do segregacji śmieci. Opłaty będą nakładane w zależności od wielkości gospodarstwa oraz od liczby mieszkańców. Gmina zmusi obywateli, poprzez większe opłaty osobom, które nie będą segregowały odpadów. Jeszcze do niedawna w większych miejscowościach znajdowały się kontenery do segregacji śmieci, dlaczego zostały one zlikwidowane? Nie ma ich, ponieważ mieszkańcy nie segregowali ich prawidłowo-trafiało do nich wszystko. Odpady nie były segregowane. Zlikwidowane je, ale wprowadzono selektywną segregację śmieci w gospodarstwach domowych-do której mieszkańcy muszą się dostosować.

Ulotka naszej gminy-rady na odpady… EKOLOGIĘ TRZEBA PRZEŁOŻYĆ NA CZYNY-PRODUKOWAĆ MNIEJ ŚMIECI,OSZCZĘDZAĆ WODĘ TO NASZ STYL ŻYCIA.

Podatek śmieciowy W naszej gminie gminie Sierakowice samotna osoba za śmieci segregowane zapłaci 15 zł miesięcznie zaś 6 osobowa rodzina 54 zł. Radni uchwalili właśnie stawki. Jest to opłata ryczałtowa, a jej wysokość będzie zależała od liczby osób w gospodarstwie domowym. Zgodnie z ustalonymi stawkami w gminie Sierakowice miesięczny ryczałt za śmieci segregowane wyniesie: gospodarstwo 1 osobowe – 15 zł gospodarstwo 2 osobowe – 28 zł gospodarstwo 3 osobowe – 38 zł gospodarstwo 4 osobowe – 44 zł gospodarstwo 5 osobowe – 49 zł gospodarstwo 6 osobowe i większe – 54 zł Opłata za śmieci niesegregowane jest odpowiednio wyższa i wynosi: gospodarstwo 1 osobowe – 22,5 zł gospodarstwo 2 osobowe – 42 zł gospodarstwo 3 osobowe – 57 zł gospodarstwo 4 osobowe – 66 zł gospodarstwo 5 osobowe – 73,5 zł gospodarstwo 6 osobowe i większe – 81 zł

Kanalizacja w naszej gminie… Główną przesłanką do realizacji przedmiotowego projektu inwestycyjnego jest potrzeba ochrony potencjału przyrodniczego aglomeracji Sierakowice, w tym licznych Obszarów Natura 2000. Głównym celem inwestycji jest powstrzymanie przed dalszą degradacją wód powierzchniowych i podziemnych oraz poprawa warunków życia i zdrowia mieszkańców i turystów. Równie ważnym argumentem jest także spełnienie wymagań prawnych w zakresie zagospodarowania ścieków. Realizacja niniejszego projektu jest jednym z najważniejszych zadań, jakie obie gminy wyznaczyły sobie do realizacji w najbliższym czasie.

Makulatura W naszej okolicy znajduje się punkt w którym można oddać makulaturę. Dzięki temu papier zostaje oddany do recyklingu a przydrożne lasy są pozbawione odpadów. Zbiórka aluminium Puszki aluminiowe możemy również oddać w miejsce, gdzie nie będą one zanieczyszczać środowiska naturalnego. Nasza szkoła również prowadzić akcję zbieraniu puszek aluminiowych.

Odnawialne źródła energii… Na szkolnej przerwie wraz z kolegami i koleżankami przeprowadziłyśmy pogadanki na temat odnawialnych źródeł energii. Skupiliśmy uwagę na ich wykorzystaniu oraz źródeł z których one pochodzą. Aby podsumować nasze spotkanie każdemu z uczestników wręczyliśmy ulotkę na ten temat.

Wiatrak źródłem energii… Przeprowadziłyśmy wywiad z posiadaczami wiatraku dającego energię cieplną. 1)Dlaczego zdecydowali się państwo na wiatrak? Na wiatrak zdecydowaliśmy się z dwóch powodów: po pierwsze to hobby męża, a po drugie, że jest to pożyteczne ekologiczne urządzenie, które zmienia energię kinetyczną wiatru w energię elektryczną. 2)Jakie korzyści czerpiecie państwo z posiadania wiatraku? To niewielkie urządzenie, które stoi na naszej działce produkuje nam darmową energię elektryczną podgrzewając ciepłą wodę, która jest zawsze i w każdej chwili w zasięgu ręki, a także przynosi oszczędności w budżecie domowym. 3)Czy gmina jest otwarta na dofinansowania tego typu inwestycji? Nie wiemy a nawet nigdy się nie pytaliśmy czy nasza gmina posiada fundusze na małe wiatrowe elektrownie przydomowe. Chociaż warto to sprawdzić…

4)Dzięki takim inwestycjom bierzecie państwo udział w ekorozwoju, czy jesteście z tego zadowoleni? Dlaczego? Można powiedzieć, że energetyka wiatrowa to technologia przyjazna środowisku, dlatego że: -wiatr stanowi niewyczerpalne źródło energii, a jego wykorzystanie pozwala na ograniczenie zużycia zasobów paliw kopalnych -turbiny wiatrowe podczas pracy nie powodują emisji do atmosfery szkodliwych zanieczyszczeń -energetyka wiatrowa nie ma wpływu na degradację gleb i zanieczyszczeń wód. Jesteśmy zadowoleni, że posiadamy mała elektrownię wiatrową i tym samym bierzemy udział w ekorozwoju aktywnie chroniąc środowisko naturalne. Propagujemy zachowania przyjazne dla środowiska i budujemy swój pozytywny wizerunek.

Solary słoneczne, kolejne źródło przynoszące korzyść… W naszej okolicy wiele rodzin decyduje się na solary, ponieważ dzięki nim mają w mieszkaniu ciepła wodę. Dzięki temu rozwija się ekorozwój na kryteriach ekologicznych.

Happening poświęcony czystości i oszczędności wody Gimnazjaliści ubrani w kolory wody z barwnymi transparentami wykonanymi z różnych surowców wtórnych, zachęcali mieszkańców do oszczędności i czystości wody. Natomiast uczniowie szkoły podstawowej propagowali ochronę i czystość lasów. Młodzież wykazała się bardzo dużym zainteresowaniem i kreatywnością w przygotowywaniu ciekawych i pomysłowych haseł i transparentów.

Dodatkowym przedsięwzięciem było posadzenie drzew wokół szkoły przez uczniów gimnazjum. Sadzonki drzew przekazało w darowiźnie Nadleśnictwo Kartuzy, dzięki zaangażowaniu państwa K.K. Sieniek.

Zbiórka baterii… Nasza szkoła organizuje zbiórkę zużytych baterii, dzięki takiej akcji możemy oddać baterię-zamiast wyrzucać je przy czym zanieczyszczając nasze środowisko naturalne…

Rozmowa z mieszkanką naszej wsi… Aby dowiedzieć się co twierdzą o ekorozwoju mieszkańcy-przeprowadziłyśmy krótką rozmowę z jednym z nich. W jaki sposób dba Pani o ekorozwój ? Staram się segregować odpady, oszczędzać energię oraz wodę. Prowadzę ogródek, w którym hoduję wyłącznie ekologiczne warzywa, stosując naturalne sposoby ochrony roślin.   2) Czy według Pani warto dbać o ekorozwój ? Uważam, że tak ponieważ dbając o naszą okolicę, dbamy o zdrowie nasze oraz następnych pokoleń. 3) W jaki sposób mieszkańcy powinni dbać o ekorozwój? Według mnie, każdy mieszkaniec naszej wsi powinien stosować się przynajmniej do segregacji śmieci, oszczędzania wody oraz energii.

DEBATA Dnia 20 marca 2013r, przeprowadziłyśmy debatę w naszej szkole DEBATA Dnia 20 marca 2013r, przeprowadziłyśmy debatę w naszej szkole. Zaprosiłyśmy panią dyrektor Hannę Subkowską-Wójcik panią z obsługi szkolnej Małgosię Bulman, nauczycieli prowadzących w szkole akcje ekologiczne, panią sekretarkę Tatianę Wejer, panią pedagog Iwonę Koszałka-Arent oraz tych którzy byli chętni aby nas wspierać. Uczniowie klasy VI Szkoły Podstawowej oraz klasy III gim. , którzy biorą udział w różnych akcjach dotyczących ekorozwoju, oraz zaproszone przez nas uczennice ze szkoły średniej w Sierakowicach. Przeprowadziłyśmy również debatę w innej miejscowości w Szkole Podstawowej w Załakowie dnia 22 marca 2013r. Uczestnikami byli uczniowie klasy V i VI wraz z wychowawcami.

ZS Kamienica Królewska

SP Załakowo