Zapraszam na krótką prezentacje

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

DOM DZIENNEGO POBYTU CARITAS DWP IMIENIA KRYSTYNY I WIKTORA POWALSKICH
Zasady bezpiecznej pracy z urządzeniami techniki komputerowej
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
w pracowni projektowania i stylizacji ubioru ,,Modny styl”
Praca domowa w procesie dydaktycznym
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Pomysł na super lekcję – jak zrobić batik?
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Powołana w 1987 roku Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Budowlanych stanowi kontynuację organizowanego od 1982 roku w średnich szkołach budowlanych Turnieju.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Co to jest TIK?.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK URZĄDZEŃ SANITARNYCH ul. Gołdapska Olecko Tel.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
PREORIENTACJA ZAWODOWA W SZKOLE INTEGRACYJNEJ
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
Opracowała: Joanna Kozieł
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Witraż.
Innowacja pedagogiczna
KOŁO PLASTYCZNE.
Z szacunku do siebie, czyli obrazu samego Boga
Malowanie spontaniczne
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Szkoła Podstawowa nr 94 im. I Marszałka Polski Józefa Piłsudskiego.
W Przedszkolu Publicznym nr 32 „Jaś i Małgosia” we Włocławku wyszukuje się dzieci przejawiające wszelkie zdolności i talenty, a następnie stwarza warunki.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Bezpieczne zachowanie w szkole
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
40. Wobec wyboru drogi życiowej – ku dojrzałości
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Zapraszamy na nowy kierunek Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej.
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Prosiłem Cię Panie o siłę, abym mógł osiągnąć sukces
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
WYMARZONY ZAWÓD.
„Nowoczesne inspiracje”
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Zapis prezentacji:

Zapraszam na krótką prezentacje Temat: Pracownia Witrażu

W pewnej pięknej krainie zwanej Warsztat Terapii Zajęciowej gdzie życie słodko płynie, znajduje się miejsce, które ze swych uroków słynie – pracownia witrażu

Pracownia Witrażu Uczestnicy w ramach terapii poznają i doskonalą umiejętności w zakresie: Malowania obrazów na szkle   

Wykonywania witraży

Zajęcia w pracowni dają uczestnikom możliwość wyrażenia uczuć i przeżyć, które są trudne do przekazania w słowach. Dlatego też tematyka prac witrażowych związana jest z treściami społeczno-przyrodniczymi, czasami wytwory mają charakter swobodnej ekspresji, która daje możliwość rozwijania własnej inwencji twórczej.

Zajęcia mają na celu wszechstronne rozwijanie: osobowości uczestnika, usprawnianie manualne, ćwiczenia koordynacji oka i ręki, ćwiczenia spostrzegawczości i uwagi.

Wyposażenie Pracowni Witrażu                                 1. nóż (krajacz) do prostego cięcia szkła                         2. nóż do „esowego” cięcia szkła                           3. nóż diamentowy                         4. przyrząd do cięcia pasów                         5. listwa kątowa                         6. listwa prosta                         7. nóż do ołowiu                         8. kostka witrażownicza                        

9. nożyczki do wycinania szablonów 2 rodzaje 10 9. nożyczki do wycinania szablonów 2 rodzaje                         10. szczypce do odszczypywania                         11. szczypce do łamania                         12. szlifierka do szkła                                         13. okulary ochronne                         14. maszynka do foliowania                                 15. lutownica do folii miedzianej 16. lutownica do ołowiu                         17. gąbka do patynowania                         18. młotek, pędzelek, pisak                          

Materiały 1. folia miedziana 2. „cyna” prawidłowo stop cyny z ołowiem - spoiwo           3. topnik wodny i olejowy                         4. stearyna                         5. listwy ołowiane                         6. wiatrownice                         7. patyny                         8. kreda i kit                         9. terpentyna 10. no i szkło, duuuuuuużo szkła

Warsztat 1. stół do montażu 2. stół do cięcia 3. podświetlarkę 4. stół do lutowania                         5. stół do mycia  

CELE Celem kształcenia w pracowni jest wprowadzenie uczestników w zagadnienia związane z witrażownictwem i przybliżenie techniki i technologii tej dziedziny sztuki.

A także…. Poprawa zdolności manualnych Rozwijanie zdolności plastycznych Kształtowanie wyobraźni Wyzwalanie zainteresowań artystycznych Opanowanie wykonywania prac różnymi technikami   i metodami Nauka posługiwania się sprzętem Dbanie o czystość na stanowisku pracy i po skończonych zajęciach

Zdobywanie umiejętności pracy zespołowej i jej organizacji Zachęcanie do ambitnego i otwartego podchodzenia do rozwiązywanych problemów Wyrobienie umiejętności czynnej obserwacji kolejnych etapów realizacji zadania

PRZYGOTOWANIE DO ZAWODU GŁÓWNY CEL PRZYGOTOWANIE DO ZAWODU

Przykładowe tematy… Zapoznanie się z pracownią witrażu Przedstawienie zasad BHP i zapoznanie się z obsługą sprzętemu Zapoznanie się z materiałami na których będą przeprowadzone zajęcia Zapoznanie się z przygotowaniem szablonów i kalek Nauka cięcia szkła płaskiego przy szablonach Malowanie szkieł technikami witrażowymi, farbami konturowymi, patynami i emaliami wypalanymi w piecu

Składania witraża w ołów Lutowanie ołowiu cyną Kitowanie i czyszczenie pracy Zaprojektowanie i wykonanie witrażu Nauka projektowania, dobierania barw, krojenia i oprawiania szkła taśmą miedzianą - tworzą kolorowe zawieszki, witrażowe pudełeczka, oprawy na lustra. I wiele innych …

Prosiłem o siłę, Bym mógł coś osiągnąć; Otrzymałem słabość, Bym mógł być posłuszny. Prosiłem o zdrowie, Bym mógł czynić większe dzieła; Otrzymałem ułomność, Bym mógł czynić dzieła lepsze. Prosiłem o bogactwa, Bym mógł być szczęśliwy; Otrzymałem ubóstwo, Abym mógł być mądry.

Prosiłem o władzę, Bym mógł być chwalony pośród ludu; Otrzymałem niemoc, Bym mógł odczuć potrzebę Boga. Prosiłem o wszystko, Bym mógł cieszyć się życiem, Otrzymałem życie, Bym mógł cieszyć się wszystkim. Nie otrzymałem niczego, O co prosiłem, Lecz otrzymałem wszystko, Czego pragnąłem".

Prezentacje wykonała: Katarzyna Szklarska Dziękuję za uwagę Prezentacje wykonała: Katarzyna Szklarska