Wybrane działania w zakresie promocji transportu rowerowego w Gdańsku na przykładzie projektu CIVITAS MIMOSA
CIVITAS MIMOSA znaczenie i założenia CIVITAS – czystszy i lepszy transport w miastach CIty-VITAlity-Sustainability Miasto, Witalność i Zrównoważony rozwój. MIMOSA - wprowadzanie innowacji do działań na rzecz mobilności i zrównoważonego rozwoju Making Innovation in Mobility and Sustainable Actions .
EDUKACJA Akcje: „Piesze autobusy” (6 szkół, 720 uczniów, 1 rowerowy autobus) „Pieszy tydzień”; (6 szkół, 1000 uczestników) Kampania medialna: „Wróć bezpiecznie ze szkoły”; „Dziecko bezpieczne na drodze” Konkursy & materiały edukacyjne: Vademecum Rowerzysty; Opaski i kamizelki odblaskowe; Konkurs plastyczny „Mądry transport – lepsze życie” promujący chodzenie i zrównoważone środki transportu;
Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu Przewodnią ideą ETZT jest konieczność zamiany mentalności mieszkańców miast i zachęcenie ich do codziennego korzystania ze zrównoważonych środków transportu. Kampania z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu od 2010 W ramach obchodów ETZT zorganizowano festyny uliczne z wielotysięczną publicznością.
Reklama i Promocja RoweRowe Piątki Rowerem bezpiecznie do Celu Coroczna organizowana od 2010 r. kampania wrześniowa mającą na celu przekonanie „rowerosceptyków” do zmiany perspektywy. Głównym partnerem kampnanii jest PSWE 65% 2010 – tytuł kampanii społecznej roku Rowerem bezpiecznie do Celu Prowadzona od 2010 r., w ścisłej współpracy z Komendą Wojewódzką Policji w Gdańsku, kampania skierowana jest na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów.
Infrastruktura Drogowa Instalacja stojaków rowerowych na plaży (zainstalowano 43 platformy łącznie 172 stojaki rowerowe) Wydanie broszury informacyjnej na temat nowych przepisów rowerowych i zasad bezpieczeństwa wraz z mapą gdańskich dróg rowerowych (rozdano 165 000 broszur) Poprawa infrastruktury nadmorskiej ścieżki rowerowej (poprawa oświetlenia, oznakowanie poziome, ławeczki itp.)
Nowy Rower Miejski Konkurs na projekt kolorystyki „Trójmiejskiego roweru miejskiego” (63 uczestników, 80 projektów, ponad 3000 głosów on-line) Moda na Rower - Konkurs na projekty ubrań i gadżetów rowerowych (20 uczestników) Konkurs na artystyczny stojak rowerowy „Rowerem do kultury” (90 uczestników, 100 projektów) Plenerowa wystawa fotograficzna „Gdańska Modna na Rower” (40 historii rowerowych, 4 miejsca ekspozycji, 750 kalendarzy) 8
Kierunek szacunek Działania KIERUNEK SZACUNEK to akcja społeczna promująca pozytywne relacje pomiędzy trzema grupami uczestników ruchu drogowego: kierowcami, pieszymi i rowerzystami. Działania - dyskusja na stronie kierunekszacunek.pl kod dobrych zasad kampania promocyjna i medialna
Dziękuję za uwagę Monika N. Evini e-mail: monika.evini@gdansk.gda.pl