Projekt edukacyjny gimnazjalny „Woda źródłem życia”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RECYKLING Recykling to inaczej odzyskiwanie niektórych surowców - takich jak tworzywa sztuczne, złom metalowy, szkło i papier - przetwarzanie ich i powtórne.
Advertisements

Czy za 50 lat zabraknie nam wody?
Czy Twoje codzienne działania w domu mogą zmienić losy klimatu
(Michał Skotnicki kl.1A)
Wykonały: Sandra Bołądź Dominika Trusewicz
SZKOŁY DLA EKOROZWOJU 2010/2011
Różne odcienie wody.
JAK OSZCZĘDZAĆ WODĘ? ISTNIEJE WIELE SPOSOBÓW OSZCZĘDZANIA WODY. W PONIŻSZEJ PRACY ZAMIEŚCIŁEM NAJPROSTSZE, NAJSKUTECZNIEJSZE I NAJPOPULARNIEJSZCZE METODY.
Oto 10 sposobów na to jak możesz sam chronić środowisko.
Dostępność czystej wody na świecie
Do czego potrzebna jest woda i z skąd ją bierzemy?
OCHRONA ŚRODOWISKA Magdalena Swinarska
"Trudne słowo ekologia"..
22 marca 2010.
WODA Białe bogactwo.
Zasoby wody na Ziemi i ich zużycie
Międzynarodowy Dzień Ziemi
Ile wody zużywa człowiek ?
AQUANET Pracę wykonała
Projekt Gimnazjalny ” Woda źródłem życia ”
22 marca Światowy Dzień Wody
Jak oszczędzać wodę.
Temat: Jak oszczędzać energię elektryczną i cieplną w domu?
Czy Polska stanie się Saharą Europy?
Kulturalny eko-obywatel europy.
JAK OSZCZĘDZAĆ WODĘ.
Projekt Edukacyjny Gimnazjalny
Gimnazjalny projekt edukacyjny
Czy można zaoszczędzić na wodzie
Woda Bez wody nie ma życia!!!.
ANALIZA ANKIET.
Bądź eko- dbaj o środowisko! Мусор земле не к лицу!
Woda to dar.
Weronika Woźniak Klasa 2c Szkoła Podstawowa nr 2 w Wągrowcu
EKOLOGIA.
„Woda to dar” Autor: Sara Neumann kl. 1a
Woda to dar Autor : Daniela Piechowiak.
Obszary niedoborów i nadmiaru wody
Z ekologią na co dzień.
Autor: Agata Kuliberda
Woda w środowisku człowieka.
Aleksandra Wieczorek i Monika Wąsik 4a
Woda nasze życie.
Jak chronić Ziemię? Projekt edukacyjny w klasie II szkoły podstawowej.
ALTERNATYWNE ŹRÓDŁA I OSZCZĘDZANIE ENERGII

Wyniki ankiety dla uczniów. 1. Czy twoim zdaniem trzeba chronić środowisko? Tak : 100% (26 uczniów) Nie: 0% (0 uczniów) Nie mam zdania: 0% (0) Tak : 100%
Słońce rośliny ziemia woda. słońce rośliny ziemia woda.
Uzdatnianie wody.
W RÓŻANIE MALUCH I MŁODY DBA O OCHRONĘ PRZYRODY
Ziemia jest coraz bardziej zagrożona zagładą. W powietrzu stężenie dwutlenku węgla jeszcze nigdy nie było tak wysokie jak dziś. Lodowce w ciągu 50 lat.
Projekt edukacyjny realizowany w ramach zajęć interdyscyplinarnych z nauk przyrodniczych z elementami ekologii.
Woda cudem planety Ziemi
,,Krople wody i jej przygody” Grupa II Weronika Forysiak(lider) Amelia Jaros Krzysztof Stępniak Hubert Szymczykiewicz Rafał Jóźwiak.
KRONIKA. Cele metodologii 50/50 * wzrost wiedzy i świadomości związanej z oszczędzaniem energii * redukcja zużycia energii * bezinwestycyjne oszczędzanie.
Brak wody może być najważniejszą kwestią, z którą ludzkość będzie miała do czynienia w najbliższej przyszłości... Nie wystarczy myśleć o dzisiejszych.
Do czego możemy się przyczynić? Do czytania: Woda to życie. Jeszcze nie tak dawno, ludzie myśleli, że można czerpać z jej źródeł bez żadnych ograniczeń.
WYKONALI: ANIA JAROS,ANTEK LIBSZ,MATEUSZ WOJTALIK,KACPER SZYMAŃSKI Kropla Wody i jej przygody.
Co by było gdyby nie było wody ?
- OSZCZĘDZANIE WODY W NASZYM CODZIENNYM ŻYCIU
„Co by było gdyby nie było wody ?„ – znaczenie wody dla człowieka.
WODA BIAŁE BOGACTWO.
bo woda jest cudem na planecie Ziemia
Kruczkowska Gabriela Kl. VIA
„ZASOBY WODY W PRZYRODZIE I WPŁYW CZŁOWIEKA NA ICH POZIOM”
22 MARCA ŚWIATOWY DZIEŃ WODY
Czyli przykładowe wykorzystanie wody w życiu codziennym
„Pij wodę”.
Woda - największy skarb na Ziemi
Sposoby na oszczędzanie wody.
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny gimnazjalny „Woda źródłem życia”

Obszary naszego projektu

Dlaczego należy oszczędzać wodę? Wody słone -97% Wody słodkie-3% z czego 2/3 to lodowce a 1/3 do bezpośredniego użycia

Z wody słodkiej korzystamy w:

Woda w domu Ludzie zużywają duże ilości wody . Statystyczny mieszkaniec miasta zużywa przeciętnie 114 litrów wody . 5 minutowy prysznic-19 litrów Spłukanie toalety-11 litrów Kąpiel w wannie-150 litrów Ręczne mycie naczyń-38 litrów Pranie w pralce-115 litrów Mycie zębów używając kubka-1 litr, a pod bieżącą wodą 10 litrów

Wyniki ankiety

Wodę należy oszczędzać bo: Oszczędzanie wody przyczynia się do oszczędzania energii, pieniędzy, i czystej wody. Woda jest naszym wspólnym zasobem naturalnym. Wody pitnej na Ziemi nie mamy za wiele. Wodę należy oszczędzać aby zaspokoić przyszłe potrzeby.

Woda pitna, którą mamy na każde zawołanie musi przejść długą drogę. Skąd mamy wodę w domach? Woda pitna, którą mamy na każde zawołanie musi przejść długą drogę. Źródło Przepompownia Oczyszczanie wstępne Usuwanie zanieczyszczeń stałych Sedymentacja Filtracja Oczyszczanie wtórne Magazynowanie Dystrybucja Utylizacja osadów

W stacji uzdatniania wód-fotoreportaż Usuwanie dużej zawartości żelaza, manganu i amoniaku.

Jakość wody przed i po uzdatnianiu oraz jej parametry techniczne.

Osadnik, czyli zbiornik osadu po oczyszczeniu wody pitnej.

Nasze zespoły z akademii uczniowskiej. Zbiorniki retencyjne z czystą już wodą pitną , rozprowadzaną do naszych domów . Pojemność wynosi 1228 m3. Nasze zespoły z akademii uczniowskiej.

Jak oszczędzać wodę w domu i w szkole? Dobre rady oszczędzania: Sprawdzić cieknące spłuczki i krany w domu i szkole-naprawić je. Zakręcać kran w czasie mycia zębów. Prać brudne ubrania tylko przy pełnej pralce. Myj naczynia tylko przy pełnej zmywarce lub zakręć kran w czasie mycia naczyń w zlewozmywaku. Skracaj kąpiel pod prysznicem i bierz małe natężenie wody.

Umieściłyśmy w łazienkach szkolnych hasło ,,Uratuj kroplę wody”. Nasze działania Umieściłyśmy w łazienkach szkolnych hasło ,,Uratuj kroplę wody”.

Nasza koleżanka przekazuje informacje o ilości wody na Ziemi oraz ukazuje drogę uzdatniania wody pitnej.

Ulotki

Dziękujemy za uwagę Źródła informacji: www.wikipedia.pl www.google.pl/grafika Pakiet edukacyjny ,,Woda” Informacje i notatki zebrane podczas wycieczki.

Prezentację opracował Zespół A w składzie: Aleksandra Bielińska Angelika Czajkowska Alicja Korkosz Natalia Kondrusiewicz