Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Aktywny Kibic+ Działania Ministerstwa Sportu i Turystyki 21 października 2010.
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
ANDRZEJ PAWŁUCKI WYCHOWANIE DO RÓŻNYCH ZNACZEŃ WARTOŚCI CIAŁA
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Kodeks honorowego kibica
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
EURO 2012 = RÓWNOŚĆ + TOLERANCJA
Ministerstwo Sportu i Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej
EURO TOLERANCJA, RÓWNOŚĆ
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Taktyka sędziowania Przemysław Kępa.
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
Uzależnienia a rozwój dziecka
ETYKA SĘDZIEGO PIŁKI SIATKOWEJ
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Bezpiecznie kibicuję-mądrze dopinguję-młody kibic
Sport – drogą do siebie i drugiego człowieka wrzesień 2009 – czerwiec 2010 Projekt dofinansowany w ramach rządowego programu Razem bezpieczniej Wnioskodawca:
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
EURO 2012 = RÓWNOŚĆ + TOLERANCJA Szkolny Program Przygotowań m.st. Warszawa przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.
Konferencja Szkoleniowa
Program “Kibic na szóstkę” Rok szkolny 2013/2014
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
OGÓLNOPOLSKA KAMPANIA SPOŁECZNA Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA BEZ TYTONIU
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Zdrowe relacje międzyludzkie
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
SKS – piłka siatkowa Autor programu: mgr Hubert Krawiec
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Czym jest dla nas tolerancja?
w praktyce pedagogicznej
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Ankieta na temat agresji w szkole
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
Latająca klasa reż. Tomy Wigand Niemcy konkurencja – co to jest? KONKURENCJA: (z francuskiego: concurrence) – współzawodnictwo między poszczególnymi.
Szkoła promująca zdrowie 2011/2012. W tym roku stawiamy na higienę ciała, umysłu i otoczenia.
Na sportowo to zawsze zdrowo
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Godność ucznia a postawa nauczyciela
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Tylko zdrowy uczeń jest w stanie rozwijać się wszechstronnie i osiągać wysokie wyniki. To nasza szkoła jest tą, w której panuje dobra atmosfera i obowiązują.
ETYKA W WF.
EPIDEMIA NIENAWIŚCI, czyli krótka historia „chuligaństwa sportowego” Opracowanie: Sylwia Pawełoszek.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
3 W dniu 10 maja koordynator programu – pedagog szkolny – Joanna Dolder przeprowadziła wśród uczniów klas pierwszych warsztaty poświęcone tolerancji,
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Jestem Prawdziwym Kibicem, bo potrafię dopingować w sposób kulturalny.
PROJEKT FAIR PLAY w Publicznym Gimnazjum Nr 26 im. Mikołaja Reja w Łodzi.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Pracę wykonali: Kacper, Kuba i Max
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
Zapis prezentacji:

Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych kultur, wyznań i większej tolerancji społeczeństwa, jak również przeciwdziałanie przemocy wśród młodzieży, kształtowanie postawy tolerancji i postępowania w duchu fair play w życiu codziennym i relacjach rówieśniczych.

Fair play Fair play (z ang. czysta gra) – norma wartości w sporcie. Jest wyrazem postawy reprezentowanej na boisku, gdzie zwycięstwo nie jest celem, który należy osiągnąć za wszelką cenę. Postawa ta cechuje się przestrzeganiem przepisów gry i odrzuceniem korzyści wynikających z błędów sędziego oraz różnego rodzaju oszustw sportowych. Sportowca przestrzegającego zasad fair play można poznać po godnym zachowaniu zarówno w wypadku zwycięstwa jak i porażki.

Kodeks Fair Play 1.Fair play to mój pomysł na sukces w życiu i w sporcie, ale nie za wszelką cenę. 2. Fair play to dla mnie radość ruchu i współzawodnictwo, szacunek dla lepszego.

3. Fair play – to mój sposób na bycie sobą w życiu i w sporcie, w kontakcie z innymi. 4. Fair play – to życzliwość dla ludzi, pomoc i współdziałanie w sporcie oraz w życiu mojej klasy, szkoły, mojej rodziny.

7.Fair play – to przestrzeganie reguł gry i przepisów na codzień – w życiu i w walce sportowej. 8. Fair play – to troska o zdrowie moje i moich kolegów, mojej rodziny i przyjaciół, w czasie pracy i wypoczynku.

9.Fair play – to poszanowanie ludzi, przyrody i środowiska. 10. Fair play – to moja walka z nielojalnością, niesprawiedliwością i oszustwami w życiu i w sporcie.

Kodeks etyczny kibica 1. Dobry kibic identyfikuje się ze swoim zespołem, drużyną. 2. Właściwie rozumie kibicowanie swojej drużynie. 3. W kibicowaniu swojej drużynie stosuje zasadę fair- play. 4. Cechuje go szacunek do przeciwnika.

5. Potrafi radzić sobie z porażką, z przegraną zespołu. 6. Nie stosuje agresji i przemocy wobec przeciwników. 7. Potrafi oprzeć się presji grupy w sytuacji namawiania do zachowań agresywnych, przemocy wobec przeciwników. 8. Mówi asertywnie NIE! Chuligaństwu, okrucieństwu, wandalizmowi.

9. Rozumie skutki agresywnych, chuligańskich zachowań pseudokibiców. 10. Potrafi opanować negatywne emocje, złość, niechęć, rozczarowanie związane z przegraną jego zespołu. 11. Ponosi odpowiedzialność za własne zachowanie i za zachowanie swojego zespołu, swoich kolegów.

12. Umie właściwie, rozsądnie zachować się w sytuacjach trudnych, konfliktowych. 13. Promuje zdrowy, aktywny styl życia. 14. Rozumie, że sport jest źródłem radości i zdrowia, a nie przemocy i okrucieństwa.

15.Jest przeciwnikiem propagowania faszyzmu, rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu na stadionach.