Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Od kompetencji do kwalifikacji
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
MAREK KRUKOWSKI GIMNAZJUM NR 18 IM. M. RATAJA W LUBLINIE
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
1. Odtworzenie Filmu Startowego. 2. Oficjalne Otwarcie Debaty przez Marszałków. 3. Powitanie zaproszonych gości. 4.Wystąpienie Wójta Gminy Grębów. 5.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Udział uczniów w konkursach.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Opracowała Agnieszka Balcerak
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
„Moja szkoła – mój zawód, moja przyszłość”.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 1 Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły,
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
Dziecko romskie w szkole
Przyszłością edukacji
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Wyniki egzaminu próbnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel …. Debata Uczniowska Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….

Materiał wykorzystany do realizacji zadania 1 Załącznik 1 Kilka słów o szkolnej debacie Załącznik 2 Scenariusz debaty ” Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel” Załącznik 3 Test sprawdzający dla ucznia Załącznik 4 Dowody realizacji – uzupełnione testy sprawdzające ,prezentacja

Adresaci: Uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych im. prof. K. Olszewskiego w Sędziszowie Młp

Termin realizacji: 8 listopad 2011 rok

Załącznik 1 Kilka słów o szkolnej debacie ” Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel” Debata oksfordzka – rodzaj debaty, w której zdecydowanie zabronione jest obrażanie bądź wyśmiewanie mówców strony przeciwnej. W debacie wypowiadają się obie strony - zwolennicy tezy i antytezy… Cele szkolnego debatowania: Kształtowanie postaw obywatelskości, patriotyzmu, więzi z Ojczyzną Kształtowanie umiejętności swobodnej wypowiedzi , umiejętności słuchania, stosowania zasady szlachetnego minimalizmu w przemawianiu Kształtowanie elegancji języka, umiejętności stosowania barwnej argumentacji Odwoływanie się do doświadczeń publiczności (przykładów podawanych przez uczniów) Odnajdywanie i interpretowanie informacji na podstawie fragmentu tekstu

Załącznik 2 Scenariusz przebiegu debaty ”Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel” Przebieg debaty Przywitanie uczniów biorących udział w debacie” Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel” 2. Wybór moderatora, określenie jego obowiązków 3. Przedstawienie tematu debaty, celów szczegółowych oraz przewidywanych efektów

cd… 4. Rozdanie materiałów pomocniczych: materiał szkoleniowy dla wychowawców słowniczek podstawowych pojęć fragmenty Konstytucji Schemat ”Role jakie może pełnić uczeń w społeczeństwie” Schemat „Sieć kontaktów” (przynależność do grup) Bristol, flamastry Kreda 5. Rozpoczęcie części właściwej

Część właściwa - debata etap I Człowiek jako istota społeczna (zakres treści w materiałach dla wychowawców)- pogadanka Pytanie do uczniów „Jakie doświadczenia, grupy społeczne, poszczególni ludzie wywarli na Tobie (uczniu) największe znaczenie? Odpowiedzi uczniów Dyskusja na temat przedstawionych przykładów

etap II Rola jednostki w społeczeństwie (zakres treści w materiale dla nauczycieli ) – pogadanka z elementami dyskusji Wykorzystanie schematu „Role jakie może pełnić uczeń w społeczeństwie” Wspólna dyskusja nt. podawanych przykładów Wspólne formułowanie definicji : jednostka społeczna społeczeństwo ,zbiorowość ,więź społeczna Korzystanie z podręcznego słownika Podsumowanie etapu II

etap III Uczeń obywatel - prawa –wolności - przywileje I obowiązki Nauczyciel rozpoczyna dyskusję np . Gdy mówię jestem obywatelem polskim, mówię moim państwem jest Polska…” Wyjaśniamy wspólnie terminy: obywatel ,obywatelstwo Kolejno analizujemy wybrane fragmenty Konstytucji Definiujemy :państwo, naród, prawo, wolność Analizujemy fragmenty Konstytucji (czytamy, dyskutujemy, podajemy przykłady) Podsumowanie etapu III

Test sprawdzający wiedzę z zakresu treści poznanych etap IV Test sprawdzający wiedzę z zakresu treści poznanych w trakcie „szkolnego debatowania” 6. Zakończenie zajęć

Fragment test sprawdzającego ”Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel” Załącznik -test Fragment test sprawdzającego ”Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel” Drogi Uczniu ! imię i nazwisko – umieść w tytule wiadomości zwrotnej Uzupełniony test prześlij na adres zsz_olszewski@onet.p Przeczytaj uważnie pytania i sugerowane odpowiedzi. Tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa. Prawidłową odpowiedź zaznacz kolorem zielonym. Zadania (pytania)11,12,13 uzupełnij zgodnie z poleceniem. Za każdą prawidłową odpowiedź uzyskujesz 1 pkt. Klasa- ……… Cały test został umieszczony w odrębnym dokumencie……

Materiał szkoleniowy dla nauczycieli i uczniów do debaty został przygotowany m.in. w oparciu o Materiał pomocniczy „Bezpieczna szkoła-bezpieczny uczeń„ podręcznik „Z demokracją na Ty” pod red. T. Merty, wyd. Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz „Przewodnik młodego obywatela” pod red. T. Merty i A. Pacewicz wyd. Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz http://www.ceo.org.pl Opracowała Anna Szeliga-Kuźniar